Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

New York Times: Συστημικά προβλήματα οδήγησαν στα Τέμπη

Την ανάδειξη των συστημικών προβλημάτων που οδήγησαν στο έγκλημα στα Τέμπη αναδεικνύουν με δημοσίευμά τους οι New York Times

Την ανάδειξη των συστημικών προβλημάτων που οδήγησαν στο έγκλημα στα Τέμπη αναδεικνύουν με δημοσίευμά τους με τίτλο «Αδικαιολόγητες καθυστερήσεις: Η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής ασφάλειας στην Ελλάδα καθυστέρησε για χρόνια» οι New York Times.

Το κείμενο του ρεπορτάζ βασίζεται σε δύο βασικούς άξονες: αφενός στις προειδοποιήσεις συνδικαλιστών, που εδώ και χρόνια προειδοποιούν για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το δίκτυο και αφετέρου σε αναφορές της ίδιας της ΕΕ. 

«Στελέχη των συνδικάτων έχουν γράψει οργισμένες επιστολές προς την κυβέρνηση εδώ και χρόνια, όπως και τον περασμένο μήνα, προειδοποιώντας για τα προβλήματα ασφάλειας και για το ενδεχόμενο να σημειωθεί τραγωδία» τονίζει η εφημερίδα και προσθέτει ότι τα σωματεία ασκούσαν κριτική στους Έλληνες αξιωματούχους για τη χρονοτριβή.

Σε άλλο σημείο του ρεπορτάζ αναφέρεται ότι οι υπάλληλοι ήταν αναγκασμένοι να βασιστούν σε ένα σύστημα ελάχιστα εξελιγμένο σε σχέση με άλλα που χρησιμοποιούνται σε ευρωπαϊκές χώρες και σημειώνεται ότι ακόμη και το πιο υποτυπώδες σύστημα δεν ήταν πλήρως λειτουργικό, καθώς φώτα και σήματα ήταν εκτός λειτουργίας. 

Γίνεται, παράλληλα, λόγος για την αδιαφάνεια των ελληνικών αρχών. Επίσης, φιλοξενούν δηλώσεις του Γιόζεφ Ντόπελμπαουερ, από τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων της Ε.Ε., ο οποίος ανέφερε ότι έχει προειδοποιήσει αρκετές φορές για το θέμα της Ελλάδας. 

Ωστόσο, οι ελληνικές αρχές, λένε οι NYT, δεν έχουν υπάρξει διαφανείς αναφορικά με σημαντικές λεπτομέρειες για τον σιδηρόδρομο και Ευρωπαίοι αξιωματούχοι έχουν σύρει την Ελλάδα στα δικαστήρια λόγο της άρνησής της να δημοσιοποιήσει τη σύμβαση που καθορίζει τον τρόπο διαχείρισης των σιδηροδρόμων, καθώς αυτοί εκσυγχρονίζονται.

Η ελληνική κυβέρνηση έπρεπε να εγκαταστήσει ένα σύστημα ασφαλείας πριν από σχεδόν τρία χρόνια, το οποίο είχε σχεδιαστεί για να αποτρέψει τα θανατηφόρα σιδηροδρομικά ατυχήματα. Αντ’ αυτού, αναφέρουν οι NYT, πριν από την καταστροφική μετωπική σύγκρουση τρένων αυτή την εβδομάδα, οι υπάλληλοι των σιδηροδρόμων έπρεπε να βασίζονται σε ένα υποτυπώδες σύστημα που δεν ήταν πλήρως λειτουργικό, αφήνοντας το πιο πολυσύχναστο σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας ευάλωτο σε ανθρώπινα λάθη. 

«Το σιδηροδρομικό σύστημα της Ελλάδας συγκαταλέγεται σταθερά μεταξύ των πιο επικίνδυνων της ηπείρου, παρά το γεγονός ότι έχει λάβει 700 εκατομμύρια δολάρια για εκσυγχρονισμό από την Ευρωπαϊκή Ένωση την τελευταία δεκαετία. Και η εγκατάσταση του νέου συστήματος ασφαλείας καθυστέρησε τόσο πολύ που ένας ανώτερος κυβερνητικός αξιωματούχος παραιτήθηκε πέρυσι για να διαμαρτυρηθεί για αυτό που αποκάλεσε “αδικαιολόγητες καθυστερήσεις”.

Οι NYT στέκονται και στη δήλωση του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, που απέδωσε τη συντριβή κατά το διάγγελμά του, σε «τραγικό ανθρώπινο λάθος» καθώς και στο γεγονός ότι παραιτήθηκε ο (πρώην) υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής: «Αλλά η σύγκρουση ρίχνει φως στα συστημικά προβλήματα που ξεπερνούν τα όποια λάθη έγιναν αυτή την εβδομάδα», τονίζουν χαρακτηριστικά.

 

Σχετικά θέματα

Απόψεις