Κοινωνία

Ναυτεργάτες: 48ωρη απεργία από αύριο 10 Νοέμβρη σε όλες τις κατηγορίες πλοίων

Οι εφοπλιστές προκαλούν «προσφέροντας» μηδενικές αυξήσεις την παραμονή της 48ωρης απεργίας

Σε μαζική συμμετοχή στη 48ωρη πανελλαδική απεργία σε όλες τις κατηγορίες πλοίων από την Τετάρτη 10 Νοέμβρη στις 6 π.μ. ως την Παρασκευή 12 Νοέμβρη στις 6 π.μ. με προοπτική κλιμάκωσης καλούν τα ναυτεργατικά Σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και ΠΕΕΜΑΓΕΝ.

«Όλοι στον αγώνα για την κατάργηση των αντεργατικών νόμων. Αυξήσεις σε μισθούς – συντάξεις – κοινωνικές παροχές», τονίζουν τα ναυτεργατικά σωματεία και καλούν την Τετάρτη 10 Νοέμβρη, μέρα που ξεκινά η 48ωρη απεργία, σε 3απεργιακή προσυγκέντρωση στις 5.30 π.μ. στο λιμάνι του Πειραιά στα «BLUE STAR» στον ηλεκτρικό σταθμό, για την περιφρούρηση της απεργίας.

Η απεργιακή συγκέντρωση θα γίνει την Πέμπτη 11 Νοέμβρη στις 10.30 π.μ, στο λιμάνι του Πειραιά στα «BLUE STAR» στον ηλεκτρικό σταθμό.  

Κάλεσμα συμμετοχής απευθύνει και η Πανελλήνια Ένωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών και Ναυαγοσωστικών (ΠΕΠΕΡΝ). Κάλεσμα συμμετοχής στην 48ωρη απεργία απευθύνει και το Σωματείο Ναυτεργατών Κέρκυρας – Ηγουμενίτσας – Παξών και Διαπόντιων Νησιών «Ο Άγιος Σπυρίδων».

Σε ανακοίνωσή τους τα Σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και ΠΕΕΜΑΓΕΝ επισημαίνουν:

«Με την εμπειρία των απεργιακών αγώνων μας και την αγωνιστική αισιοδοξία από τις μαζικές – μαχητικές απεργιακές κινητοποιήσεις των εργατών της “e-food”, των λιμενεργατών της COSCO, των εκπαιδευτικών και άλλων εργασιακών κλάδων, οργανώνουμε και περιφρουρούμε τη 48ωρη πανελλαδική απεργία, με προοπτική κλιμάκωσης.

Καθημερινά ερχόμαστε αντιμέτωποι με την αντιλαϊκή πολιτική, που συνεχίζει και η κυβέρνηση της ΝΔ με  τους αντεργατικούς νόμους 4808/2021, 4714/2020 κ.ά., για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, για να αυξάνουν διαρκώς τα κέρδη τους εφοπλιστές, τραπεζίτες, διαμορφώνοντας σε κάθε εργασιακό κλάδο συνθήκες με εργάτες χωρίς δικαιώματα.

Οι εφοπλιστές, η κυβέρνηση της ΝΔ, ο υπουργός Ναυτιλίας συντεταγμένα επιτίθενται σε βάρος των ναυτεργατών, για να επιβάλουν σε όλες τις κατηγορίες πλοίων συνθήκες της παγκόσμιας ναυτιλίας όπως επικαλέστηκε πρόσφατα ο υπουργός, δηλαδή την απαίτηση των εφοπλιστών για την εφαρμογή των “διεθνών κρατούντων”, που σημαίνει φτηνός ναυτεργάτης, χωρίς συγκροτημένα δικαιώματα.

Χαρακτηριστική είναι και η επαναφορά της επαίσχυντης τροπολογίας που ψηφίστηκε στις 14 Οκτώβρη, που δίνει το δικαίωμα στους εφοπλιστές στα ποντοπόρα υπό ελληνική σημαία καράβια, να μην εφαρμόζουν ΣΣΕ – Κοινωνική Ασφάλιση στο σύνολο των ναυτεργατών.

Στη 48ωρη πανελλαδική απεργία αγωνιζόμαστε για την κατάργηση των αντεργατικών νόμων, την ανανέωση και εφαρμογή των ΣΣΕ με αυξήσεις στους μισθούς, για οργανικές συνθέσεις που να ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες, μέτρα προστασίας των ανέργων, για τον επαναπατρισμό των πληρωμάτων στα ποντοπόρα καράβια από τον πολύμηνο εγκλωβισμό τους, για τα προβλήματα σε Κοινωνική Ασφάλιση, φορολογία, Ναυτική Εκπαίδευση.

Με τη μαζική συμμετοχή μας στους καταπέλτες των καραβιών να περιφρουρήσουμε την απεργία μας, κανένα βήμα πίσω από τα δικαιώματα μας, την προστασία της υγείας μας, τις σύγχρονες ανάγκες μας».

Τα αιτήματα

  • Κατάργηση του ν. 4808/2021 (Χατζηδάκη), του ν. 4714/2020 και του συνόλου των αντεργατικών νόμων.
  • Ανανέωση και εφαρμογή των ΣΣΕ με ουσιαστικές αυξήσεις, 7ωρο – 35ωρο – 5ήμερο, υποχρεωτική ασφάλιση στο ΝΑΤ, για όλους τους ναυτεργάτες από όποια χώρα και αν προέρχονται.
  • Κοινωνική Ασφάλιση για όλους, δημόσια, υποχρεωτική. Κατάργηση του νόμου Βρούτση- Κατρούγκαλου και Χατζηδάκη και όλων των αντιασφαλιστικών νόμων. Επαναφορά της 13ης και 14ης σύνταξης. Καμία σύνταξη κάτω από 600 ευρώ. Πλήρης κρατική εγγύηση όλων των συντάξεων. Άμεση επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι ναυτεργάτες από ΝΑΤ/ΕΦΚΑ σε κύριες – επικουρικές συντάξεις και εφάπαξ.
  • Άμεση κάλυψη και επιδότηση όλων των ανέργων για όσο διαρκεί η ανεργία. Αύξηση του επιδόματος ανεργίας στα 600 ευρώ. Κανένας άνεργος χωρίς ασφαλιστική κάλυψη. Καμία διακοπή ρεύματος, νερού, σταθερού τηλεφώνου, σε ανέργους, απλήρωτους εργαζόμενους. Αναστολή κάθε υποχρέωσης προς τράπεζες και Δημόσιο. Διαγραφή των χρεών από τόκους.
  • Άμεσα μέτρα για τον ασφαλή επαναπατρισμό των χιλιάδων εγκλωβισμένων ναυτεργατών, στα ποντοπόρα καράβια.
  • Άμεση επίλυση του οξυμένου προβλήματος της ανανέωσης των διπλωμάτων και πιστοποιητικών.
  • Πλήρη, επαρκή και αποκλειστική χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό του δημόσιου συστήματος Υγείας. Μαζικός εμβολιασμός, χωρίς εκβιασμούς, υποχρεωτικότητα και «ατομική ευθύνη», με τη λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων προστασίας. Ασφάλεια στους χώρους δουλειάς, με παροχή όλων των απαραίτητων μέσων ατομικής προστασίας με ευθύνη της εργοδοσίας.
  • Άμεσα μέτρα για τον ασφαλή επαναπατρισμό των χιλιάδων εγκλωβισμένων ναυτεργατών στα ποντοπόρα καράβια.
  • Υπεράσπιση των συνδικαλιστικών ελευθεριών και δικαιωμάτων.

Πρόκληση των εφοπλιστών που «προσφέρουν» μηδενικές αυξήσεις την παραμονή της 48ωρης απεργίας

Οι εφοπλιστές του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) με επιστολή τους επαναδιατυπώνουν τις γνωστές θέσεις τους για μηδενικές αυξήσεις για το 2020 και 2021 και απαιτούν επανέναρξη των διαπραγματεύσεων. Η Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ), η Πανελλήνια Ένωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής Εμπορικού Ναυτικού «Ο Στέφενσων» και η Πανελλήνια Επαγγελματική Ένωση Μαγείρων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΕΜΑΓΕΝ) καταγγέλλουν ότι η επιστολή αποτελεί πρόκληση και σημειώνουν: «Στην επιθετικότητα των εφοπλιστών, της κυβέρνησης, οι ναυτεργάτες απαντούν με απεργιακό αγώνα».

Η καταγγελία των Ναυτεργατικών Σωματείων:

ΠΕΜΕΝ – ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ – ΠΕΕΜΑΓΕΝ

 «Αποτελεί πρόκληση η επιστολή των εφοπλιστών του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) παραμονή της 48ωρης Πανελλαδική απεργίας με προοπτική κλιμάκωσης, που πραγματοποιούν οι ναυτεργάτες, και στην οποία επαναδιατυπώνουν τις γνωστές θέσεις τους για μηδενικές αυξήσεις για το 2020 και 2021, προβάλλοντας με θράσος τις “δυσκολίες” τους, απαιτώντας την επανέναρξη των διαπραγματεύσεων.

Οι εφοπλιστές και της επιβατηγού ναυτιλίας έχουν μπουκώσει από προνόμια και επιδοτήσεις, που διαρκώς απολαμβάνουν από τις μέχρι σήμερα κυβερνήσεις, ενώ δεν διστάζουν ακόμα και τα ελάχιστα που προβλέπονται από τις ΣΣΕ να τα καταπατούν, για να ενισχύουν την κερδοφορία τους.

Με οργανικές συνθέσεις λάστιχο, με εντατικοποίηση της εργασίας, την υπονόμευση της ασφάλειας της ανθρώπινης ζωή του ναυτεργάτη, ενώ ακόμα και στην παραβίαση των ωρών εργασίας να καταβάλλουν πενιχρό πρόστιμο με βάση το ν.4770/2021.

Επαναλαμβάνουμε τα στοιχεία που οι ταξικές δυνάμεις των σωματείων ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΕΜΑΓΕΝ είχαν καταθέσει στην συνάντηση για τις ΣΣΕ στις 4 Οκτώβρη και διατύπωσαν σε δελτίο τύπου.

Συγκεκριμένα για:

«Tα πρόσθετα προνόμια που εξήγγειλε ο υπουργός ναυτιλίας και συμπεριλήφθηκαν στο ν.4832/2021 και περιλαμβάνει:

  • Χρηματοδότηση 44 ενδονησιωτικών και διαπεριφερειακών ακτοπλοϊκών γραμμών με000.000 ευρώ, μέσω πολυετών συμβάσεων 4 έως 7 ετών και με κίνητρα ανανέωσης του στόλου της ακτοπλοΐας, μέσω του ΕΣΠΑ 2021-2027.
  • Χρηματοδότηση 3 γραμμών του κεντρικού ακτοπλοϊκού δικτύου, με 300.000.000 ευρώ, μέσω του προγράμματος “Νέαρχος”.

Μόνο από το 2019 έως σήμερα, η επιδότηση ακτοπλοϊκών γραμμών αυξήθηκε σημαντικά καλύπτοντας και νέα δρομολόγια, με 138 εκ ευρώ το χρόνο, από 90 εκ ευρώ το 2018. Επίσης, εν μέσω πανδημίας, το Υπουργείο Ναυτιλίας και με την έγκριση της ΕΕ, υιοθέτησε άμεσα μηχανισμό χρηματοδοτώντας με 79 εκατ. ευρώ τη λειτουργία του συνόλου του ακτοπλοϊκού δικτύου της χώρας, το οποίο αναμένεται να στηριχθεί αναλόγως της πορείας της πανδημίας με επιπλέον 26 εκατ. ευρώ έως τέλος του 2021”.

Στην επιθετικότητα των εφοπλιστών, της κυβέρνησης, οι ναυτεργάτες απαντούν με απεργιακό αγώνα. Τα δικαιώματα και τις σύγχρονες ανάγκες μας, τα διεκδικούμε στους καταπέλτες των πλοίων, με ασπίδα μας την αλληλεγγύη των εργαζομένων. Όλοι αύριο στην περιφρούρηση της 48ωρης Πανελλαδικής απεργία από τις 6 το πρωί, με προοπτική κλιμάκωσης».

 

 

(Επισκέψεις: 139 φορές, όπου 1 ημερήσιες)

Σχετικά Άρθρα

Ημεροδρόμος

Ημεροδρόμος

Send this to a friend