Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Κ. Σκρέκας: “Οι αυξήσεις μηδενικές, ο πληθωρισμός αρνητικός”… και η γη είναι επίπεδη! – Κυβέρνηση σε ρόλο διαφημιστή αλυσίδας super market

O υπουργός Ανάπτυξης Κ. Σκρέκας δεν βλέπει αυξήσεις, ούτε πληθωρισμό στα τρόφιμα, ούτε εξωφρενικές τιμές και γενικά βλέπει κάτι άλλο..

O υπουργός Ανάπτυξης Κ. Σκρέκας δεν βλέπει αυξήσεις, ούτε πληθωρισμό στα τρόφιμα, ούτε εξωφρενικές τιμές και γενικά βλέπει κάτι άλλο από αυτό που ο λαός βιώνει όποτε τολμάει – διότι χρειάζεται τόλμη πλέον – να επισκεφθεί σούπερ μάρκετ. 

Αντίθετα όπως  δήλωσε  πρωί – πρωί στην ΕΡΤ, ενόψει της έναρξης του περίφημου “καλαθιού των Χριστουγέννων”  δεν συμφωνεί με όλα αυτά και βλέπει “γεμάτα γιορτινά τραπέζια“! Είπε συγκεκριμένα: “Ακουσα εκτιμήσεις ότι θα είναι αυξημένο το γιορτινό τραπέζι κατά 20%. Το γιορτινό τραπέζι φέτος, σε ό,τι αφορά το χοιρινό, τη γαλοπούλα, το αρνί, τα υπόλοιπα απαραίτητα, είναι είτε μειωμένο είτε ίδια τιμή με την περυσινή περίοδο. Άρα έχουμε ή μηδενικό πληθωρισμό ή έχουμε αρνητικό πληθωρισμό σε σχέση με την περσινή αντίστοιχη περίοδο.”!

Και συνέχισε παρουσιάζοντας την “τεκμηρίωση” για τα λεγόμενά του μέσω πραγματικών περιπτώσεων… Με άλλα λόγια ενημέρωσε τους πολίτες για τις τιμές ενός συγκεκριμένου σούπερ –  μάρκετ! Και όποιος νομίζει ότι ο υπουργός κάνει διαφήμιση, όπως και ο προκάτοχός του Αδωνις Γεωργιάδης… απλώς είναι κακοπροαίρετος!

Παραθέτουμε ακριβώς: 

Συγκεκριμένα έχουμε στο αρνίσιο κρέας είναι μειωμένη η τιμή του κατά 17%. Σήμερα στα σούπερ μάρκετ Μασούτης θα πωλείται το αρνί 8,9 ευρώ το κιλό, πολύ χαμηλότερα από τα 11,5 ευρώ και τα 12 ευρώ που πωλούνταν το αρνί το προηγούμενο διάστημα. Έχουμε τη φέτα να είναι στην ίδια τιμή ακριβώς με τα περσινά Χριστούγεννα, έχουμε τη γαλοπούλα να είναι μειωμένη η τιμή της κατά 5%. Έχουμε γαλακτοκομικά προϊόντα επίσης μειωμένα. Έχουμε το γάλα να είναι ελαφρά μειωμένο ή ίδια τιμή με πέρσι ανάλογα με το αν είναι πλήρες ή ελαφρύ η λάιτ, η ζάχαρη είναι ελαφρά μειωμένη, το τσουρέκι και η παραδοσιακή βασιλόπιτα ίδια τιμή με πέρσι. Καμία αύξηση -γιατί το προηγούμενο διάστημα και τις προηγούμενες μέρες άκουσα εκτιμήσεις ότι θα είναι αυξημένο το γιορτινό τραπέζι κατά 20%. Το γιορτινό τραπέζι φέτος και σε ό,τι αφορά το χοιρινό κρέας και σε ό,τι αφορά τη γαλοπούλα και σε ό,τι αφορά το αρνί και σε ό,τι αφορά και τα υπόλοιπα τα οποία είναι απαραίτητα, είναι είτε μειωμένο είτε ίδια τιμή”.

Ο Κ. Σκρέκας απογείωσε την παράσταση πλήρους αποσύνδεσης με την πραγματικότητα που ζει ο λαός κάνοντας τον ακόλουθο ασύλληπτο συλλογισμό, ο οποίος όμως στο μυαλό το δικό του, είναι λογικός! Ιδού: 

“Εμείς έχουμε προσπαθήσει να ενδυναμώσουμε τον καταναλωτή, γιατί και η καταναλωτική συμπεριφορά βοηθάει στο να έχουμε αποπληθωρισμό. Δηλαδή όταν επιλέγει ο καταναλωτής να αγοράσει ένα προϊόν το οποίο είναι ποιοτικό, είναι καλό, αλλά σε φθηνότερη τιμή από κάποιο άλλο, αυτό τονώνει τον ανταγωνισμό. Τι σημαίνει αυτό; Μειώνει, τραβάει τις τιμές των προϊόντων προς τα κάτω… Γι’ αυτό και εμείς έχουμε τον e-Καταναλωτή. Πριν ξεκινήσει κάποιος να πάει στο διπλανό κατάστημα να ψωνίσει τα προϊόντα που θέλει, μπορεί να κάνει μια διερεύνηση και να δει πού μπορεί να αγοράσει φθηνότερα τα προϊόντα που τον ενδιαφέρουν. Από ποια αλυσίδα δηλαδή. Όταν βγαίνουμε έξω από το σπίτι, σε απόσταση μερικών εκατοντάδων μέτρων, έχουμε συνήθως δύο ή τρία καταστήματα σούπερ μάρκετ διαφορετικών εταιρειών. Άρα με τον e-Καταναλωτή μπορούμε να δούμε αυτά πού θέλουμε να αγοράσουμε, πού θα τα βρούμε φθηνότερα και να πάμε εκεί να προμηθευτούμε. Αυτό βοηθάει”! 

Δηλαδή: πριν πάει κάποιος για ψώνια, μπαίνει στο e-katanalotis, ψάχνει τις τιμές – οι οποίες στο μεταξύ είναι αποτέλεσμα συμφωνίας και καρτέλ, αλλά αυτό δεν υπάρχει για τον κ. υπουργό – ψωνίζει στην αλυσίδα σούπερ μάρκετ που βρίσκει το φθηνότερο… κι έτσι τονώνει τον ανταγωνισμό!

Εδώ, λοιπόν, να θυμίσουμε τις ….ανταγωνιστικές αυξήσεις των τελευταίων δύο χρόνων, με τις οποίες έχουν απογειώσει τα κέρδη τους οι μεγάλες αλυσίδες σουπερ μάρκετ, ενώ οι άνθρωποι μειώνουν μέχρι και το ψωμί: 

Από το φθινόπωρο του 2021 μέχρι και σήμερα, οι ανατιμήσεις στα είδη διατροφής έχουν ξεπεράσει το 25% και ανά κατηγορία σε κάποιες περιπτώσεις είναι εξωπραγματικές, με αύξηση άνω του 60% σε Έλαια και λίπη, άνω του 30% σε Γαλακτοκομικά και αυγά, άνω του 25% σε κρέατα και λαχανικά, άνω του 20% σε Λοιπά τρόφιμα και Ψωμί-Δημητριακά, άνω του 15% στα φρούτα, άνω του 10% στα Ψάρια.

Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον Νοέμβριο του 2023 δείχνουν ότι ανά κατηγορία οι ανατιμήσεις του προηγούμενου 12μήνου ήταν:

31,4% σε Έλαια και λίπη 
12% στα Φρούτα 
10,8% στα Λαχανικά 
9,5% στα Ψάρια 
8,1% στα Κρέατα 
7,7% στα Λοιπά τρόφιμα 
7,6% σε Ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά 
4,8% σε Γαλακτοκομικά και αυγά 
3,3% σε Ψωμί και δημητριακά

Εκεί, βέβαια, στην κυβέρνηση είναι όλα καλά!

 

 

Σχετικά θέματα

Απόψεις