Την ημέρα που το σκοταδιστικό χριστιανεμπόριο συμπυκνώθηκε στον πρόσωπο του μαινόμενου βουλευτή της Νίκης, ο οποίος βανδάλισε ζωγραφικά έργα στην Εθνική Πινακοθήκη, η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη δήλωσε πως ΄“οτιδήποτε καταργεί την ελευθερία στην Τέχνη είναι εξαιρετικά επικίνδυνο.“. Οταν λίγες ημέρες νωρίτερα ο ίδιος είχε ζητήσει από τη Λ. Μενδώνη να αποσυρθούν τα … “βλάσφημα” έργα από την Εθνική Πινακοθήκη το ΥΠΠΟ απάντησε: “δρώντας πάντοτε με γνώμονα την προστασία της εν γένει πολιτιστικής και καλλιτεχνικής κληρονομιάς της χώρας, ουδέποτε προβαίνει σε ενέργειες λογοκρισίας”.
Ουδέποτε;
Εξαρτάται πάντα από τη “σωστή πλευρά της ιστορίας”, στην οποία παραπλεύρως στέκονται οι ελληνικές κυβερνήσεις συμπεριλαμβανομένης και ετούτης των “άριστων”.
Η κυρία υπουργός γεμάτη “δημοκρατικό” ενθουσιασμό τον Φεβρουάριου του 2022, λίγες ημέρες μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, ακύρωσε παραστάσεις αφιερωμένες σε Ρώσους δημιουργούς όπως η μετάδοση στο Μέγαρο Μουσικής της Λίμνης των Κύκνων του Τσαϊκόφσκι, καθώς και την υλοποίηση, συνεργασία, προγραμματισμό ή συζήτηση εκδηλώσεων με ρωσικούς πολιτιστικούς οργανισμούς! Αυτό βεβαίως δεν καταχωρήθηκε ως περιστατικό κατάφωρης και απροσχημάτιστης λογοκρίσιας, αλλά ως κίνηση συμπαράστασης στην Ουκρανία, δηλαδή στα ναζιστικά τάγματα Αζόφ, που επιστρατεύτηκαν υπό τις διαταγές του Ζελένσκι (δηλαδή του ΝΑΤΟ).
Λίγες ημέρες αργότερα το υπουργείο αποφάσισε να ακυρώσει τη συναυλία του κορυφαίου Ρώσου πιανίστα Γκριγκόρι Σοκόλοφ στο Μέγαρο Μουσικής! Στο όνομα της δημοκρατίας, φυσικά.
Υψιστες αποφάσεις … ελευθερίας του λόγου και της έκφρασης από τη “δημοκρατική” κυρία Μενδώνη, τέτοιες που θα καταχωρίσουν τόσο την ίδια όσο και την κυβέρνηση στη λίστα εκείνων που δεν σχετίζονται πλέον ούτε με τα στοιχειώδη αστικοδημοκρατικά δικαιώματα.
Η αφοσίωσή της στα ιδανικά της δημοκρατίας και της ελευθερίας του λόγου και της έκφρασης δεν σταματάει εδώ.
Η “δημοκρατική” υπουργός Πολιτισμού αποφάσισε (επί της ουσίας διέταξε) την έξωση του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων από το κτίριο που τον στέγαζε για 40 χρόνια, επειδή πραγματοποίησε εκδήλωση για “πρόσφατο πραγματικό περιστατικό, το οποίο είχε λάβει πολιτικές διαστάσεις”, εννοώντας το ναυάγιο στην Πύλου με τους 600 πνιγμένους πρόσφυγες. Το σκεπτικό, δε, την Υπουργικής Απόφασης ξεκάθαρα έλεγε ότι οι δράσεις ενός σωματείου επιστημόνων οφείλουν να έχουν την έγκριση της κυβέρνησης για να πραγματοποιηθούν!
Μιλάμε για τέτοια αταλάντευτη στάση υπεράσπισης των δημοκρατικών αρχών.
Κι ενώ η κυρία Μενδώνη φουσκώνει από πίστη στην ελευθερία του λόγου, η Γενική Διεύθυνση Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς του ΥΠΠΟ, του Υπουργείου που διοικεί δηλαδή, σε συνέχεια της απαράδεκτης ΕΔΕ που είχε διαταχθεί, κάλεσε σε απολογία τον αρχαιολόγο που υπηρετεί στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Έβρου, με πολυετή πολιτική, κοινωνική και συνδικαλιστική δράση, επειδή θεωρήθηκε «υποκινητής» συλλογικής ανακοίνωσης εργαζομένων του Μουσείου Αλεξανδρούπολης και της ΕΦΑ Έβρου με τίτλο «Οι ΝΑΤΟικοί είναι ανεπιθύμητοι στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αλεξανδρούπολης”.
Εν ολίγοις,
για πρώτη φορά στα χρονικά της μεταπολίτευσης, η έκφραση γνώμης ενάντια στους πολεμικούς σχεδιασμούς του ΝΑΤΟ και υπέρ του κοινωνικού ρόλου του Μουσείου Αλεξανδρούπολης μετατράπηκε σε πειθαρχικό αδίκημα!
Μάλιστα, μεταξύ των πειθαρχικών παραπτωμάτων, που καταλογίζει η ΕΔΕ, υπάρχει και ο ισχυρισμός ότι ο αρχαιολόγος υπέπεσε και στο πειθαρχικό παράπτωμα της «παραβίασης υποχρέωσης εχεμύθειας» επειδή απευθύνθηκε στο σωματείο του, τον Σύλλογο Ελλήνων Αρχαιολόγων.
Μετά από όλα αυτά, δεν προκαλεί καμία εντύπωση το γεγονός ότι η κ. Μενδώνη αποτελεί “πυλώνα” της κυβέρνησης των “άριστων”, μηδέποτε ανασχηματιζόμενη, πάντα ακούνητη και ακλόνητη και διακαώς πρόθυμη και πιστή στο όραμα του μεγαλειότατου… “Δημοκρατικά” υλοποιείται η πλήρης παράδοση του πολιτισμού στο τουριστικό κεφάλαιο και στα “γενναιόδωρα” ιδρύματα.