Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

H ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα εισπράξει δημόσιο χρήμα 750 εκατομμύρια ευρώ για τις «άγονες γραμμές»

Υπογράφηκε σήμερα η σύμβαση μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σχετικά με την ανάθεση της εκτέλεσης δρομολογίων στις λεγόμενες άγονες γραμμές (αυτές, δηλαδή,..

Υπογράφηκε σήμερα η σύμβαση μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σχετικά με την ανάθεση της εκτέλεσης δρομολογίων στις λεγόμενες άγονες γραμμές (αυτές, δηλαδή, που δεν αποφέρουν τα επιθυμητά κέρδη στην ιδιωτικοποιημένη εταιρεία) για τα επόμενα 15 χρόνια. Το ποσό που καλείται να πληρώσει ο ελληνικός λαός ανέρχεται σε 750 εκατομμύρια ευρώ, δηλαδή 50 εκατομμύρια τον χρόνο.

Υπενθυμίζεται ότι αντίστοιχη σύμβαση, 5ετούς τότε διάρκειας και με το ίδιο ετήσιο ποσό επιδότησης, είχε υπογράψει με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ το 2017, όταν και την ξεπούλησε στην ιταλική Ferrovie dello Stato Italiano (FSI), με τίμημα 45 εκατομμυρίων ευρώ, μικρότερο δηλαδή και από μία ετήσια επιδότηση για τα «άγονα δρομολόγια»!

Τα «καλά» της «απελευθέρωσης» και της «ιδιωτικοποίησης» του σιδηροδρόμου τα έχουν βιώσει «στο πετσί τους» αυτά τα χρόνια τόσο οι εργαζόμενοι, όσο και οι επιβάτες.

Οι πρώτοι έρχονται αντιμέτωποι με άθλιους όρους εργασίας (χαρακτηριστικά, το 2018 υπογράφηκε σύμβαση που προέβλεπε μέχρι και 9 μέρες συνεχόμενη δουλειά χωρίς ρεπό!) και με απολύσεις (πάνω από 120 μόνο το 2019), με κριτήριο τη μεγιστοποίηση των κερδών της εταιρείας.

Οι δεύτεροι καλούνται να βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη (στα 43 ευρώ έχει φτάσει το εισιτήριο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, χωρίς την επιστροφή) για να χρησιμοποιήσουν ένα μέσο μεταφοράς που παλιότερα θεωρούταν προσιτό για τον λαό και τη νεολαία, αλλά και να «λύνουν εξίσωση» κάθε φορά που πρέπει να ταξιδέψουν, καθώς σε πολλές γραμμές τα δρομολόγια είναι αραιά και σε ώρες που δεν εξυπηρετούν.

Και φυσικά ποιος μπορεί να ξεχάσει τα απίστευτα που διαδραματίστηκαν τις μέρες της κακοκαιρίας του περασμένου Γενάρη, όταν 800 επιβάτες έζησαν μια απίστευτη «Οδύσσεια» σε Λιβαδειά και Οινόη, λόγω της «αδυναμίας» της εταιρείας που επιδοτείται με τόσα εκατομμύρια να κρατήσει ανοιχτό το δίκτυο, ενώ 20 άνθρωποι τραυματίστηκαν, όταν εγκλωβισμένη αμαξοστοιχία συγκρούστηκε με μηχάνημα καθαρισμού. Πηγή: 902.gr 

Σχετικά θέματα

Απόψεις