Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

«Η τηλεδιοίκηση ήταν έτοιμη από τον Δεκέμβριο του 2016»

Από real.gr – του Κωνσταντίνου Νικολόπουλου  Καταγγελία ότι «το σύστημα τηλεδιοίκησης ήταν έτοιμο να εγκατασταθεί και να τεθεί σε λειτουργία..

Από real.gr – του Κωνσταντίνου Νικολόπουλου 

Καταγγελία ότι «το σύστημα τηλεδιοίκησης ήταν έτοιμο να εγκατασταθεί και να τεθεί σε λειτουργία τον Δεκέμβριο του 2016» έκανε ο δημιουργός του συστήματος τηλεδιοίκησης της ΕΡΓΟΣΕ, Γρηγόρης Λάμπρου, με επιστολή του προς τον πρωθυπουργό Κυρ. Μητσοτάκη και τον υπουργό Ανάπτυξης Αδ. Γεωργιάδη.

«Στα τέλη Μαρτίου 2015 μου ανατέθηκε ο σχεδιασμός, η ολοκλήρωση και θέση σε λειτουργία του συστήματος τηλεδιοίκησης για το τμήμα του έργου Αθήνα – Λάρισα. Αυτό το σύστημα είχε ολοκληρωθεί επιτυχώς από τον Δεκέμβριο του 2016 και, εάν είχε τεθεί σε λειτουργία όπως έπρεπε και χωρίς την αδικαιολόγητη καθυστέρησή του, δεν θα γινόταν το δυστύχημα στα Τέμπη», έγραψε ο Γρ. Λάμπρου στην επιστολή του , την οποία αποκαλύπτει η Realnews.

Ο δημιουργός της τηλεδιοίκησης επισημαίνει ότι το σύστημα θα μπορούσε να επεκταθεί με τον κατάλληλο προγραμματισμό σε όλο το δίκτυο της ΕΡΓΟΣΕ μέσα στο 2017, ωστόσο κάτι τέτοιο ποτέ δεν έγινε. «Φυσικά αυτό το συμβάν στα Τέμπη δεν θα είχε συμβεί και δεν θα είχε συμβεί και στο Αδενδρο το 2017, εάν από τον Δεκέμβριο του 2016 είχε τεθεί σε λειτουργία το ολοκληρωμένο σύστημα τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης από την Αθήνα έως τον Προμαχώνα».

Ο Γρ. Λάμπρου χαρακτηρίζει ακατανόητη την απόφαση να μην τεθεί σε λειτουργία το ολοκληρωμένο σύστημα τηλεδιοίκησης και αφήνει αιχμές ότι η απόφαση αυτή είχε οικονομικά κίνητρα.

«Αυτή η βιαστική και ανεξήγητη σε εμάς τότε άρνηση ολοκλήρωσης και θέσης σε λειτουργία του συστήματος τηλεδιοίκησης απεδείχθη πλέον πέραν πάσης αμφιβολίας και ότι είχε ως κύριο στόχο του αναδόχου την καθυστέρηση και επέκταση της Σύμβασης 717, με σημαντικές αναθεωρήσεις και παρατάσεις του έργου, αντί της άμεσης εγκατάστασης και ολοκλήρωσής του. Αυτές οι συνεχείς παρατάσεις και αναθεωρήσεις οδήγησαν στον πλήρη εκτροχιασμό του κόστους της σύμβασης, με αποτέλεσμα τον Οκτώβριο του 2018 το τίμημα να αγγίξει πλέον τα 83.059.865 ευρώ και τελικό τίμημα έως σήμερα τα 87.000.000, αντί του αρχικού 41,3 εκατ. ευρώ», σημειώνει στην επιστολή του ο δημιουργός του συστήματος τηλεδιοίκησης της ΕΡΓΟΣΕ.

Στη συνέχεια και με αφορμή το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου, ο Γρ . Λάμπρου προσθέτει: «Αυτά συνέβησαν από τον Δεκέμβριο του 2016 και μετά, με την ανοχή του τότε υπουργείου Μεταφορών και των διοικήσεων ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ και θεωρώ ότι εκείνους αναμφίβολα βαραίνει, σύμφωνα με τα στοιχεία μας, το μεγαλύτερο ποσοστό, εάν όχι όλο, του βάρους και της ευθύνης για ό,τι συνέβη στα Τέμπη».

Στην επιστολή του προσθέτει ότι εκείνα τα γεγονότα και μια σειρά από αποφάσεις εκείνης της περιόδου σημάδεψαν αυτό το κρίσιμο έργο και τελικά ήταν οι αιτίες για τις επερχόμενες καθυστερήσεις, παρατάσεις, υπέρογκες αυξήσεις στο τίμημα, αδικαιολόγητες αλλαγές συστημάτων και μια σειρά ανεξέλεγκτων αλυσιδωτών εξελίξεων. «Ολα αυτά, πέραν της ζημιάς και καθυστέρησης στο έργο, προσέφεραν σε όλους τους εμπλεκομένους ευκαιρίες για πρόσθετες οικονομικές απαιτήσεις ή δήθεν αποζημιώσεις και δικαιολογίες για αναβολές εργασιών, οι οποίες ήταν δύσκολα αναστρέψιμες και οι οποίες θα συνεχίσουν, κατά τη γνώμη μου, για πολύ ακόμη χρόνο να στοιχειώνουν την εξέλιξη και ολοκλήρωση αυτού του έργου, εάν δεν εφαρμοστούν σύντομα νέοι κανόνες και έλεγχοι προόδου», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Ο Γρ. Λάμπρου θεωρείται ειδικός στα συστήματα τηλεδιοίκησης, καθώς τα τελευταία 25 χρόνια σχεδίασε, ανέπτυξε και έθεσε σε λειτουργία με δική του τεχνολογία και γνώση τα περισσότερα έργα τηλεματικής, πέραν του συστήματος τηλεδιοίκησης της ΕΡΓΟΣΕ, όπως αυτό των ΗΛΠΑΠ, του τραμ Αθηνών για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, των ΕΛΤΑ και του Διεθνούς Αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Εξηγώντας τα βήματα που πρέπει να γίνουν για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου αλλά και την ασφάλεια των επιβατών, ο Γρ. Λάμπρου αναφέρει στην επιστολή του: «Η πλήρης ασφάλεια του σιδηροδρομικού έργου και σε κάθε περίπτωση ή συγκυρία μπορεί να επιτευχθεί μόνον και αποκλειστικώς όταν τα διάφορα σιδηροδρομικά έργα που εκτελούνται στα διάφορα τμήματα του δικτύου και τα οποία είναι όλα καθυστερημένα για πολλούς και διάφορους λόγους, εξασφαλίσουν τη μεταξύ τους συνεργασία, επικοινωνία και ανταλλαγή δεδομένων σε πραγματικό χρόνο» και προσθέτει: «Είναι πλέον καταφανής η δυσκαμψία που δημιουργήθηκε και δημιουργείται από την έλλειψη επικοινωνίας και διασύνδεσης των διαφόρων έργων για την επίτευξη ενός ολοκληρωμένου πλέον συστήματος τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης από το ένα άκρο της γραμμής μέχρι το άλλο. Αυτό είναι το μόνο που θα μπορούσε να εξασφαλίσει την απόλυτη ασφάλεια και σταθερότητα με ελαχιστοποίηση των συνεχώς αυξανόμενων χρηματοδοτήσεων και καθυστερήσεων».

Ο δημιουργός του συστήματος τηλεδιοίκησης, Γρ. Λάμπρου, καταλήγει:  «Η μόνη λύση είναι η καλύτερη και αυστηρότερη εποπτεία και έλεγχος, κυρίως από ανθρώπους που κατέχουν την τεχνογνωσία και τη διεθνή εμπειρία να συμβάλουν στα δύσκολα και ιδιαίτερα απαιτητικά έργα των σιδηροδρόμων».

Σχετικά θέματα

Απόψεις