Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Γιάννενα: Να σταματήσει η απέλαση της οικογένειας προσφυγόπουλου με αυτισμό ζητά Ένωση Γονέων

Να σταματήσουν άμεσα οι αποκλεισμοί προσφυγόπουλων από την εκπαίδευση ζητά με ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Γονέων του Δήμου Ιωαννιτών, με αφορμή..

Να σταματήσουν άμεσα οι αποκλεισμοί προσφυγόπουλων από την εκπαίδευση ζητά με ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Γονέων του Δήμου Ιωαννιτών, με αφορμή την επικείμενη απέλαση της οικογένειας ενός μαθητή με αυτισμό που φοιτά στο 2ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων, με πρόσχημα την «ασφάλεια» που επικρατεί πλέον στην χώρα προέλευσής τους.

«Στην πόλη μας έχουμε και άλλες παρόμοιες περιπτώσεις μαθητών είτε με αναπηρίες, είτε ασυνόδευτων παιδιών που τους ζητείται να εγκαταλείψουν τη χώρα και να επιστρέψουν στην πατρίδα τους, επειδή θεωρείται, δήθεν, ασφαλής» αναφέρει ο Σύλλογος, παραθέτοντας στη συνέχεια ακόμη ένα παράδειγμα μεθόδευσης απέλασης ενός μαθητή Λυκείου, που καλείται να επιστρέψει στη χώρα προέλευσής του.

Ξεχωρίζουμε την περίπτωση μαθητή Λυκείου της πόλης μας, με οικογένεια δολοφονημένη στη χώρα του, με εξαιρετικές επιδόσεις στο σχολείο, πλήρως ενταγμένου στο σχολικό – κοινωνικό περιβάλλον, και με απαράμιλλη προσπάθεια να ξεφύγει από τη μοίρα του. Γι αυτόν τον μαθητή, έχουν κινηθεί οι διαδικασίες απέλασής του χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η εκπαιδευτική πορεία του, η ένταξή του, η έλλειψη οικογένειας και εστίας, η αντικειμενική κατάσταση στη χώρα του. Παραμένει αναπάντητο το ερώτημα: Πού να πάει; Σε ποια οικογένεια και σε ποια πατρίδα να επιστρέψει; Πώς θα μπορέσει να επιζήσει ένας έφηβος που τυχαία γλίτωσε τον θάνατο, σε μια χώρα που οι εμφύλιοι κρατούν δεκαετίες τώρα;

«Γνωρίζουμε ότι όλα τα παραπάνω έχουν σχέση με την μεταναστευτική πολιτική που και οι κυβερνήσεις της χώρας μας έχουν συνυπογράψει στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αναθεωρήθηκε πρόσφατα προς το χειρότερο. Αυτή είναι και η αιτία που πληθαίνουν οι περιπτώσεις απελάσεων με συνοπτικές διαδικασίες» επισημαίνει ο Σύλλογος, υπογραμμίζοντας τον μηχανοποιημένο χαρακτήρα των συγκεκριμένων διαδικασιών, κατά τις οποίες δεν υπάρχει καμία εξατομικευμένη προσέγγιση των προσφύγων και των αναγκών τους, και αντιμετωπίζονται ως αριθμοί κάποιας λίστας που πρέπει να μικρύνει.

Διαδικασίες, που με εντελώς απρόσωπο και μηχανοποιημένο τρόπο, εκδιώκουν όπως – όπως ανθρώπους κατατρεγμένους, στέλνοντάς τους πίσω στην κόλαση από την οποία προσπάθησαν να ξεφύγουν, χωρίς να ασχολούνται καν με το προσωπικό δράμα κάθε οικογένειας ή με τις πραγματικές συνθήκες των χωρών που επαναπροωθούνται. Όλοι τους αντιμετωπίζονται ως «αριθμοί» και «στόχοι που πρέπει να επιτευχθούν». Μέσα σ’ αυτούς και οικογένειες με παιδιά με ειδικές ανάγκες που θέλησαν να αναζητήσουν ένα υποστηρικτικό περιβάλλον γι’ αυτά.

Κλείνοντας, η Ένωση Γονέων απαιτεί να σταματήσουν άμεσα οι απελάσεις μαθητών που έχουν ενταχθεί στο σχολικό και ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον καθώς και οι αποκλεισμοί προσφύγων από την εκπαίδευση, που κατά τη διάρκεια του τελευταίου σχολικού έτους δημιούργησαν εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες για τα προσφυγόπουλα, εντείνοντας τις διακρίσεις.

Ως Ένωση Γονέων απαιτούμε:

Να μην απελαθεί η οικογένεια του μαθητή του 2ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου και κάθε προσφυγική οικογένεια με παιδιά ΑμΕΑ.

Να μην απελαθεί κανένας μαθητής που έχει μπει σε διαδικασία ένταξης στο σχολικό και ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον. Η εκπαίδευση πρέπει να παρέχεται ισότιμα σε όλους τους μαθητές ανεξάρτητα από φυλετική και κοινωνική καταγωγή. Είναι δικαίωμά τους και είναι υποχρέωσή μας.

Κανένα προσφυγόπουλο εκτός σχολείου. Να μην επαναληφθεί η περσινή κατάσταση με τον αποκλεισμό των προσφυγόπουλων από την εκπαίδευση. Είναι το ελάχιστο που μπορούμε να προσφέρουμε στα μικρά-μεγάλα θύματα των πολέμων για τους οποίους είναι τα μόνα που δεν ευθύνονται.

Υπενθυμίζεται ότι με ανοιχτή επιστολή, μέσω της οποίας η υπόθεση της επικείμενης απέλασης ήρθε στο φως της δημοσιότητας, οι εκπαιδευτικοί και η Διεύθυνση του σχολείου στο οποίο φοιτά ένα από τα παιδιά της οικογένειας κουρδικής καταγωγής, αναλύουν τους λόγους για τους οποίους η «ασφάλεια» της χώρας στην οποία καλούνται να επιστρέψουν οι πρόσφυγες τίθεται υπό αμφισβήτηση. Παράλληλα, επισημαίνουν ότι ανεπάρκεια της χώρας σε υποδομές κατάλληλες για την κάλυψη των εξατομικευμένων αναγκών του εν λόγω παιδιού αναμένεται να λειτουργήσει ανασταλτικά για την εξέλιξή του, ακυρώνοντας τα άλματα που έχει κάνει το παιδί το τελευταίο χρονικό διάστημα σε κοινωνικό και μαθησιακό επίπεδο.

Πηγή: thepressproject.gr

Απόψεις