Πολιτική

ΕΣΡ: Πρόστιμα στο Alert TV για το ρατσιστικό οχετό Βελόπουλου και τις κηραλοιφές του

Χρηματικό πρόστιμο συνολικά 35.000 ευρώ επέβαλε το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης στο περιφερειακής εμβέλειας (Αττικής) τηλεοπτικό σταθμό Alert TV (με έδρα στον Ταύρο).

Το κανάλι βρέθηκε να έχει παραβεί την ραδιοτηλεοπτική νομοθεσία και αιτία ήταν λεγόμενα του προέδρου της Ελληνικής Λύσης, Κυριάκου Βελόπουλου που είχαν μεταδοθεί από εκπομπή του σταθμού στις αρχές (1 και 2) Οκτωβρίου 2019.

Ποινές για δύο παραβιάσεις της ραδιοτηλεοπτικής νομοθεσίας

Το ΕΣΡ επέβαλε πρόστιμο 20.000 ευρώ στο κανάλι για «ρητορική μίσους και δυσμενείς διακρίσεις έναντι μεταναστών», όπως αναφέρεται στην απόφαση του.

Στις επίμαχες εκπομπές Κυριάκος Βελόπουλος ως «λαθροεισβολείς» και μάλιστα πολλές φορές, πρόσφυγες και μετανάστες από το Πακιστάν και το Αφγανιστάν.

Ζητούσε δε ο βουλευτής και ευρωβουλευτής, ανάμεσα ο σε άλλα να μην τους χορηγηθεί κανένα προνόμιο ή επίδομα και να σταλούν σε ακατοίκητα νησιά για «να μην κινδυνεύει κανένας Έλληνας».

Επίσης, το πρόστιμο των 10.000 ευρώ επιβλήθηκε από την εποπτική αρχή στο κανάλι διότι μετέδιδε «μηνύματα τηλεπωλήσεων που μπορούσαν να παραπλανήσουν το τηλεοπτικό κοινό». Τα μηνύματα εκείνα δεν αφορούσαν παρά στις διαβόητες κηραλοιφές που διαφημίζονται στις εκπομπές του Κυριάκου Βελόπουλου.

Τα προϊόντα αυτά παρουσιάστηκαν ως πιστοποιημένα προϊόντα με θεραπευτικές ιδιότητες, σύμφωνα με την απόφαση ης ανεξάρτητης αρχής που εποπτεύει τα ΜΜΕ, από τα οποία ένα μόνον έχει γνωστοποιηθεί στον ΕΟΦ ως συμπλήρωμα διατροφής και τα υπόλοιπα έχουν καταχωρηθεί στον Ευρωπαϊκό CPNP ως καλλυντικά.

Το κανάλι δεν είναι η πρώτη φορά που απασχολεί με παραβιάσεις της ραδιοτηλεοπτικής νομοθεσίας την ανεξάρτητη αρχή. Ήταν μεταξύ των 25 περιφερειακών τηλεοπτικών σταθμών στους οποίους έριξε αθροιστικά πρόστιμα 700.000 ευρώ το ΕΣΡ διότι διαφήμιζαν τις κηραλοιφές του που εξουδετέρωναν τον κορονοϊό.

Τότε (Οκτώβριος 2020) στο Alert TV, εξαιτίας όσων διαφήμιζε από την εκπομπή «Κόντρα και ρήξη» ο Κυριάκος Βελόπουλος, είχε επιβληθεί ποινή χρηματικής κύρωσης 25.000 ευρώ.

Το Alert (μαζί με τα κανάλια Epsilon, Extra, Kontra, AE Channel, Βεργίνα TV) είχε τιμωρηθεί για «παραβίαση -εκ προθέσεως- την συνταγματικώς επιβαλλόμενης απαγόρευσης μετάδοσης μηνυμάτων που θα μπορούσαν να παραπλανήσουν το κοινό ως προς τις προστατευτικές ιδιότητες προϊόντων και να θέσουν σε κίνδυνο την ανθρώπινη ζωή και υγεία».

Από 30.000 ευρώ πρόστιμο είχε επιβληθεί για τον ίδιο λόγο στους σταθμούς: Κόσμος TV Δωδεκανήσων, Αιγαίο TV Δωδεκανήσων, Super B Αχαϊας, Σητεία TV Λασιθίου, Notos TV Ηρακλείου, Ένα TV Φθιώτιδας, TV 10 Τρικάλων, Βήμα TV Ιωαννίνων, Θράκη ΝΕΤ Έβρου, TV Ροδόπη, Δίκτυο TV Σερρών, Κρήτη TV 1 Χανίων, Άλφα Τηλεόραση Δράμας, Δίκτυο 1 Καστοριάς, , TRT Μαγνησίας, PLP TV Ηλείας και Ίριδα TV Δωδεκανήσου.

(Επισκέψεις: 3.334 φορές, όπου 11 ημερήσιες)

Σχετικά Άρθρα

Ημεροδρόμος

Ημεροδρόμος

Send this to a friend