Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Ερχονται «φαρμακερές» αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια στο όνομα της «πράσινης μετάβασης»

Νέο χαράτσι στις πλάτες του λαού ετοιμάζονται να φορτώσουν εφοπλιστές και κυβέρνηση, αυξάνοντας ακόμα περισσότερο τα ήδη ακριβά εισιτήρια, στο..

Νέο χαράτσι στις πλάτες του λαού ετοιμάζονται να φορτώσουν εφοπλιστές και κυβέρνηση, αυξάνοντας ακόμα περισσότερο τα ήδη ακριβά εισιτήρια, στο όνομα της …«πράσινης μετάβασης»!

Συγκεκριμένα αυξήσεις μέχρι και 15% των τιμών των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, τόσο για τους επιβάτες όσο και για τα μεταφερόμενα οχήματα, φέρνει η εφαρμογή του νέου ρυθμιστικού πλαισίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τον περιορισμό των εκπομπών άνθρακα και θείου της επιβατηγού ναυτιλίας στη Μεσόγειο.

Ηδη ορισμένες ακτοπλοϊκές, σύμφωνα με το Capital.gr, έχουν ήδη ανακοινώσει στους εμπορικούς συνεργάτες τους αυτές τις αυξήσεις, ενώ τις επόμενες εβδομάδες αναμένεται να προβούν σε ανάλογες ανακοινώσεις και άλλες εφοπλιστικές εταιρείες.

Οι συγκεκριμένες αυξήσεις προκύπτουν από την άνοδο των τιμών των δικαιωμάτων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (ETS), στις οποίες επί του παρόντος υπάγονται οι γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής, την έναρξη εφαρμογής του κανονισμού SECA (Sulfur Emissions Control Area) στη Μεσόγειο, την εφαρμογή του κανονισμού Fuel EU που επιβάλλει την καύση ακριβότερης ποιότητας καυσίμου ή την υποκατάστασή του με αυξημένη προσθήκη βιοκαυσίμου (το οποίο ωστόσο δεν είναι ακόμη επαρκώς διαθέσιμο) για να μειωθούν οι εκπομπές άνθρακα. Την άνοδο των τιμών των δικαιωμάτων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, φυσικά οι εφοπλιστές με συνοπτικές διαδικασίες την μεταβίβασαν στα λαϊκά στρώματα.  

Το πιο εξοργιστικό είναι ότι στις Κυκλάδες αλλά και στις άλλες γραμμές του Αιγαίου, που δεν υπόκεινται ακόμη στο σύστημα εμπορίας ρύπων της ΕΕ –αλλά θα ενταχθούν από το 2029–, οι εφοπλιστές θα προχωρήσουν σε αυξήσεις της τάξης του 10% έως 12% (!!!)

Για παράδειγμα, τα εισιτήρια των φορτηγών οχημάτων στα δρομολόγια Πειραιάς – Κρήτη θα επιβαρυνθούν κατά 2,5 ευρώ ανά γραμμικό μέτρο (που θα μετακυλήσουν και αυτές με τη σειρά τους στις τιμές των προϊόντων που μεταφέρονται), σύμφωνα με επιστολή που απέστειλαν ήδη στους εμπορικούς συνεργάτες τους οι “Μινωικές Γραμμές”.

Αντίστοιχα, η τιμή καμπίνας ανά άτομο για το ίδιο δρομολόγιο υπολογίζεται ότι θα αυξηθεί και σε άλλες εταιρείες από τα 96 ευρώ πέρυσι τον Αύγουστο στα 110,4, ενώ για απλή μετάβαση με το εισιτήριο οικονομικής θέσης από τα 37 ευρώ στα 42,5. Κάποιοι από τους προαναφερθέντες κανονισμούς, όπως τα δικαιώματα εκπομπής ρύπων (ETS), δεν αφορούν όλα τα δρομολόγια, καθώς επί του παρόντος εφαρμόζονται μόνο στις γραμμές της Αδριατικής και της Κρήτης. Ωστόσο, από τέλη του 2029 θα επεκταθούν σε όλο το Αιγαίο.

Η συγκεκριμένη εξέλιξη φανερώνει ότι κομμάτι της ακρίβειας οφείλεται και στην περιβόητη πράσινη μετάβαση που επιβάλλει νέα πανάκριβα πράσινα τέλη και ενισχύει το νέο γύρου επίθεσης στο εργατικό – λαϊκό εισόδημα. Οι εφοπλιστές στην προκειμένη περίπτωση αυξάνουν την τιμή των εισιτηρίων στο όνομα δήθεν της προστασίας του περιβάλλοντος, αλλά στην πραγματικότητα τον αξιοποιούν ως πεδίο νέας κερδοφορίας. H καπιταλιστική ανάπτυξη με «πράσινο μανδύα», έρχεται να υπηρετήσει τα συμφέροντα των κεφαλαιοκρατών ξεζουμίζοντας τον εργαζόμενο λαό. 

Σχετικά θέματα