Άλλωστε, επισημαίνεται στην ανακοίνωση, «από προηγούμενα προσφυγικά και μεταναστευτικά ρεύματα, το υπουργείο Παιδείας έχει αναπτύξει την απαραίτητη τεχνογνωσία, καθώς και πλήρες θεσμικό πλαίσιο, για την ένταξη μαθητών προσφύγων στα ελληνικά σχολεία και την άμεση και ουσιαστική κάλυψη των εκπαιδευτικών, κοινωνικών και ψυχοσυναισθηματικών τους αναγκών».
Δεν είναι “τυχερά” όλα τα προσφυγόπουλα
Αυτά αναφέρει το ρεπορτάζ για τη χθεσινή επίσκεψη της υπουργού Παιδείας Ν. Κεραμέως σε Δημοτικά Σχολεία της Ραφήνας.
Μόνο που οι δηλώσεις της υπουργού έρχονται σε πλήρη αντίθεση με την πολιτική που έχει ακολουθήσει μέχρι τώρα για τα προσφυγόπουλα από άλλες χώρες εκτός Ουκρανίας. Αυτά τα προσφυγόπουλα δεν είναι “τυχερά” σαν τον Αλέξανδρο που γεννήθηκε λευκός και ξανθός για να έχει τη συμπάθεια της υπουργού. Αυτά τα υπόλοιπα προσφυγόπουλα είναι μελαχρινά και κανείς από την σημερινή κυβέρνηση δε νοιάστηκε. Γιατί η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως και η κυβέρνησή της ακολουθούν μια πολιτική αποκλεισμού και περιθωριοποίησης των προσφυγόπουλων. Μια πολιτική που τη στιγματίζει ο αποκλεισμός των προσφύγων και μεταναστών από μια σειρά στοιχειώδη ανθρώπινα δικαιώματα, μεταξύ των οποίων και το δικαίωμα στην εκπαίδευση.
Τα περισσότερα παιδιά των προσφύγων και των μεταναστών, που ζουν στα «καμπ» σε όλη την Ελλάδα, δεν έχουν πάει ούτε μια μέρα στο δημόσιο σχολείο, από την στιγμή που αυτά έκλεισαν πέρυσι το Μάρτιο, λόγω της πανδημίας του covid-19, με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, χωρίς να ληφθεί καμιά μέριμνα για την ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση. Έτσι, στερήθηκαν την πρόσβαση στο σχολείο τους, μόνο και μόνο γιατί είναι παιδιά προσφύγων και μεταναστών!
Αν το ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση επιλέγουν πρόσφυγες για να εκφράσουν έναν λαϊκίστικο ανθρωπισμό, οι εκπαιδευτικοί έχουν κάθε λόγο να αγωνίζονται ώστε τα σχολεία μας να είναι ανοιχτές αγκαλιές αλληλεγγύης για τα παιδιά όλων των φτωχών του τόπου μας, ντόπιων, προσφύγων και μεταναστών!
– του Γ.Καββαδία/alfavita
* Ο Γιώργος Κ. Καββαδίας είναι φιλόλογος στο 3ο ΓΕΛ Κερατσινίου, μέλος του ΔΣ της ΕΛΜΕ Πειραιά, μέλος της ΣΕ του περιοδικού «Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης» του Εκπαιδευτικού Ομίλου.