Στη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης προκειμένου να αποσαφηνιστούν τα αίτια της παρ’ ολίγον σύγκρουσης αμαξοστοιχιών κοντά στο σταθμό των Αγίων Αναργύρων προχώρησε η Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας, όπως αναφέρει το news247.gr, σε σχετικό του ρεπορτάζ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εισαγγελικές αρχές πρόκειται να εξετάσουν κατά ποσό υπάρχουν ποινικές ευθύνες, οι οποίες να σχετίζονται ιδίως με το αδίκημα των επικίνδυνων παρεμβάσεων στη συγκοινωνία μέσων σταθερής τροχιάς.
Η ΓΑΔΑ, η οποία και θα αναλάβει τη συγκεκριμένη έρευνα υπό την εποπτεία εισαγγελέα, καλείται να πράξει όλες τις απαραίτητες ενεργείς.
Μεταξύ αυτών είναι η λήψη καταθέσεων, η αναζήτηση των επικοινωνιών των δύο τρένων, ενώ αναμένεται και να παραγγελθεί η σύνταξη σχετικών πορισμάτων από τον ΟΣΕ, έτσι ώστε να υπάρχουν στη διάθεση της δικαιοσύνης όλες οι λεπτομέρειες για το παρολίγον ατύχημα.
Πώς συνέβη το περιστατικό
Σύμφωνα με την ΕΡΤ, αμαξοστοιχία από τον Σταθμό Αθηνών με προορισμό το αεροδρόμιο ξεκίνησε νωρίς το πρωί όταν ταυτόχρονα δόθηκε εντολή από τον Σταθμάρχη στον ΣΚΑ (Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών) σε άλλη αμαξοστοιχία να ξεκινήσει με κατεύθυνση την Αθήνα, προερχόμενη από το Κιάτο.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, την εντολή εκκίνησης της αμαξοστοιχίας άκουσε ο σταθμάρχης Αθηνών και αφού επικοινώνησε μέσω GSM-R με τον ΣΚΑ έδωσε άμεσα εντολή ακύρωσης της εντολής κίνησης.
Όλα θα ήταν φυσιολογικά αν δεν ήταν σε εξέλιξη έργα στην ευρύτερη περιοχή των Σεπολίων για την υπογειοποίηση του δικτύου, καθώς τα τρένα σε αυτό το τμήμα κινούνται σε μονή γραμμή μεταξύ των σταθμών Αθηνών και Αγίων Αναργύρων.
Το περιστατικό έληξε άμεσα και αφού ενημερώθηκε η διοίκηση του ΟΣΕ, έδωσε εντολή διενέργειας πορίσματος για την εξακρίβωση των συνθηκών, έθεσε σε αργία τον σταθμάρχη του ΣΚΑ που έδωσε την εντολή εκκίνησης, συνέλεξε τα δεδομένα των ηχητικών καταγραφών – και ζήτησε την απολογία του σταθμάρχη του ΣΚΑ που ενεπλάκη στο περιστατικό καθώς και η αναφορά του σταθμάρχη Αθηνών που αντελήφθη το συμβάν, παρέπεμψε στο Πειθαρχικό του ΟΣΕ τον εμπλεκόμενο σταθμάρχη του ΣΚΑ και ενημέρωσε τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και τον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) για το περιστατικό.