Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Χωρίς πρόσβαση και θέρμανση το Ειδικό Σχολείο στην Ορεστιάδα – Παιδιά ΑμεΑ παρέμειναν για δύο ώρες στο λεωφορείο!

Άλλο ένα περιστατικό με σχολείο, αυτή τη φορά στην Ορεστιάδα, αναδεικνύει την άθλια κατάσταση που βρίσκεται η σχολική στέγη, εξαιτίας..

Άλλο ένα περιστατικό με σχολείο, αυτή τη φορά στην Ορεστιάδα, αναδεικνύει την άθλια κατάσταση που βρίσκεται η σχολική στέγη, εξαιτίας της πολιτικής που αντιμετωπίζει ως «κόστος» τις ανάγκες της λαϊκής οικογένειας και αφήνει ασυντήρητες βασικές υποδομές.

Στην Ορεστιάδα, στο Ειδικό Σχολείο που λειτουργεί στο χωριό Θούριο μαθητές αναγκάστηκαν να παραμείνουν κλεισμένοι περίπου δύο ώρες στο σχολικό -ειδικό mini bus- καθώς ο Δήμος Ορεστιάδας δεν είχε φροντίσει να εξασφαλίσει την πρόσβαση στο σχολείο.

Η ανηφόρα που οδηγεί στο σχολείο ήταν άβατη, ολισθηρή και επικίνδυνη, οι εκπαιδευτικοί άφησαν τα οχήματά τους κάτω, αρκετά μακριά ώστε να ανέβουν με τα πόδια, κάτι που δεν μπορούσαν όμως τα παιδιά με αναπηρίες που φοιτούν στο σχολείο.  

Το λεωφορείο δεν μπορούσε να ανέβει μέχρι το προαύλιο του σχολείου για να αποβιβάσει τους μαθητές, λόγω της ολισθηρότητας από τον παγετό.

Μετά από αλλεπάλληλα τηλεφωνήματα προς τον Δήμο Ορεστιάδας και αφού πέρασε περίπου μία ώρα με τα παιδιά να περιμένουν μέσα στο λεωφορείο, έγινε ρίψη αλατιού και το λεωφορείο ανέβηκε γύρω στις 9.00.

Όταν έφθασαν στο σχολείο, διαπιστώθηκε πως η θέρμανση στο κτίριο δεν λειτουργούσε, καθώς υπάρχει πρόβλημα με την αντλία θερμότητας που δεν έχει αποκατασταθεί από τον εργολάβο που έχει αναλάβει την επιδιόρθωσή της. 

Την ανευθυνότητα της δημοτικής αρχής και για την ασφαλή προσέγγιση του σχολείου αλλά και για τα προβλήματα στη θέρμανση, καταγγέλλει σε ανακοίνωσή της η «Λαϊκή Συσπείρωση» Ορεστιάδας, τονίζοντας πως «η ομολογία της δημοτικής αρχής, πως το σύστημα θέρμανσης που δημιουργεί συνεχώς προβλήματα δεν έχει παραδοθεί ακόμα από τον εργολάβο, αυξάνει την ανησυχία όλων για τον τρόπο διαχείρισης και στα υπόλοιπα σχολεία του δήμου. Δεν είναι μάλιστα λίγες οι περιπτώσεις όπου οι σχολικές μονάδες δεν μπορούν να καλύψουν οικονομικά την προμήθεια πετρελαίου, τη συντήρηση και άλλες ανάγκες, με τη δημοτική αρχή να προτείνει σε γονείς και εκπαιδευτικούς να βρουν χορηγούς για την κάλυψή τους.

Η “Λαϊκή Συσπείρωση” έχει καταγγείλει και προειδοποιήσει πως η μεταφορά αρμοδιοτήτων για την κάλυψη των δαπανών λειτουργίας των σχολείων (καθαρισμός, θέρμανση, φωτισμός, ύδρευση, τηλέφωνο, αποχέτευση, αναλώσιμα, συντηρήσεις κ.λπ.) και του κάθε είδους εξοπλισμού του, στους δήμους, σε συνδυασμό με την υποστελέχωση και υποχρηματοδότηση, οδηγεί στην εμπορευματοποίηση των σχολείων, την αναζήτηση πόρων και χορηγών από τη σχολική μονάδα στο πλαίσιο της αυτόνομης λειτουργίας της, ενώ το κράτος αποποιείται των όποιων ευθυνών του». 

Υπογραμμίζει πως «οι μαθητές του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου, παιδιά που χρειάζονται εξειδικευμένες και προσβάσιμες εγκαταστάσεις και κατάλληλες συνθήκες για την εκπαίδευσή τους, αναγκάζονται να ταλαιπωρούνται καθημερινά, εξαιτίας της αδιαφορίας και της ολιγωρίας της δημοτικής αρχής και της κυβέρνησης. Το σχολείο στεγάζεται σε έναν χώρο που δεν πληροί τις βασικές προϋποθέσεις ασφάλειας και δεν διαθέτει τους απαραίτητους, κατάλληλους χώρους, δεν είναι κατασκευασμένο για να στεγάζει ΑμεΑ με το πρόβλημα της θέρμανσης να αποτελεί απλώς την κορυφή του παγόβουνου.

Εδώ και χρόνια έχουμε εκφράσει την ανάγκη ανέγερσης στην πόλη μας ενός σύγχρονου Ειδικού Σχολείου που θα καλύπτει τις ιδιαίτερες ανάγκες των παιδιών, θα τα βοηθάει να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους και κυρίως να επιδιώκει την αλληλοαποδοχή, την αρμονική συμβίωσή τους με το κοινωνικό σύνολο, την ισότιμη κοινωνική τους εξέλιξη και φυσικά μακριά από χαρακτηριστικά “γκέτο”».

Η «Λαϊκή Συσπείρωση» απαιτεί:

-Άμεση αποκατάσταση και έλεγχο της θέρμανσης στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Ορεστιάδας, ώστε οι μαθητές να μπορούν να παρακολουθούν τα μαθήματά τους σε αξιοπρεπείς συνθήκες.

-Έναρξη των διαδικασιών για την κατασκευή ενός νέου, σύγχρονου Ειδικού Σχολείου στον Δήμο Ορεστιάδας, που θα ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες των μαθητών.

-Να λυθούν με ευθύνη του δήμου οποιαδήποτε προβλήματα υπάρχουν στη θέρμανση των σχολείων μακριά από χορηγούς.

Καταλήγοντας, καλεί εκπαιδευτικούς και γονείς να δυναμώσουν τον αγώνα ενάντια στις πολιτικές της ΕΕ και των ελληνικών κυβερνήσεων, που κινούνται στη λογική «κόστους – οφέλους» και θεωρούν μη επιλέξιμες τις δαπάνες για τις ανάγκες των παιδιών με αναπηρία.