Το αεροδρόμιο Χίθροου του Λονδίνου αναφέρει ότι σχεδιάζει την επανεκκίνηση «ορισμένων πτήσεων» από σήμερα το βράδυ, μετά την πυρκαγιά που ξέσπασε σε υποσταθμό και προκάλεσε διακοπή της ηλεκτροδότησής του, και ελπίζει να επιστρέψει σε πλήρες πρόγραμμα το Σάββατο.
Η διεύθυνση του αεροδρομίου Χίθροου ανακοίνωσε (λίγο μετά τις 18:00 ώρα Ελλάδας) την επανέναρξη «ορισμένων πτήσεων» σήμερα το βράδυ, τονίζοντας ότι το αεροδρόμιο θα επιστρέψει σε πλήρη λειτουργία αύριο, Σάββατο. Το αεροδρόμιο ανέφερε σε ανακοίνωσή του ότι οι πρώτες πτήσεις θα είναι για να φέρουν πίσω τους εγκλωβισμένους επιβάτες από άλλα αεροδρόμια της Ευρώπης και να επαναφέρουν τα αεροπλάνα στη σωστή τους θέση.
Ήδη κάποιες αεροπορικές εταιρείες ανακοίνωσαν ότι πρόκειται σιγά σιγά να ξαναβάλουν στο πρόγραμμα ακυρωμένες πτήσεις από απόψε αργά το βράδυ.
Η διακοπή ρεύματος στις εγκαταστάσεις του αεροδρομίου προκάλεσε σοβαρά προβλήματα στα προγράμματα πτήσεων σε ολόκληρο τον πλανήτη.
Ο διευθύνων σύμβουλος της British Airways, Σον Ντόιλ, δήλωσε σε δημοσιογράφους ότι η κατάσταση στο αεροδρόμιο είναι κάτι «πρωτοφανές», λέγοντας πως δεν έχει δει διακοπή λειτουργίας αεροδρομίου σε τέτοια κλίμακα για πολλά χρόνια.
Η διακοπή ρεύματος αναφέρθηκε λίγο μετά τις 23:00 τοπική ώρα χθες, Πέμπτη, (01:00 ώρα Ελλάδος σήμερα), υποχρέωσε αεροπορικές εταιρείες να εκτρέψουν τις πτήσεις τους σε άλλα αεροδρόμια στη Βρετανία και την Ευρώπη, ενώ πολλές πτήσεις μεγάλων αποστάσεων επέστρεψαν απλώς στο αεροδρόμιο από το οποίο είχαν αναχωρήσει.
Ερωτήματα για το δεύτερο μεγαλύτερο αεροδρόμιο του κόσμου
Το μεγάλο ερώτημα παραμένει πώς μια τόσο κρίσιμη υποδομή, όπως είναι ένα αεροδρόμιο και μάλιστα το δεύτερο μεγαλύτερο αεροδρόμιο στον κόσμο, μπορεί να βρεθεί εκτός του συνολικού δικτύου από μια φωτιά.
Ο διευθύνων σύμβουλος της British Airways, Σον Ντόιλ, δήλωσε σήμερα το απόγευμα σε δημοσιογράφους ότι η κατάσταση στο αεροδρόμιο είναι κάτι «πρωτοφανές», λέγοντας πως δεν έχει δει διακοπή λειτουργίας αεροδρομίου σε τέτοια κλίμακα για πολλά χρόνια.
Πηγές του αεροδρομίου αναφέρουν ότι υπάρχουν εφεδρικά συστήματα ηλεκτροδότησης, αυτά όμως είναι σχεδιασμένα για την αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών – όπως για παράδειγμα όταν ένα αεροσκάφος αντιμετωπίζει πρόβλημα. Δεν επαρκούν για ολόκληρο το αεροδρόμιο και δη ένα τόσο μεγάλο αεροδρόμιο σε πλήρη λειτουργία.