Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Αντίποινα του Ιράν κατά αμερικανικών θέσεων μετά τα πλήγματα από τις ΗΠΑ

Κλιμακώνεται πάλι η ένταση στη Μέση Ανατολή με επίκεντρο τη διαχείριση των Στενών του Ορμούζ, παρά το υπογεγραμμένο “Μνημόνιο Κατανόησης”...

Πρόσθεσε τον Ημεροδρόμο στην Google

Κλιμακώνεται πάλι η ένταση στη Μέση Ανατολή με επίκεντρο τη διαχείριση των Στενών του Ορμούζ, παρά το υπογεγραμμένο “Μνημόνιο Κατανόησης”.

 Μετά τα πλήγματα των ΗΠΑ το βράδυ της Παρασκευής το Ιράν απάντησε με αντίποινα, όπως άλλωστε ήταν αναμενόμενο. 

Η CENTCOM (το διοικητήριο των αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων για τη Μέση Ανατολή και την Κεντρική Ασία) ανακοίνωσε ότι εξαπέλυσε επιθέσεις εναντίον του Ιράν «ως ισχυρή απάντηση στην  επίθεση σε εμπορικό πλοίο που διέπλεε το Στενό του Ορμούζ». Σημειώνεται, ωστόσο, πως το Ιράν δεν έχει αναλάβει την ευθύνη για τη χθεσινή επίθεση στο πλοίο που επιχειρούσε να διασχίσει τα Στενά του Ορμούζ, ωστόσο ξεκαθαρίζει με κάθε τρόπο ότι θα διατηρήσει τον έλεγχο στο κρίσιμο θαλάσσιο πέρασμα και αυτό δεν πρόκειται να επιστρέψει στην προ του πολέμου κατάσταση.

Οι Φρουροί της Επανάστασης δήλωσαν ότι επιτέθηκαν σε στρατιωτικές θέσεις των ΗΠΑ στην περιοχή ως αντίδραση στις επιθέσεις, σύμφωνα με το ιρανικό κρατικό μέσο ενημέρωσης Press TV. Δεν διευκρίνισαν ποιες θέσεις έβαλαν στο στόχαστρο, αλλά ξεκαθάρισαν πως «εάν οι επιθέσεις επαναληφθούν, η απάντησή μας θα είναι μεγαλύτερη από αυτήν».

«Το Ναυτικό του Σώματος των Φρουρών της Ισλαμικής Επανάστασης, σε απάντηση σε αυτήν την επιθετικότητα, χτύπησε θέσεις όπου σταθμεύει ο τρομοκρατικός αμερικανικός στρατός στην περιοχή» και προσθέτει πως «σύμφωνα με το Άρθρο 5 του Μνημονίου του Ισλαμαμπάντ, οι ρυθμίσεις για τον έλεγχο της διέλευσης μέσω του Στενού του Ορμούζ εμπίπτουν στην Ισλαμική Δημοκρατία του Ιράν. Ωστόσο, η Αμερική, υποκινώντας διάφορα μέρη, προσπάθησε να παραβιάσει αυτή τη δέσμευση και η απαραίτητη απάντηση έχει δοθεί και θα συνεχίσει να δίνεται στο μέλλον. Σε περίπτωση που η επιθετικότητα επαναληφθεί, η απάντησή μας θα είναι ευρύτερη από αυτό».

Σε ανάρτηση του στο Χ ο Εμπραχίμ Αζιζί, πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικής Ασφάλειας και Εξωτερικής Πολιτικής του Ιρανικού Κοινοβουλίου ισχυρίστηκε πως «Για άλλη μια φορά, η Αμερική επιτέθηκε στο Ιράν εν μέσω διαπραγματεύσεων. Ο πρόεδρος των ΗΠΑ απέδειξε για άλλη μια φορά ότι δεν έχει καμία δέσμευση στις αρχές της διαπραγμάτευσης και της κατάπαυσης του πυρός. Αυτή η απερίσκεπτη παραβίαση της κατάπαυσης του πυρός από την Αμερική, όπως πάντα, σίγουρα θα οδηγήσει στην υποχώρηση και τη λύπη τους».

Ο αμερικανικός στρατός δεν έχει επιβεβαιώσει μέχρι στιγμής τις εν λόγω επιθέσεις.

Σχετικά θέματα

Post
Filter