Στη σύλληψη του πλοιάρχου του «Saonisos» καθώς αποφάσισε να αναχωρήσει την ώρα που επιβιβάζονταν αυτοκίνητα και επιβάτες στο νησί της Άνδρου, προχώρησαν στελέχη του Λιμενικού στην Κάρυστο.
Όπως αποτυπώνεται σε βίντεο που αναρτήθηκε σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης, μέλη του πληρώματος διακρίνονται να σπρώχνουν αυτοκίνητο ώστε να μην επιβιβαστεί ενώ αυτό πατάει στην μπουκαπόρτα του πλοίου, τη στιγμή που στο λιμάνι του νησιού πνέουν ισχυρότατοι άνεμοι. Η πόρτα του πλοίου καθώς ανεβαίνει, σηκώνει και το όχημα. Έτσι το πλήρωμα συνεχίζει την προσπάθεια, σπρώχνει ξανά το αυτοκίνητο ώστε να μπορέσει να αναχωρήσει το καράβι. Άλλοι επιβάτες, με την μπουκαπόρτα στον αέρα πια, πηδούν και μπαίνουν στο πλοίο όπως κάνουν και τα μέλη του πληρώματος.
Εκτός καραβιού, σύμφωνα με πληροφορίες, έμειναν επτά επιβάτες και τρία οχήματα, μένοντας έτσι στην Άνδρο. Στο λιμάνι της Καρύστου, στελέχη του Λιμενικού περίμεναν το «Saonisos» ώστε να προχωρήσουν στη σύλληψη του πλοιάρχου που κατηγορείται για επικίνδυνες παρεμβάσεις στη συγκοινωνία των πλοίων.
Υπενθυμίζεται τέλος πως το συγκεκριμένο πλοίο πριν από περίπου 40 ημέρες είχε «πέσει» στο φανάρι του λιμανιού της Φολεγάνδρου με πέντε άτομα να τραυματίζονται. Όπως είχε γίνει τότε γνωστό από το Λιμενικό, τα τρία μέλη του πληρώματος και οι δύο επιβάτες μεταφέρθηκαν στο πολυιατρείο του νησιού για να τους παρασχεθούν οι πρώτες βοήθειες.
Όργιο παραβιάσεων της Συλλογικής Σύμβασης στο Saonisos
Να σημειωθεί ότι τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, έχουν καταγγείλει, με ανακοίνωσή τους, όργιο παραβιάσεων της ΣΣΕ Ακτοπλοΐας στο πλοίο «ΣΑΟΝΗΣΟΣ.
Όπως αναφέρουν τα ναυτεργατικά σωματεία, «σε συνέχεια του σοβαρού ατυχήματος, στις 30 Ιούνη, στη Φολέγανδρο, του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου “ΣΑΟΝΗΣΟΣ”, τα σωματεία μας ΠΕΜΕΝ, “ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ”, πραγματοποίησαν παρέμβαση στη δεξαμενή Βασιλειάδη, που βρίσκεται σε επισκευή το πλοίο και γίναμε μάρτυρες της κατάφωρης παραβίασης των δικαιωμάτων των ναυτεργατών που υπηρετούν στο πλοίο.
Όλο το πλήρωμα, αγανακτισμένο μας κατήγγειλε ότι δουλεύουν εξοντωτικά ωράρια εδώ και μήνες, χωρίς να πληρώνονται ούτε τα ελάχιστα, που προβλέπει η ΣΣΕ, για υπερωρίες, διανυκτερεύσεις, εξπρές δρομολόγια.
Από τα δρομολόγια του πλοίου και την οργανική του σύνθεση, είναι ξεκάθαρο ότι δεν τηρούνται, ούτε στο ελάχιστο, οι ώρες ανάπαυσης του πληρώματος.
Ο καθαριστής μηχανής και ο δόκιμος μηχανής εκτελούν βάρδια στο μηχανοστάσιο, χωρίς να προβλέπεται στα καθήκοντά τους».
Από τα παραπάνω, επισημαίνουν τα ναυτεργατικά σωματεία, «είναι φανερό ότι οι ευθύνες βαρύνουν την Κυβέρνηση, το Υπουργείο Ναυτιλίας, τις αρμόδιες λιμενικές αρχές και τους εφοπλιστές.
Αφενός οι πρώτοι γιατί επιτρέπουν να εκτελούνται δρομολόγια με ακραίες καιρικές συνθήκες και εγκρίνουν την πραγματοποίηση εξαντλητικών δρομολογίων και αφετέρου οι εφοπλιστές, παραβιάζοντας τα ωράρια εργασίας των ναυτεργατών, δημιουργούν ένα εκρηκτικό μείγμα, που υπονομεύει την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής, πληρώματος και επιβατών».