Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Αφύλακτες διαβάσεις τρένων: Οι μπάρες δεν λειτουργούν γιατί δεν υπάρχουν ανταλλακτικά!

Διαβάσεις τρένων σε διάφορα σημεία της ελληνικής επικράτειας παραμένουν αφύλακτες. Η αιτία; Η έλλειψη ανταλλακτικών σύμφωνα με τους ισχυρούς του..

Διαβάσεις τρένων σε διάφορα σημεία της ελληνικής επικράτειας παραμένουν αφύλακτες. Η αιτία; Η έλλειψη ανταλλακτικών σύμφωνα με τους ισχυρούς του ΟΣΕ! Διαβάσεις που είναι κίνδυνος θάνατος αποτελούν την κανονικότητα για την κυβέρνηση Μητσοτάκη…

Όπως αναφέρουν οι μηχανοδηγοί, οι επενδύσεις σε υλικοτεχνική υποδομή έχουν παραπεμφθεί στις καλένδες, ενώ η υποστελέχωση του ΟΣΕ γιγαντώνεται. «Τα πράγματα παραμένουν όχι μόνο στάσιμα αλλά δραματικά χειρότερα» αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης κατηγορώντας την κυβέρνηση και τη διοίκηση του ΟΣΕ  ότι έχουν αφήσει τη χώρα χωρίς τρένα, ενώ καταγγέλλουν σωρεία προβλημάτων αναφορικά με την ασφάλεια του σιδηροδρόμου.

Σε πρόσφατο βίντεο αποτυπώνεται η στιγμή που ένα τρένο φρενάρει στο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Σέρρες για να περάσουν φορτηγά σε αφύλακτη διάβαση. Η επιβατική αμαξοστοιχία προσεγγίζει το σημείο όπου δεν λειτουργεί ο μηχανισμός αυτόματης φύλαξης της διάβασης, ούτε υπάρχει φύλακας. Ενας μεταφερόμενος φύλακας κατεβαίνει από την αμαξοστοιχία δευτερόλεπτα αφότου έχει διέλθει μια νταλίκα και απαγορεύει στα υπόλοιπα οχήματα τη διέλευσηπροκειμένου το τρένο να συνεχίσει την πορεία του. Αυτή η εικόνα, σύμφωνα με πλήθος ρεπορτάζ, επαναλαμβάνεται καθημερινά για δεκάδες δρομολόγια που εκτελούνται στη Βόρεια Ελλάδα.

Με βάση την τελευταία καταγραφή στο τμήμα Θεσσαλονίκη-Σέρρες υπάρχουν δύο αφύλακτες διαβάσεις, η διάβαση Δοϊράνης και η διάβαση Ακρίτα. Μάλιστα στο συγκεκριμένο τμήμα εκτελούνται και επιβατικά δρομολόγια, στα οποία μεταφερόμενος φύλακας κατεβαίνει και ρυθμίζει την κυκλοφορία.

Στο τμήμα Ξάνθη – Ορμένιο όπου εκτελούνται μόνο εμπορικά δρομολόγια, υπολογίζεται ότι 32 διαβάσεις βρίσκονται εκτός λειτουργίας και η κυκλοφορία ρυθμίζεται πάλι με πλοηγό που κατεβαίνει από το τρένο.

Σύμφωνα με τον ΟΣΕ, τα συστήματα ασφαλείας που χρησιμοποιούνται στις συγκεκριμένες διαβάσεις είναι ηλικίας μεταξύ 25 και 30 ετών με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν ανταλλακτικά για την επισκευή τους σε περίπτωση βλάβης.

«Δεν υπάρχουν στο εμπόριο. Μπορείτε εσείς να μου βρείτε τώρα μια πλακέτα ενός υπολογιστή της εποχής του 2000 ή του 1990;», δηλώνει ο διευθύνων σύμβουλος ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης. Σύμφωνα με τους ειδικούς για να δοθεί λύση απαιτούνται 90 αυτόματα συστήματα κόστους συνολικά 18 εκατομμυρίων ευρώ. Ακόμη όμως και αν εξασφαλιστούν σήμερα θα χρειαστούν τουλάχιστον δυόμισι χρόνια για να λειτουργήσουν

Μπροστά σε αυτή την πραγματικότητα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στην τηλεοπτική του συνέντευξη στον ΣΚΑΙ, όταν ρωτήθηκε εάν είναι «αυτή τη στιγμή είναι ασφαλής ο σιδηρόδρομος;», απάντησε κυνικά:  «Αυτή τη στιγμή ο σιδηρόδρομος είναι όσο ασφαλής μπορεί να είναι, κουβαλώντας τις χρόνιες παθογένειες δεκαετιών που δεν μπορούν να διορθωθούν από τη μια στιγμή στην άλλη»…

Το «πάμε και όπου βγει δηλαδή», αποτελεί λοιπόν την επίσημη πολιτική της κυβέρνησης Μητσοτάκη για τον ελληνικό σιδηρόδρομο…

Σχετικά θέματα

Απόψεις