«Την ώρα που κάνουν απεργία στην Ελλάδα οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο με αυτά τα αιτήματα των μέτρων και συστημάτων ασφαλείας και κηρύσσεται η απεργία τους παράνομη και καταχρηστική, την ίδια ώρα συνεχίζεται μια πολιτική συγκάλυψης», τόνισε ο Κώστας Παπαδάκης, ευρωβουλευτής του ΚΚΕ, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό «Real FM» και στον Νίκο Μπογιόπουλο.
Αναρωτήθηκε, πιο συγκεκριμένα, «τι άλλο πέρα από συγκάλυψη είναι» όταν ο υποψήφιος Ευρωπαίος Επίτροπος για τις Μεταφοράς και τον Τουρισμό Απόστολος Τζιτζικώστας περιορίζεται σε μια προφανή δήλωση ότι «δεν θα έπρεπε να έχουν συμβεί τα Τέμπη». Αναφερόμενος, μάλιστα, περαιτέρω σε όλα όσα είπε ο Απ. Τζιτζικώστας κατά τη σημερινή του ακρόαση στην αρμόδια Επιτροπή, τόνισε ότι τη στιγμή που ο υποψήφιος Επίτροπος έλεγε ότι δήθεν «θα είναι ιδιαίτερα αυστηρός και θα είναι βασική του προτεραιότητα η ασφάλεια», την ίδια στιγμή αναδείκνυε την ανάγκη να εφαρμοστούν οι οδηγίες και οι κανονισμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τον σιδηρόδρομο και ιδιαίτερα ο κανονισμός για την ασφάλεια, σύμφωνα με τον οποίο «τα μέτρα ασφαλείας πρέπει να είναι στο μέτρο του δυνατού ή για παράδειγμα πρέπει να υπάρχουν ελάχιστα πρότυπα ασφαλείας». Μια διατύπωση που, όπως σημείωσε χαρακτηριστικά, «είναι μια άλλη εκδοχή της δήλωσης Μητσοτάκη ότι ο σιδηρόδρομος είναι τόσο ασφαλής, όσο μπορεί να είναι».
Επισήμανε, ακόμα, ότι «η συγκάλυψη ξεκινάει πάνω από όλα από τη συγκάλυψη αυτών των οδηγιών, από τις αιτίες που οδήγησαν στα Τέμπη και αυτές οι οδηγίες, ασυλία των ομίλων και η κερδοφορία τους οδήγησαν στα Τέμπη και καταλήγουμε στο μπάζωμα».
Ο Κ. Παπαδάκης πρόσθεσε ότι αν και ο Απ. Τζιτζικώστας ανέλυσε όλα τα ζητήματα και περιέγραψε διεξοδικά τις οδηγίες που πιστεύει, προωθεί και θα εφαρμόσει, ωστόσο ζήτησε να ενημερωθεί (!) αφότου αναλάβει για το ζήτημα των Τεμπών: «Γιατί προφανώς ζει σε άλλη χώρα και θα πρέπει να ενημερωθεί αφού αναλάβει. Δηλαδή είναι ένα προμήνυμα της συγκάλυψης που ήδη συντελείται από την κυβέρνηση της ΝΔ, αλλά και από τα υπόλοιπα κόμματα που επί της ουσίας έχουν αρμόδιους υπουργούς που τα προηγούμενα χρόνια είχαν τεράστιες ευθύνες που οδηγηθήκαμε στα Τέμπη».
Όσο για την απαράδεκτη προσπάθεια της προέδρου της Επιτροπής και ευρωβουλευτή της ΝΔ Ελίζας Βόζεμπεργκ να παρεμποδίσει την τοποθέτηση του Κ. Παπαδάκη, ο οποίος είναι και μέλος της Επιτροπής, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, ο βουλευτής του ΚΚΕ στάθηκε στο γεγονός ότι σε κάθε περίπτωση μεταφέρθηκε τόσο «η φωνή των διαδηλωτών που έθεταν το ξεκάθαρο δίλημμα “ή τα κέρδη τους ή οι ζωές μας”», όσο και το μήνυμα ότι «ο σιδηρόδρομος και τα μέτρα θεωρούνται κόστος και για αυτό προέκυψε και το έγκλημα των Τεμπών».
Υπενθύμισε ότι τη στιγμή που μόνο στα 15.000 από τα 202.000 χλμ. σιδηροδρομικού δικτύου στην ΕΕ υπάρχουν συστήματα ασφαλείας, δηλαδή μόλις στο 14%, λομπίστες σιδηροδρομικών εταιρειών καθορίζουν τους νόμους και τους κανονισμούς και στην «κατά τ’ άλλα ατμομηχανή Γερμανία» συμβαίνουν 240 τεχνικές βλάβες/ημέρα, «πρόκειται για ανέκδοτο να λέει ο κ. Τζιτζικώστας “προτεραιότητα θα είναι η ασφάλεια”».
Τέλος, ειδική αναφορά έκανε στη στροφή της ευρωπαϊκής οικονομίας σε «πολεμική» και στα ταυτόχρονα καλέσματα της ΕΕ για «πολεμική προετοιμασία», υπογραμμίζοντας τόσο τις εξαγγελίες ότι δρομολογείται διπλή χρήση λιμανιών, αεροδρομίων και σιδηροδρόμου προς «διευκόλυνση της συνεργασίας ΕΕ-ΝΑΤΟ που θα μεταφέρει βαριά οχήματα με εξοπλισμούς», όσο και την έκθεση της Κομισιόν που πέρασε στα ψιλά και συστήνει πως κάθε σπίτι πρέπει να έχει εφόδια για τρεις μέρες. «Πρόκειται για πολεμική προετοιμασία και αυτή ακριβώς είναι η λεγόμενη πολιτική τους οικονομία. Η συζήτηση είναι μία ή τα κέρδη τους ή οι ζωές μας», τόνισε.