Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Τα «Τέμπη» είναι κάθε μέρα εδώ – 54 περιστατικά που έθεσαν σε κίνδυνο ζωές επιβατών κι εργαζομένων σε 1 χρόνο

Aπό 902.gr Η άλλη όψη του νομίσματος της συγκάλυψης του εγκλήματος των Τεμπών ήταν οι κυβερνητικές δεσμεύσεις για πιο αυστηρά..

Aπό 902.gr

Η άλλη όψη του νομίσματος της συγκάλυψης του εγκλήματος των Τεμπών ήταν οι κυβερνητικές δεσμεύσεις για πιο αυστηρά μέτρα ασφαλείας στις δημόσιες συγκοινωνίες. Για να δούμε αυτά τα πιο αυστηρά μέτρα ασφαλείας…

Έναν χρόνο μετά τα Τέμπη, στο 902.gr έχουμε δημοσιεύσει 54 περιστατικά όπου τέθηκε σε κίνδυνο η ασφάλεια, η υγεία και η ζωή επιβατών των ΜΜΜ και των εργαζομένων στα ΜΜΜ. Η «πηγή» μας ήταν επιβάτες και εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες, τα σωματεία τους, οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ σε αυτούς τους χώρους  που όπως και πριν τα Τέμπη, έτσι και τώρα με κάθε ευκαιρία φέρνουν στο προσκήνιο τα ζητήματα ασφαλείας των μεταφορών.

Σε αυτά τα 54 περιστατικά αποτυπώνεται γλαφυρά το αποτύπωμα της πολιτικής του κατακερματισμού του σιδηροδρομικού και μεταφορικού έργου και της εμπορευματοποίησης, της πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των κυβερνήσεων.

Ενδεικτικά και μόνο από τα δημοσιεύματα του 902.gr γίνονται φανερές μία σειρά πτυχές που αφορούν την ασφάλεια και την κατάσταση των μέσων μεταφοράς που χρησιμοποιούν κατά κύριο λόγο τα λαϊκά στρώματα:

– Όσον αφορά τον ΗΣΑΠ και το Μετρό στην Αττική οι καταγγελίες αφορούν την συντήρηση των τρένων και των σταθμών, κάτι που έχει συνέπειες χειμώνα – καλοκαίρι. Το χειμώνα με πλημμύρες σταθμών και το καλοκαίρι με τρένα που, όπως κατέγραψαν καταγγελίες στο 902.gr, δουλεύουν χωρίς κλιματισμό. Είναι ενδεικτικό ότι πριν τα Τέμπη από τον Ιούλιο έως τον Δεκέμβριο του 2022 καταγράφηκαν 391 βλάβες στη γραμμή του μετρό «Αγία Μαρίνα – Πειραιάς». Κομμάτι και συνέπεια αυτής της πολιτικής είναι η αραίωση των δρομολογίων σε όλες τις γραμμές.

– Στον σιδηρόδρομο και τα κατά τόπους τμήματα του προαστιακού επίσης καταγράφονται δεκάδες περιστατικά που τέθηκε σε κίνδυνο η ασφάλεια επιβατών αλλά και εργαζομένων. Συχνές καθυστερήσεις και ακυρώσεις δρομολογίων που σχετίζονται με βλάβες σε τρένα, ακινητοποιήσεις τρένων, αφύλαχτες και επικίνδυνες διαβάσεις ακόμα και στην καρδιά της Αθήνας, υποβάθμιση του συγκοινωνιακού έργου με πιο τρανταχτό παράδειγμα τα «μαύρα χάλια» στα οποία βρίσκονται οι σταθμοί του προαστιακού! Η πολιτική που μετράει την προστασία της ζωής ως «κόστος» έχει συνέπειες και στους εργαζόμενους στα μηχανεργοστάσια της Hellenic Train (ΤΡΑΙΝΟΣΕ). Η υποστελέχωση, οι απολύσεις και η εντατικοποίηση της δουλειάς έχει ως συνέπεια στο παραπέντε κυριολεκτικά να έχουν σωθεί ανθρώπινες ζωές, ενώ ακόμα και τα ντουβάρια στα μηχανεργοστάσια είναι «κίνδυνος- θάνατος» για τους εργαζόμενους…

– Στα λεωφορεία στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη και στα ΚΤΕΛ σε όλη τη χώρα επίσης καταγράφονται δεκάδες περιστατικά που από τύχη δεν είχαν ακόμη χειρότερη κατάληξη. Υπερεργασία οδηγών και εργαζομένων στις υποδομές και στα λεωφορεία, ελλιπής συντήρηση οχημάτων, λεωφορεία που κινούνται με ανοιχτές πόρτες, αποκολλήσεις τμημάτων λεωφορείων ενώ είναι εν κινήσει με επιβάτες, κακοσυντηρημένα οχήματα με βλάβες που αποτελούν κίνδυνο και για τα υπόλοιπα οχήματα στους δρόμους, ακόμα και οχήματα που παίρνουν φωτιά την ώρα των δρομολογίων! Κι εδώ η «επιτυχία» έχει την υπογραφή της πολιτικής της ιδιωτικοποίησης, της παράδοσης τους συγκοινωνιακού έργου σε ιδιώτες, στην Αθήνα, την Θεσσαλονίκη και αλλού.

Τίποτα δεν έχει αλλάξει από όσα οδήγησαν στα Τέμπη. Η πολιτική που οδήγησε στο έγκλημα είναι εδώ, πιο επιθετική απέναντι στις ανάγκες του λαού και προετοιμάζει το επόμενο έγκλημα. Το αίτημα για σύγχρονες, ασφαλείς, φτηνές δημόσιες συγκοινωνίες για τον λαό ήρθε στο προσκήνιο επιθετικά ύστερα από τα Τέμπη και παραμένει στην πρώτη γραμμή για το ΚΚΕ και τις ταξικές δυνάμεις στο συνδικαλιστικό κίνημα. Οι ζωές των επιβατών και των εργαζομένων δεν είναι κόστος!

Σχετικά θέματα

Απόψεις