Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Σωματεία Καβάλας – Θάσου: Απρόσκοπτη σύνδεση του νησιού με την πόλη της Καβάλας 365 ημέρες το χρόνο

Υπόμνημα διαμαρτυρίας από σωματεία και φορείς Καβάλας – Θάσου, στο οποίο αναδεικνύεται η κατάσταση που επικρατεί στις πορθμειακές συνδέσεις, με τα οξυμμένα προβλήματα που προκαλούνται σε βάρος των κατοίκων των περιοχών.

Υπόμνημα διαμαρτυρίας από σωματεία και φορείς Καβάλας – Θάσου, στο οποίο αναδεικνύεται η κατάσταση που επικρατεί στις πορθμειακές συνδέσεις, με τα οξυμμένα προβλήματα που προκαλούνται σε βάρος των κατοίκων των περιοχών:

«Κύριε Υπουργέ, σκοπός της παρούσας επιστολής μας είναι να σας επισημάνουμε για πολλοστή φορά το οξυμένο πρόβλημα που ταλανίζει χρόνια τώρα τους κατοίκους της Θάσου και της Καβάλας, αυτό της ακτοπλοϊκής  σύνδεσης Πρίνου – Καβάλας, όπου οι πλοιοκτήτες εφαρμόζουν ένα πρόγραμμα δρομολογίων με τα ελάχιστα δρομολόγια (3 από Δευτέρα έως Πέμπτη και 2 Παρασκευή Σάββατο Κυριακή), που σε καμιά περίπτωση δεν εξυπηρετούν τις ανάγκες των κατοίκων.

Η γραμμή Πρίνου – Καβάλας είναι κρίσιμης σημασίας για όλο το νησί της Θάσου, γιατί από εκεί είναι η πιο γρήγορη πρόσβαση στην Καβάλα. Είναι επιτακτική ανάγκη να ενισχυθεί η γραμμή με ικανοποιητικό αριθμό  δρομολογίων, τουλάχιστον 6-7 το χειμώνα και 10-11 το καλοκαίρι,   που να εξυπηρετεί τις ανάγκες των κατοίκων και όχι το κέρδος των πλοιοκτητών.

Η συνεχιζόμενη υποβάθμιση της γραμμής Πρίνου – Καβάλας έχει ως αποτέλεσμα την ταλαιπωρία των κατοίκων της Καβάλας και της Θάσου. Την ίδια  ώρα,  οι δημόσιες υπηρεσίες του νησιού είναι θύματα της πολιτικής αναδιάρθρωσης, οι περισσότερες έχουν κλείσει και όσες παραμένουν ανοιχτές είναι υποβαθμισμένες. Ζωντανό παράδειγμα αποτελεί το Κέντρο Υγείας Πρίνου, με σοβαρές ελλείψεις σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, όπως και σε   υποδομή.

Επιπλέον, χρειάζεται να ενισχυθεί η γραμμή Πρίνος – Καβάλας, με πυκνά   δρομολόγια για την γρήγορη διακομιδή ασθενών προς το Νοσοκομείο Καβάλας. Ασθενείς με βαριές ασθένειες, νεφροπαθείς κ.α. που χρειάζεται τακτικά να ταξιδεύουν στην Καβάλα, κάνουν ένα ταξίδι «Οδύσσεια», με απίστευτη ταλαιπωρία και οικονομικό κόστος, την ώρα που  οι εργαζόμενοι, οι συνταξιούχοι, τα λαϊκά στρώματα της Θάσου και της Καβάλας συνολικότερα, στενάζουν από την άγρια αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης.

Αυτή η διαλυτική πολιτική της απελευθέρωσης των θαλάσσιων συγκοινωνιών της «ανταγωνιστικότητας», που εφαρμόζεται από όλες τις κυβερνήσεις, άνοιξε τους ασκούς του Αιόλου  σε βάρος των δικαιωμάτων των κατοίκων της Θάσου και της Καβάλας για  ασφαλής, φτηνές, τακτικές, και γρήγορες συγκοινωνίες 365 ήμερες το χρόνο, που θα εξυπηρετούν τις ανάγκες τους και όχι το κέρδος των εφοπλιστών.  

Δηλαδή απελευθέρωσε την ασύδοτη δράση των εφοπλιστών.

Η εφαρμογή του Θεσμικού Πλαισίου έκτρωμα για την ακτοπλοΐα, που συνοδεύτηκε από την προπαγάνδα ότι η πολιτική της απελευθέρωσης των Θαλάσσιων Συγκοινωνιών  θα τις αναβάθμιζε, έχει καταρρεύσει.

Αντί το ΥΕΝ να αλλάξει ρότα και να εφαρμόσει αυστηρούς κανόνες,  υποχρεώνοντας τους πλοιοκτήτες να εκτελούν δρομολόγια  στην γραμμή Πρίνου – Καβάλας ορθολογικά κατανεμημένα καθ’ όλη την διάρκεια της ημέρας βάζοντας φρένο στις ορέξεις των εφοπλιστών, άνοιξε διάπλατα τον δρόμο της ασυδοσίας τους ώστε να βάζουν τακτικά  δρομολόγια όπου όταν και όσα θέλουν. Δηλαδή μόνο στην γραμμή Θάσου Κεραμωτής που είναι η χρυσοφόρα γραμμή για τα κέρδη τους, και η γραμμή Πρίνος-Καβάλας να είναι «ο φτωχός συγγενής».

Επίσης η πολιτική της απελευθέρωσης, απελευθέρωσε και τα όρια ηλικίας των πλοίων, ώστε να δρομολογούνται υπερήλικα υποσυντηρημένα πλοία που έπρεπε να είχαν αποσυρθεί, με αποτέλεσμα να παθαίνουν συχνές βλάβες, και να μπαίνει σε κίνδυνο η ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στην θάλασσα.  

Τα προβλήματα αυτά σε συνδυασμό με τις απαράδεκτες συνθήκες εργασίας των ναυτεργατών, την υποβάθμιση των μισθών, την καταστρατήγηση των  Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, την μείωση των οργανικών συνθέσεων των πλοίων, την εντατικοποίηση της δουλειάς των ναυτεργατών, την επιμήκυνση της ακινησίας των πλοίων, τις ελλείψεις στις λιμενικές εγκαταστάσεις, αποτελούν ένα εκρηκτικό μίγμα της πολιτικής της κυβέρνησης στις θαλάσσιες συγκοινωνίες που φέρει οδυνηρά αποτελέσματα για τους ναυτεργάτες, τους κατοίκους της Θάσου και της Καβάλας, ενώ οι εφοπλιστές βγάζουν αμύθητα κέρδη.

Σήμερα 21 χρόνια μετά ο λαός της Θάσου και της Καβάλας νιώθει στο πετσί του τις συνέπειες αυτής της καταστροφικής  πολιτικής και έχει συνειδητοποιήσει ότι οι ανάγκες του για ασφαλείς, φτηνές, τακτικές, θαλάσσιες συγκοινωνίες, με σύγχρονα πλοία βρίσκεται σε σύγκρουση με τα συμφέροντα των εφοπλιστών.  

Απαιτούμε

 

  • Απρόσκοπτη σύνδεση του νησιού με την πόλη της Καβάλας 365 ημέρες το χρόνο, με σύγχρονα ασφαλή πλοία, 6-7 το χειμώνα 10-11 το καλοκαίρι καθημερινά δρομολόγια ορθολογικά κατανεμημένα καθ΄ όλη την διάρκεια της ημέρας, που να εξυπηρετούν τις ανάγκες των κατοίκων και όχι το κέρδος των πλοιοκτητών. Εφαρμογή αυστηρών κανόνων από το ΥΕΝ. Κάθε ναυτιλιακή εταιρεία που δρομολογεί πλοία στην γραμμή Λιμένα – Κεραμωτή να υποχρεούται να κάνει από  δυο δρομολόγια  την ημέρα στην γραμμή Πρίνου – Καβάλας  το χειμώνα και τρία το καλοκαίρι. Διαφορετικά να μην δίνεται έγκριση στην γραμμή της Κεραμωτής για εκτέλεση δρομολογίων. Στην περίοδο ακινησίας να γίνεται  αντικατάσταση με άλλο πλοίο της εταιρείας και αν δεν υπάρχει να  εκτελούνται τα δρομολόγια από τις άλλες εταιρείες.
  • Βάρδια πλοίου επιφυλακής. Υποχρέωση σε κάθε ναυτιλιακή εταιρεία που εκμεταλλεύεται τις θαλάσσιες συγκοινωνίες της Θάσου, να εκτελεί βάρδια πλοίου επιφυλακής για μεταφορά ασθενής  κυκλικά εναλλακτικά  και από τις δυο γραμμές.
  • Γενναία μείωση στις τιμές των εισιτηρίων από όλες τις ναυτιλιακές εταιρείες και στις δυο γραμμές του νησιού.
  • Εφαρμογή των ΣΣΕ και προστασία των δικαιωμάτων των ναυτεργατών με τακτικούς ελέγχους από τις λιμενικές αρχές.
  • Οργανικές συνθέσεις που να καλύπτουν τις ανάγκες των πλοίων.
  • Λιμενικές σύγχρονες εγκαταστάσεις που να εξασφαλίζεται η ασφαλή πρόσδεση και φορτοεκφόρτωση των πλοίων, σύγχρονες εγκαταστάσεις για την αναμονή των επιβατών.

 

ΣΩΜΑΤΕΙΑ και ΦΟΡΕΙΣ ΘΑΣΟΥ- ΚΑΒΑΛΑΣ

 

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΝΑΤ Ν.ΚΑΒΑΛΑΣ

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΚΑΛΛΙΡΑΧΗΣ

ΑΓΡΟΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΘΑΣΟΥ

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΛΙΜΕΝΑΡΙΩΝ ΤΟ ΚΑΣΤΡΟ

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΙΚΑ Ν ΚΑΒΑΛΑΣ Η ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΜΠΟΡΟΫΠΑΛΛΗΛΩΝ Ν.ΚΑΒΑΛΑΣ

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΠΙΣΙΤΙΣΜΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ –ΘΑΣΟΥ

ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΓΑΛΑΚΤΟΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ – ΠΟΤΩΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΘΡΑΚΗΣ

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΟΙΚΟΔΟΜΟΝ ΚΑΙ ΣΥΝΑΦΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ Ν ΚΑΒΑΛΑΣ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΛΙΜΕΝΑΡΙΩΝ ΤΟ ΠΑΛΑΤΑΚΙ

ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΘΑΣΟΥ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΛΟΓΙΣΤΩΝ ΘΑΣΟΥ

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΛΛΙΡΑΧΗΣ Η ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ

ΕΛΑΙΟΥΡΓΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΚΑΛΛΙΡΑΧΗΣ

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ Ο ΒΑΚΧΟΣ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΔΗΜΟΥ ΘΑΣΟΥ

ΕΝΙΑΙΟ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΩΝ Ν ΚΑΒΑΛΑΣ.

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΦΥΣΙΟΛΑΤΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ  ΜΙΚΡΟ ΚΑΖΑΒΙΤΗ

ΕΛΑΙΟΥΡΓΙΚΟΣ ΣΥΝΑΙΤΕΡΙΣΜΟΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΘΕΟΛΟΓΟΥ ΧΑΤΖΗΓΙΟΡΓΗΣ

ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΤΑΜΙΑΣ ΠΟΛΥΓΝΩΤΟΣ ΒΑΓΗΣ

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΙΣ ΔΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ-ΔΡΑΜΑΣ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΚΑΒΑΛΑΣ (ΜΕΛΟΣ ΟΓΕ)

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΒΦΛ»

 

    

 

Σχετικά θέματα

Απόψεις