Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Σχολεία πλημμυρίζουν, τους κόβεται το ρεύμα και το Υπουργείο Παιδείας …«περί άλλα τυρβάζει»

«Τα σχολεία πλημμυρίζουν, τους κόβεται το ρεύμα εν ώρα λειτουργίας, και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας … “περί άλλων..

«Τα σχολεία πλημμυρίζουν, τους κόβεται το ρεύμα εν ώρα λειτουργίας, και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας … “περί άλλων τυρβάζει”» σημειώνει σε ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Γονέων και Κηδεμόνων Περιφέρειας Ηπείρου, με αφορμή δυο γεγονότα, μέσα σε δυο μέρες, στην Ήπειρο, που αναδεικνύουν την άθλια κατάσταση των σχολικών μονάδων, ως αποτέλεσμα της χρόνιας υποχρηματοδότησης και απόλυτης εγκατάλειψης των σχολικών μονάδων από τις εκάστοτε κυβερνήσεις και του Υπουργείο Παιδείας.

Συγκεκριμένα, η Ομοσπονδία αναφέρεται αρχικά στο γεγονός ότι τη Δευτέρα 16 Ιανουαρίου στο 7ο Δημοτικό Σχολείο Άρτας, ένα από τα μεγαλύτερα σχολεία της πόλης με 300 μαθητές, ο ΔΕΔΔΗΕ έκοψε την παροχή ρεύματος εν ώρα λειτουργίας, εξαιτίας της μη έγκαιρης εξόφλησης του λογαριασμού από τη Σχολική Επιτροπή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Δ. Αρταίων.

Όπως τονίζει «η διακοπή ρεύματος εν ώρα λειτουργίας αποτελεί μια άκρως επικίνδυνη ενέργεια η οποία εκτός από το ότι διακόπτει την εκπαιδευτική διαδικασία, θέτει σε σοβαρότατους κινδύνους μαθητές και εκπαιδευτικούς. Ο Δήμος Αρταίων έχει σοβαρότατες ευθύνες για το συγκεκριμένο γεγονός.

Επιπλέον, δυο μέρες αργότερα, την Τετάρτη 18 Ιανουαρίου, στο 1ο ΕΠΑΛ Ιωαννίνων τα νερά μιας συνηθισμένης βροχής, μπήκαν από τη στέγη του σχολείου στον εσωτερικό χώρο πλημμυρίζοντας αίθουσες και διαδρόμους. Μάλιστα τα νερά, πριν φτάσουν στο δάπεδο, περνούσαν μέσα από τον γενικό ηλεκτρικό πίνακα του σχολείου, δημιουργώντας τεράστιους κινδύνους για τη ζωή των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

Η κατάσταση της στέγης είχε επισημανθεί αρκετό καιρό πριν με έγγραφο του σχολείου προς τις Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου, οι οποίες απάντησαν ότι αδυνατούν να αποκαταστήσουν τις βλάβες, καλώντας μάλιστα τη Διεύθυνση του σχολείου (αναλαμβάνοντας ευθύνες που δεν της αναλογούν) να βρει τρόπο:

«1) Να επισκευάσει τα σημεία εισροής των ομβρίων στη στέγη

2) Να προβεί στον έλεγχο των ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων

3) Να προβεί στον έλεγχο και την αποκατάσταση της κεντρικής θέρμανσης

4) Να προβεί στην αποκατάσταση του αλεξικέραυνου και των θυρών

 
 

Η Ομοσπονδία στην ανακοίνωσή της επισημαίνει:

«Τα παραπάνω γεγονότα δεν είναι ούτε τυχαία, ούτε μεμονωμέναΑποτελούν χαρακτηριστικά παραδείγματα της αντιμετώπισης συνολικά της εκπαίδευσης από την κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας. Μιας κυβέρνησης που συνεχίζοντας τις πολιτικές της χρόνιας υποχρηματοδότησης, έχει φέρει τη συντριπτική πλειοψηφία των σχολικών μονάδων σε κατάσταση αθλιότητας. Η υποχρηματοδότηση είναι εμφανής σε όλα τα επίπεδα, σχολικών υποδομών, προσωπικού, εξοπλισμού, λειτουργικών δαπανών κ.ά. Ο φετινός κρατικός προϋπολογισμός με τα μόλις 124εκ επιπλέον, αδυνατεί να καλύψει στο ελάχιστο τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων. Οι Σχολικές Επιτροπές βρίσκονται συχνά σε απόγνωση καθώς καλούνται να μοιράσουν τη φτώχεια μεταξύ των σχολείων, τα οποία προκειμένου να καλύψουν τις στοιχειώδεις ανάγκες τους, συχνά ζητούν από τους γονείς και τους Συλλόγους Γονέων να συμβάλλουν στα λειτουργικά έξοδα βάζοντας το χέρι τους βαθιά στην τσέπη τους. Πανελλαδικά, όλο και πιο συχνά συμβαίνουν ατυχήματα (ενίοτε θανατηφόρα όπως πρόσφατα στις Σέρρες) με καυστήρες που εκρήγνυνται, με πόρτες, κάγκελα και σοφάδες που πέφτουν σε κεφάλια, με φθαρμένο αθλητικό εξοπλισμό…

Τα ψίχουλα που σήμερα δίνονται στους Δήμους για τα σχολεία – σε σχέση πάντα με τις πραγματικές ανάγκες – αδυνατούν να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα και δημιουργούν νέα. Είναι πραγματικά πρόκληση για γονείς και μαθητές, τα σχολεία να μην έχουν παράθυρα, πόρτες και κουρτίνες, να στάζουν από παντού νερά με την πρώτη βροχή, οι μαθητές να κάνουν μάθημα σε συνθήκες «σαρδελοποίησης» και η κα Κεραμέως να περιδιαβαίνει τα τηλεοπτικά παράθυρα κομπάζοντας για «αριστείες», για «ψηφιακές μεταβάσεις» και «αξιολογήσεις» της υφιστάμενης αθλιότητας των σχολείων και των μισθολογικά και εργασιακά εξαθλιωμένων εκπαιδευτικών.

Ωστόσο, όλα τα παραπάνω δεν αποτελούν δικαιολογία για τις ευθύνες και τις παραλείψεις των Δημοτικών Αρχών. Όσο δεν απαιτούν περισσότερα χρήματα από τις κρατικές δαπάνες ώστε να καλύπτονται οι στοιχειώδεις ανάγκες των σχολείων, όσο δεν συμπορεύονται στους αγώνες διεκδίκησης του γονεϊκού -εκπαιδευτικού –– μαθητικού κινήματος για Εκπαίδευση που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες, για «σχολείο που θα μορφώνει και δεν θα εξοντώνει», ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΑ ΣΥΝΥΠΕΥΘΥΝΟΙ.

Απαιτούμε άμεσα όλοι οι δήμοι της Ηπείρου:

  • Να πάρουν όλα τα μέτρα για να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία των σχολείων και καμιά σχολική μονάδα να μην μείνει ξανά χωρίς ρεύμα και θέρμανση. Να παρθούν πρωτοβουλίες άμεσα για την αντιμετώπιση των οξυμένων προβλημάτων των σχολικών κτηρίων, της ασφάλειας, της αντισεισμικής προστασίας τους και της πυρασφάλειάς τους, δεδομένου ότι δεν έχει παρθεί κανένα μέτρο κατά το παρελθόν ούτε έχουν γίνει αντίστοιχες μελέτες. Να σχεδιαστούν γενικευμένες παρεμβάσεις στα καταπονημένα σχολεία που έχουν κτιστεί προ δεκαετιών.

  • Να αντιμετωπιστεί σε επίπεδο Δήμων το ζήτημα της άμεσης αποκατάστασης των ζημιών, της συντήρησης και ελαιοχρωματισμού των σχολείων, με τη στελέχωση με μόνιμο προσωπικό των συνεργείων των εργοταξίων των Δήμων. Οι ελαιοχρωματισμοί και οι επισκευαστικές εργασίες – για αυτονόητους λόγους – θα πρέπει να γίνονται σε ημέρες και ώρες μη λειτουργίας των σχολείων.

  • Να διεκδικηθεί με όλα τα μέσα η αύξηση των κρατικών κονδυλίων για τη Σχολική Στέγη, προκειμένου να καλυφθούν και οι δραματικές περικοπές (πάνω από 60%) της περιόδου των μνημονίων.

  • Άμεση δημιουργία νομοθετικού πλαισίου ώστε μετά από ολοκληρωμένο έλεγχο να εκδοθούν οι σχετικές οικοδομικές άδειες σε όλα τα σχολεία, αφού πρώτα γίνουν όλες οι απαραίτητες επισκευές-κατασκευές που θα διασφαλίζουν τη λειτουργία των σχολείων με βάση τις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες.

Σχετικά θέματα

Απόψεις