Την εφαρμογή του μέτρου του «πολλαπλού βιβλίου» ανήγγειλε ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκος Πιερρακάκης μιλώντας στο «MEGA», με την κυβέρνηση να κάνει ένα ακόμη βήμα στην κατεύθυνση διάσπασης του ενιαίου χαρακτήρα της Εκπαίδευσης και κατηγοριοποίησης σχολείων και μαθητών. Το μέτρο προβλέπει την ύπαρξη περισσότερων από ένα διδακτικών βιβλίων για κάθε μάθημα από τα οποία θα επιλέγεται από τους εκπαιδευτικούς ποιο θα χρησιμοποιηθεί σε κάθε σχολείο.
Όπως ανακοίνωσε ο Κυρ. Πιερρακάκης, η πιλοτική έναρξη του μέτρου θα γίνει από την έναρξη του σχολικού έτους 2025 και η έγχαρτη μορφή τους θα εισαχθεί στην εκπαίδευση από το 2026.
«Θα αλλάξουν όλα τα βιβλία στη σχολική εκπαίδευση. Θα εισαχθεί το πολλαπλό βιβλίο, δηλαδή η δυνατότητα ενός καθηγητή να επιλέγει από έναν κατάλογο συγκεκριμένων βιβλίων για να διδάξει το μάθημα, επιλογή ενταγμένη βεβαίως στο ίδιο πρόγραμμα σπουδών», ισχυρίστηκε ο υπουργός Παιδείας. Στην πράξη, εντούτοις αυτό που σχεδιάζεται είναι μια γκάμα βιβλίων, όπου θα συνυπάρχουν από τη μια διδακτικά εγχειρίδια περισσότερο σύνθετα και «πλούσια» και από την άλλη βιβλία με τις στοιχειώδεις γνώσεις πάνω σε κάθε αντικείμενο. Από αυτήν τη «λίστα», οι εκπαιδευτικοί θα επιλέγουν για να «καλύπτουν τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών τους με το κατάλληλο διδακτικό βιβλίο», σύμφωνα με τη διατύπωση του υπουργείου.
Όμως το κάθε τμήμα θα έχει το βιβλίο εκείνο που θα επιλέγεται ως κατάλληλο για το «επίπεδο της τάξης». Έτσι, μαθητές διπλανών τμημάτων ή γειτονικών σχολείων ή σχολείων άλλης περιοχής θα διδάσκονται από διαφορετικό βιβλίο, ανάλογα με το «επίπεδο της τάξης»… Με άλλα λόγια, πρόκειται για ένα μέτρο ενταγμένο σε ένα πλαίσιο αλλαγών που οδηγούν σε σχολεία πολλών ταχυτήτων, σε ένταση της ταξικής διαφοροποίησης και σε υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης για τους πολλούς.
Ο υπουργός Παιδείας μιλώντας για τον διορισμό 10.000 μόνιμων εκπαιδευτικών, αριθμός που απέχει κατά πολύ από τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων, ισχυρίστηκε ότι «δεν μπορεί κανείς να λύσει οριστικά το πρόβλημα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Μπορεί να προσπαθήσει να μειώσει τον αριθμό τους στο ελάχιστο και να αντιμετωπίζει πολύ γρήγορα τα κενά που δημιουργούνται για διάφορους υπαρκτούς λόγους».
Παρότι η κυβέρνηση πανηγυρίζει για τον «αυξημένο» αριθμό των προσλήψεων, η αλήθεια είναι ότι παραμένουν πολύ πίσω από τις πραγματικές ανάγκες της Εκπαίδευσης.
Είναι χαρακτηριστικό ότι οι μόνιμοι διορισμοί, που ξεκίνησαν από το 2020 (μετά από 12 χρόνια σχεδόν μηδενικών διορισμών) και κάτω από την πίεση και τους αγώνες του κλάδου, μέχρι σήμερα είναι 22.358 στη Γενική και 5.252 στην Ειδική Εκπαίδευση.
Ωστόσο, οι εκπαιδευτικοί που έχουν συνταξιοδοτηθεί μόνο από το 2010 και μετά είναι πάνω από 56.000.
Εξάλλου, τα κενά των εκπαιδευτικών φέτος ήταν πάνω από 52.500 και καλύφθηκαν με αναπληρωτές, ενώ έχουν χαθεί χιλιάδες οργανικές θέσεις στα σχολεία με τις συγχωνεύσεις, τις καταργήσεις τμημάτων και σχολείων, αλλά και με την αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη στους 25!
Πηγη: 902