Οικονομία

Μονοπωλιακοί όμιλοι ελέγχουν τις αγοραπωλησίες μέσω ίντερνετ

Το διαδικτυακό εμπόριο σημαντικό μερίδιο της καπιταλιστικής αγορά. Σε όλο τον κόσμο αυξάνονται με ταχείς ρυθμούς οι αγορές μέσω διαδικτύου. Η τάση ωφελεί λίγους μεγάλους παίκτες. Μονοπωλιακοί όμιλοι έχουν διεισδύσει στην συγκεκριμένη αγορά εξασφαλίζοντας τεράστια κέρδη.

Σύμφωνα με τη DW, στην μεγαλύτερη οικονομία της ευρωζώνης, περίπου τα τρία τέταρτα των Γερμανών που σερφάρουν στο διαδίκτυο πραγματοποιούν και ηλεκτρονικές αγορές. Αυτό μεταφράζεται σε περίπου 50 εκατομμύρια ηλεκτρονικούς πελάτες που αγοράζουν σχεδόν τα πάντα: Από έπιπλα και ρούχα μέχρι πακέτα διακοπών και εισιτήρια για θέατρα και σινεμά. Δυο κατηγορίες προϊόντων συνεχίζουν να έχουν στη Γερμανία μειωμένη ζήτηση στο ίντερνετ: ηλεκτρονικές συσκευές και τρόφιμα.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο εξακολουθεί να αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς. Πέρσι ο τζίρος των ηλεκτρονικών αγορών στη Γερμανία ανήλθε στα 49 δις ευρώ (!) ενώ φέτος αναμένεται να αυξηθεί κατά 10%, όπως εκτιμά ο Εμπορικός Σύνδεσμος Γερμανίας.

Στις περισσότερες χώρες του κόσμου όμως τρεις, κυρίως, κολοσσοί μονοπωλούν σχεδόν το εμπόριο μέσω διαδικτύου: Οι αμερικανικές Amazon και Ebay και η κινεζική Alibaba. Πρόκειται για μονοπωλιακούς ομίλους που έχουν επιβάλει εργασιακές σχέσεις γαλέρας, ενώ ταυτόχρονα έχουν μειώσει σε μεγάλο βαθμό τα έξοδα τους, αφού δεν χρειάζεται να διατηρούν σημεία πώλησης, με έξοδα ενοικίου και επιπλέον προσωπικό. 

Η γνωστή μεγάλη πολυεθνική Amazon, ιδιοκτησίας του πλουσιότερου ανθρώπου του κόσμου επιστράτευσε πρόσφατα ΜΑΤ για να χτυπήσουν τους απεργούς εργάτες και απεργοσπάστες για να συνεχιστεί αμείωτη η λειτουργία της εταιρείας. Πρόκειται για την ίδια εταιρεία που αναγκάζει τους εργαζόμενους να φορούν βραχιολάκι ώστε να επιβλέπει τις κινήσεις τους! 

Επιβάλλοντας απάνθρωπες εργασιακές σχέσεις και χαμηλές αποδοχές «οι μεγάλες ηλεκτρονικές πλατφόρμες συνεχίζουν να ενδυναμώνουν τη θέση τους στην αγορά, διασφαλίζοντας όλο και μεγαλύτερα κομμάτια της πίτας, σε βάρος του παραδοσιακού λιανικού εμπορίου», επισημαίνει ο Τόμας Χαρμς, ειδικός σε θέματα εμπορίου στην Ernst&Young. 

Στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές το παραδοσιακό λιανικό εμπόριο δέχεται ισχυρές πιέσεις και μόλις το 43% των Ευρωπαίων κάνουν τις αγορές τους στα καταστήματα με τους υπόλοιπους να επιλέγουν το διαδίκτυο. 

 

(Visited 429 times, 2 visits today)

Σχετικά Άρθρα

Ημεροδρόμος

Ημεροδρόμος

Send this to a friend