Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Μόνιμους δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα θέλει να επιβάλλει η Κομισιόν

Εντείνεται ο «εμπορικός πόλεμος» ΕΕ – Κίνας, με επίκεντρο τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, με το Πεκίνο να ξεκαθαρίζει ότι απορρίπτει το..

Εντείνεται ο «εμπορικός πόλεμος» ΕΕ – Κίνας, με επίκεντρο τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, με το Πεκίνο να ξεκαθαρίζει ότι απορρίπτει το αναθεωρημένο σχέδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και να «αντεπιτίθεται», ξεκινώντας έρευνα «αντι-ντάμπινγκ» για κάποια γαλακτοκομικά προϊόντα που εισάγονται από την ΕΕ.

Το προσχέδιο της Κομισιόν προβλέπει μόνιμη επιβολή δασμών εισαγωγής άνω του 36,3% στα ηλεκτροκίνητα οχήματα κινεζικής κατασκευής, που έχουν κατακλύσει τις ευρωπαϊκές αγορές, περιλαμβανομένων αυτών της «Tesla», η οποία διαθέτει εργοστάσιο παραγωγής στη Σαγκάη. Θα πρέπει να εγκριθεί από τα κράτη – μέλη της ΕΕ.

Τον προηγούμενο μήνα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε προσωρινούς επιπρόσθετους δασμούς άνω του 37,6% στα κινεζικά ηλεκτροκίνητα οχήματα, μετά την ενεργοποίηση μιας έρευνας «αντι-ντάμπινγκ» τον Οκτώβρη του 2023, που διαπίστωσε ότι το Πεκίνο επιδοτεί τη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων σε βαθμό που «προκαλεί οικονομική βλάβη» στις αυτοκινητοβιομηχανίες της ΕΕ. Εξάλλου η Κίνα είναι πιο ανταγωνιστική λόγω της παραγωγής μπαταριών.

Οι δασμοί της ΕΕ επιβράδυναν την εισροή ηλεκτρικών οχημάτων (EV) κινεζικής κατασκευής τον Ιούλη κατά 45% σε σχέση με τον Ιούνη, σύμφωνα με έρευνα της «Dataforce», με δεδομένα από 16 χώρες της ΕΕ. Στο Ηνωμένο Βασίλειο οι κινεζικές μάρκες κέρδισαν έδαφος.

Ωστόσο η BYD, η κορυφαία σε πωλήσεις εταιρεία αυτοκινήτων της Κίνας, πούλησε τρεις φορές περισσότερα EV σε 16 αγορές της ΕΕ τον φετινό Ιούλη σε σχέση με τον περσινό, αναφέρει το «Bloomberg». Η BYD προσπαθεί να επεκταθεί στην Ευρώπη και με τη χορηγία της στο Euro 2024 στη Γερμανία προβλήθηκε σε 5 δισ. τηλεθεατές. Επεκτάθηκε και στην Πολωνία στις 6 Αυγούστου, σηματοδοτώντας ότι είναι έτοιμη να αντιμετωπίσει τους υψηλότερους δασμούς, ενώ κατασκευάζει νέο εργοστάσιο στην Ουγγαρία.

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες επισπεύδουν επίσης τα σχέδια συναρμολόγησης EV στην Ευρώπη.

Ως αντίποινα, το υπουργείο Εμπορίου της Κίνας ξεκινά έρευνα «αντι-ντάμπινγκ», που πιθανώς θα οδηγήσει σε δασμούς, για κάποια γαλακτοκομικά προϊόντα που εισάγονται από την ΕΕ και επιδοτούνται στο πλαίσιο της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής.

Τον Γενάρη είχε ξεκινήσει έρευνα «αντι-ντάμπινγκ» για το κονιάκ που εισάγεται από την ΕΕ, κυρίως από τη Γαλλία, τον δε Ιούνη για τις εισαγωγές χοιρινού κρέατος και άλλων προϊόντων χοιρινού.

(Με πληροφορίες από: ΑΠΕ-ΜΠΕ, «Reuters», AFP)

Σχετικά θέματα

Απόψεις