Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Μετρό Θεσσαλονίκης: Η διήμερη φιέστα, το έγκλημα στη Βενιζέλου και οι κατά Μητσοτάκη «παθογένειες»

Σε κυβερνητική φιέστα, που το μόνο που είχε να επιδείξει ήταν μπόλικες ανακρίβειες και άλλες τόσες φράσεις που επιχειρούσαν να κρύψουν την πραγματικότητα, εξελίχθηκαν τα... διήμερα εγκαίνια του ΜΕΤΡΟ της Θεσσαλονίκης

Σε κυβερνητική φιέστα, που το μόνο που είχε να επιδείξει ήταν μπόλικες ανακρίβειες και άλλες τόσες φράσεις που επιχειρούσαν να κρύψουν την πραγματικότητα, εξελίχθηκαν τα… διήμερα εγκαίνια του ΜΕΤΡΟ της Θεσσαλονίκης

Χθες, το βράδυ της Παρασκευής (29/11), ο Κυριάκος Μητσοτάκης, μαζί με την Υπουργό Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, παρουσίασαν με μπόλικα ταρατατζούμ τον Σταθμό «Βενιζέλου», όπου το έγκλημα κατά των αρχαιοτήτων που συντελέστηκε εκεί, όχι μόνο αποκρύφθηκε, αλλά επιχειρήθηκε μια πλήρης αντιστροφή της πραγματικότητας. 

Όπως καταγγέλλουν οι Αρχαιολόγοι, ο σταθμός «θα είναι για πάντα ένας τόπος αρχαιολογικού εγκλήματος» και θα αποτελεί «μνημείο της κακοδιαχείρισης και της σπατάλης πόρων του δημοσίου, υπενθυμίζοντας στο διηνεκές τι σημαίνει εργαλειακή χρήση των αρχαιοτήτων προς όφελος αλλότριων σκοπών, και ιδίως του κέρδους».

Το χθεσινό… αυτοκρατορικό σόου, συνεχίστηκε και σήμερα Σάββατο (30/12) με ομιλίες των επισήμων και του ίδιου του πρωθυπουργού Κυρ. Μητσοτάκη. Ο πρωθυπουργός απεύθυνε ομιλία το μεσημέρι στο πλαίσιο της παράδοσης του σκανδαλώδους έργου εξωραΐζοντας την πραγματικότητα των διαδικασιών, ενώ στην συνέχεια πάτησε το κουμπί για την εκκίνηση του πρώτου συρμού.

Μεταξύ άλλων, είπε πως «αυτή η πολύ μεγάλη μέρα δεν πιστεύω ότι προσφέρεται για πολλά λόγια. Σήμερα, άλλωστε, μιλάει από μόνο του το ίδιο το έργο. Το ίδιο το Μετρό το πιο σύγχρονο της Ευρώπης, όπως αξίζει στη Θεσσαλονίκη. Και ένα έργο χειροπιαστό το οποίο έως και τη τελευταία στιγμή, είμαι σίγουρος, ότι πολλοί στην πόλη δεν πίστευαν ότι θα γίνει. Να, όμως, που έγινε. Για να το πω διαφορετικά. Το είπαμε και το κάναμε. Ένα σύμβολο προόδου της Μακεδονίας και ολόκληρης της Ελλάδας». 

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έκανε ειδική μνεία στο σταθμό Βενιζέλου και έκανε λόγο για «θαύμα» αποσιωπώντας το «έγκλημα» με τις αρχαιότητες, που αφαιρέθηκαν και επανατοποθετήθηκαν προκαλώντας κατακραυγή στην τοπική και στην επιστημονική κοινότητα για την καταστροφή στον ιστορικό χώρο.

Ενδιαφέρον επίσης παρουσιάζει το γεγονός ότι η άδεια λειτουργίας για το μετρό της Θεσσαλονίκης δόθηκε με όρους… εξπρές μέσα σε μόλις μία ημέρα! Σύμφωνα με τα ρεπορτάζ, η εταιρεία Thema που θα λειτουργεί και θα συντηρεί το Μετρό κατέθεσε αίτηση την Πέμπτη, η οποία μελετήθηκε και εγκρίθηκε αυθημερόν.

Η αλήθεια που ειπώθηκε… μισή! 

Ο πρωθυπουργός, προκειμένου να εξωραΐσει το εξωφρενικό κόστος του έργου, είπε: «Σε αυτή την εμπειρία καθρεφτίζονται όλες οι παθογένειες της χώρας, που θέλουμε να αφήσουμε πίσω και αύξησαν το κόστος του έργου κοντά στα 3 δισ. ευρώ. Σήμερα, όσοι είχαν αμφιβολίες, θα αλλάξουν γνώμη όταν δουν το αποτέλεσμα. Σήμερα έχουμε μπροστά μας και το Μετρό και τα Αρχαία, που αποτελούν απάντηση στις αμφιβολίες κάθε Θεσσαλονικιού. Στέρεψαν τα λόγια».

Να σημειώσουμε ότι οι υπερκοστολογήσεις έργων, κάθε άλλο παρά… «παθογένεια» είναι. Αντιθέτως, πρόκειται για δομικό τρόπο λειτουργίας του κατασκευαστικού κλάδου και του τρόπου συνεργασίας με το ελληνικό (και όχι μόνο) δημόσιο τομέα. 

Άλλωστε, ο αρχικός προϋπολογισμός του κόστους που έφτανε το 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ κατέληξε σε κόστος που ξεπερνά τα 2 δισ. Οι αποζημιώσεις στις κατασκευαστικές εταιρείες έφτασαν τα 500 εκατομμύρια ευρώ, με την πιο πρόσφατη να είναι στα 93,5 εκατομμύρια. Οι τόκοι δανείων που πλήρωσε ο ελληνικός λαός ξεπέρασαν τα 720 εκατομμύρια ευρώ. Όλα αυτά για ένα έργο που χρειάστηκε τριπλάσιο χρόνο από αυτόν που αρχικά προϋπολογιζόταν για να παραδοθεί . Τώρα, παρά το τεράστιο κόστος που φορτώθηκε ο ελληνικός λαός στην πλάτη του, παραδίδεται «δώρο» στους ιδιώτες, για να βγάλουν νέα κέρδη.

O«φόρος αίματος» για την κατασκευή του 

Τρεις νεκροί και δεκάδες σοβαροί και ελαφρύτεροι τραυματισμοί. Αυτά έφερε η εντατικοποίηση και η έλλειψη συνθηκών ασφαλείας. Εργαζόμενοι που έπεσαν μέσα στα τούνελ, γερανός καταπλάκωσε εργαζόμενο και άλλα εγκλήματα ενάντια στους εργάτες των εργοταξίων του Μετρό και στις οικογένειές τους. Παράλληλα, οι αποδοχές  των εργαζομένων μειώθηκαν κατά 45%, μέσα στα χρόνια κατασκευής του Μετρό. Αυτά, κάνουν ακόμη πιο προκλητική , τη σύμβαση ύψους 292 εκ. ευρώ, που θα δοθούν, για 12 χρόνια, στη λειτουργό εταιρεία «ΤΗΕΜΑ». Όσο για τη δυτική επέκταση; Αυτή προβλέπεται να παραδοθεί το 2040!

Σχετικά θέματα

Απόψεις