Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Λ. Νικολάου-Αλαβάνος: Η ΕΕ στηρίζει και διαμορφώνει την εγκληματική πολιτική που οδήγησε στα Τέμπη (Βίντεο)

Στη μοναδική έκθεση του Ευρωκοινοβουλίου σε σχέση με τις Μεταφορές που εγκρίθηκε μετά το έγκλημα στα Τέμπη δεν αναφέρεται «ούτε μία φορά η λέξη ασφάλεια», σημείωσε ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ

Η συνεχιζόμενη παρέμβαση του Συλλόγου Συγγενών Θυμάτων των Τεμπών, των εργατικών σωματείων, των μαζικών λαϊκών φορέων και των φοιτητικών συλλόγων μπορεί να ασκήσει την απαιτούμενη πίεση για να υπάρξει δικαίωση και να αποδοθούν οι πολιτικές και ποινικές ευθύνες, τις οποίες ανέδειξε και το ΚΚΕ μέσα από το πόρισμα που κατέθεσε μετά την Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής, τόνισε ο Λευτέρης Νικολάου – Αλαβάνος, ευρωβουλευτής του ΚΚΕ, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Flash. 

Όπως είπε, πιο συγκεκριμένα, αυτές οι ευθύνες πηγάζουν από ένα βασικό ερώτημα που υπάρχει και δεν απαντάται: ότι, δηλαδή, εν έτι 2023 δύο τρένα κινούνταν στην ίδια ράγα, χωρίς να υπάρχει, ταυτόχρονα, κανένας μηχανισμός ασφαλείας. Σε σχέση με τη συγκάλυψη, ο Λ. Νικολάου-Αλαβάνος σημείωσε ότι αυτή δεν συντελείται μόνο από την κυβέρνηση, αλλά και από τα κόμματα που είχαν κυβερνήσει πριν από αυτή, ακριβώς επειδή αυτά «δεν θέτουν στο επίκεντρο το βασικό πρόβλημα που οδήγησε στο προδιαγεγραμμένο έγκλημα, αλλά συζητούν κυρίως για παράπλευρα ζητήματα». 

Για το κατά πόσο μπορεί να αποτελέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση και τα θεσμικά της όργανα παράγοντα λύσης και δικαίωσης, ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ υπενθύμισε ότι ο Ευρωπαίος εισαγγελέας ζήτησε να διερευνηθεί τι συνέβη με τη μη ολοκλήρωση της σύμβασης 717, μόνο και μόνο για να εντοπίσει αν «φαγώθηκαν με έναν τρόπο ευρωενωσιακά κονδύλια» και αν θα έπρεπε να έχει κηρυχθεί άγονος ο διαγωνισμός και να έχει αλλάξει πάροχο, όχι επειδή αγωνιούσε για την ύπαρξη έστω κάποιων από τις απαιτούμενες δικλείδες ασφαλείας. Πρόσθεσε, επίσης, ότι στη μοναδική έκθεση του Ευρωκοινοβουλίου σε σχέση με τις Μεταφορές που εγκρίθηκε μετά το έγκλημα στα Τέμπη δεν αναφέρεται «ούτε μία φορά η λέξη ασφάλεια», αντίθετα «γίνονται όλες οι πιθανές αναφορές για να αυξηθεί η χωρητικότητα σε φορτίο και επιβάτες».

Αναφέρθηκε, ακόμα, και στα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων που δημοσιεύθηκαν πριν μερικές εβδομάδες για το 2023, σύμφωνα με τα οποία, από το ’21 μέχρι το ’23 αυξήθηκαν κατά 23% τα σιδηροδρομικά ατυχήματα σε όλη την ΕΕ, ενώ μόνο το ’23 πέρα από τους 57 νεκρούς των Τεμπών, 754 ακόμα άνθρωποι σε όλη την ΕΕ έχασαν τη ζωή τους σε σιδηροδρομικές συγκρούσεις και ατυχήματα. Για το γεγονός ότι τίθεται ορίζοντας τοποθέτησης των συστημάτων ασφαλείας σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο το 2040 και το 2050 (!) τόνισε ότι αυτά θα αφορούν τεχνολογία 20ετίας, ενώ αποκάλυψε και την κυνική ομολογία των βιομηχάνων των τρένων ότι δεν αλλάζουν τα συστήματα, δεδομένων των συνθηκών ασφαλείας που αλλάζουν τόσο γρήγορα και εξαιτίας του μεγάλου κόστους που απαιτείται για την αντικατάσταση βαγονιών και μηχανισμών.

Ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ κατήγγειλε, επίσης, ανοιχτά και την προσπάθεια συσκότισης και από πλευράς του Επιτρόπου της ΕΕ για τις Μεταφορές Απόστολου Τζιτζικώστα να διοργανώσει μια εβδομάδα πριν την πανελλαδική πανεργατική απεργία στις 28 Φλεβάρη, οπότε και συμπληρώνονται 2 χρόνια από το έγκλημα στα Τέμπη, κλειστή συνάντηση με ευρωβουλευτές στις Βρυξέλλες, την οποία θα ακολουθήσει και δεξίωση: «Προσπαθεί να δημιουργήσει μια κατάσταση, όπου θέλει να βγάλει από το κάδρο των ευθυνών την κυβέρνηση και την ΕΕ, τη στρατηγική της οποίας ακολούθησαν και οι προηγούμενες κυβερνήσεις και φτάσαμε ως εδώ». 

Επιπλέον, απηύθυνε κάλεσμα μαζικής συμμετοχής στην απεργία, επειδή «είναι σε αναβρασμό όλος ο ελληνικός λαός μετά τα συλλαλητήρια πριν 2 εβδομάδες» και ώστε να εκφραστεί η πάνδημη απαίτηση «μέχρι εδώ, τέρμα η συγκάλυψη, δικαίωση, απόδοση πολιτικών και ποινικών ευθυνών ώστε να μην ξαναθρηνήσουμε θύματα και πραγματικά να μάθουμε τι συνέβη», προσθέτοντας ότι για το ΚΚΕ αυτό «μπορεί να αποτελέσει καταλύτη». 

Εξήγησε πως το ΚΚΕ δεν είναι πραγματογνώμων ή εμπειρογνώμων για να τοποθετηθεί σχετικά με τη γνησιότητα ή μη των στοιχείων, ωστόσο επισήμανε ότι γεννά ερωτηματικά η χρονική στιγμή που ενώ εδώ και 2 χρόνια είχε ζητηθεί βιντεοληπτικό υλικό, «εμφανίζονται ξαφνικά πειστήρια που θεωρούνταν χαμένα», αναδεικνύοντας, σε αυτό το σημείο, την ανάγκη να απαντηθούν όλα τα ερωτηματικά, όπως απαιτούν οι συγγενείς και ο λαός. Μάλιστα, έκανε λόγο και για το γεγονός ότι, ενώ το διάστημα μετά το έγκλημα στα Τέμπη πόρισμα της ΕΕ και της Hellenic Train συγχαίρει «το ελληνικό κράτος για τα θετικά βήματα που έχουν γίνει», την ίδια περίοδο σημειώθηκαν πάνω από 11 ατυχήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο, «δύο εκ των οποίων αφορούσαν συρμούς που οδηγούσαν στις ίδιες ράγες και άλλα δύο που θα μπορούσαν να είχαν οδηγήσει σε μετωπική σύγκρουση». 

Ο Λ. Νικολάου Αλαβάνος έκανε λεπτομερή αναφορά και στη στρατηγική της ΕΕ για την απελευθέρωση των σιδηροδρόμων, λέγοντας πως από τη μία, πρόκειται για την ανάπτυξη σιδηροδρομικού δικτύου για να καλύπτονται οι ανάγκες για αυξανόμενη μεταφορά εμπορευμάτων μεγάλων μονοπωλιακών ομίλων. Μάλιστα, έφερε ως χαρακτηριστικό παράδειγμα την κατάσταση στην Ελλάδα, όπου εξακολουθούν να μην λαμβάνονται τα απαραίτητα σύγχρονα μέτρα ασφαλείας και την ίδια στιγμή αναπτύσσονται το δίκτυο για να εξυπηρετούνται οι ΝΑΤΟικές ανάγκες για την Αλεξανδρούπολη ή αντίστοιχα σχέδια που υπάρχουν για την εξυπηρέτηση του λιμανιού του Βόλου κ.ά.

Από την άλλη, διευκρίνισε πως η ίδια η ΕΕ που απελευθέρωσε την αγορά, μετά δεν υποχρεώνει να λαμβάνονται τα απαραίτητα σύγχρονα μέτρα ασφαλείας, εξαιτίας της λογικής κόστους-οφέλους. Ως εκ τούτου, όπως είπε, σήμερα η κυβέρνηση έχει φτάσει στο σημείο όχι μόνο να μην ζητάει τα ρέστα από τη Hellenic Train, αλλά να ετοιμάζεται και να της πληρώσει και σχεδόν 60 εκατ. ευρώ που μεταξύ άλλων είναι και η «χασούρα» την περίοδο της πανδημίας. Ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ υπογράμμισε πως «όλα αυτά έχουν να κάνουν και με τον ΟΣΕ και τα διάφορα κομμάτια του», ο οποίος κατακερματίστηκε στο όνομα της «απελευθέρωσης» και του «ανταγωνισμού» του σιδηροδρόμου, αλλά και με τη Hellenic Train. 

Τέλος, ανέφερε χαρακτηριστικά: «Το ΚΚΕ είναι μπροστά σε όλους τους μεγάλους λαϊκούς αγώνες που γίνονται και έτσι θα συνεχίσει, είναι ο μόνος δρόμος». 

Σχετικά θέματα