Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Κυβέρνηση: Χρησιμοποίησε την 8η Μάρτη για να διαφημίσει το νόμο για την κατάργηση του 8ωρου και την …Vodafone

Με «τοποθέτηση προϊόντος» η ομιλία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην Βουλή. Ο Κ.Χατζηδάκης και η Ν.Κεραμέως εμφανίστηκαν ως οι υπουργοί που προωθούν την ισότητα.

Δεν υπήρχε καμία αμφιβολία ότι η Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, θα αξιοποιούνταν από την κυβέρνηση προπαγανδιστικά. Ιδίως από την στιγμή..

Δεν υπήρχε καμία αμφιβολία ότι η Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, θα αξιοποιούνταν από την κυβέρνηση προπαγανδιστικά. Ιδίως από την στιγμή που οι γυναικοκτονίες αποτελούν καθημερινότητα επί των ημερών της ενώ ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει δεχθεί κριτική σε διεθνές επίπεδο για την περιορισμένη γυναικεία εκπροσώπηση στην κυβέρνηση του. Κανείς δεν περίμενε όμως ότι στην ομιλία του πρωθυπουργού στην ειδική των συναρμόδιων επιτροπών της Βουλής για την 8η Μάρτη ο πρωθυπουργός θα περιλάμβανε στην ομιλία του και …διαφήμιση της Vodafone. Ούτε πως παράλληλα πως θα επέλεγε για «διαφημιστές» της κυβερνητικής πολιτικής για την γυναίκα, δύο υπουργούς που έχουν προωθήσει τα πλέον αντιλαϊκά νομοσχέδια: Την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως και τον Κωστή Χατζηδάκη. Ο τελευταίος μάλιστα παρουσίασε ως … «φεμινιστική πολιτική» το νομοσχέδιο για την κατάργηση του 8ωρου.

Στην ομιλία του ο πρωθυπουργός, απέφυγε τα …συνήθη στερεότυπα για την 8η Μαρτίου. Αν και στη ομιλία του δεν καταγράφθηκε (όπως αναμένονταν) ούτε μία φορά η λέξη «πατριαρχία». Δηλαδή ένα από τα βασικά ιδεολογικό-πολιτικά «βάθρα» το οποίο εδράζεται η έμφυλη βία. Αντιθέτως όμως στην παρέμβαση του περιέχονταν … «τοποθέτηση προϊόντος». Αφού προβάλλοντας την κυβερνητική πολιτική ο Κυριάκος Μητσοτάκης φρόντισε να μας πληροφορήσει ότι «σύντομα με τη βοήθεια της έξυπνης τεχνολογίας και με τη συνεργασία της VODAFONE, μια εφαρμογή θα επιτρέπει στη γυναίκα που κινδυνεύει να ζητά βοήθεια με το πάτημα ενός κουμπιού στο κινητό της. Το «panic button» όπως είναι γνωστό, χρησιμοποιείται σε πολλές χώρες». Παράλληλα περιέγραψε έναν …εργασιακό παράδεισο για τις γυναίκες της χώρας λέγοντας ότι «έχουν ήδη γεφυρωθεί νομοθετικά οι ανισότητες στις αμοιβές μεταξύ ανδρών και γυναικών. Οι γυναίκες θωρακίζονται από κάθε διάκριση στο χώρο δουλειάς τους».

 

Την εξύμνηση της κυβερνητικής πολιτικής για τα δικαιώματα των γυναικών στους χώρους εργασίας ήρθε να «απογειώσει» η παρέμβαση του Κωστή Χατζηδάκη. Ο υπουργός Εργασίας δεν δίστασε να συμπεριλάβει στις … «φεμινιστικές πολιτικές» της κυβέρνησης τις διατάξεις που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο που εισηγήθηκε στην Βουλή και ψηφίστηκε από την κυβερνητική πλειοψηφία τον Ιούνιο του 2021 και προβλέπουν την κατάργηση του 8ωρου. Μόνον που παρουσίασε την ψήφιση του νόμου ως μία κίνηση που βοηθά τις γυναίκες τα «ταιριάξουν» τις επαγγελματικές με τις οικογενειακές του ανάγκες. Όπως χαρακτηριστικά είπε ο Κωστής Χατζηδάκης με το «νόμο για την προστασία της εργασίας ψηφίστηκαν διατάξεις για τη συμφιλίωση της επαγγελματικής και της προσωπικής ζωής των εργαζομένων, όχι στο επίπεδο της θεωρίας». Σημείωσε μάλιστα πως «με αυτά τα μέτρα πολιτικής προχωρούμε. Δεν μένουμε στα λόγια, αλλά προχωράμε με πράξεις που πραγματικά συμβάλλουν στην ισότητα των φύλων, στην εξάλειψη των διακρίσεων και στην ενίσχυση του ρόλου των γυναικών στην κοινωνική και οικονομική ζωή».

Στην ίδια συνεδρίαση εμφανίστηκε και η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως. Η υπουργός που πριν λίγο καιρό βρέθηκε απολογούμενη για τα περίφημα βίντεο της  Ελληνικής Εταιρείας Προγεννητικής Αγωγής που επιλέχθηκαν για να προβληθούν σε Γυμνάσια της χώρας προβάλλοντας θεωρήσεις αντίθετες με το δικαίωμα της άμβλωσης. Παράθεσε ως μέτρο ενίσχυσης των αντιλήψεων της ισότητας τον θεσμό των εργαστηρίων δεξιοτήτων. Ανέφερε χαρακτηριστικά πως τα παιδιά «από την ηλικία των 4 ετών καλλιεργούν σχέσεις εμπιστοσύνης και αλληλοσεβασμού, μαθαίνουν για την ισότητα των φύλων και αποκτούν δημοκρατικές αρχές. Παράλληλα, έρχονται σε επαφή και με θεματικές, όπως είναι η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, αλλά και η επιχειρηματικότητα, οι νέες τεχνολογίες, η ρομποτική. Έτσι, δρομολογούμε αφ’ ενός την κατάρριψη στερεοτύπων και εσφαλμένων νοοτροπιών δεκαετιών, αλλά και την ουσιαστική πρόσβαση σε ίσες ευκαιρίες μέσα από τη γνώση και την καλλιέργεια χρήσιμων δεξιοτήτων που εξοπλίζουν όλα τα παιδιά μας, κορίτσια και αγόρια, με χρήσιμα εφόδια για το παρόν και το μέλλον τους».

Σχετικά θέματα

Απόψεις