Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Καλύτεροι και πιο γρήγοροι αλλά πανάκριβοι οι αυτοκινητόδρομοι

Με τις συνεχείς αυξήσεις στα διόδια οι κυβερνώντες συμβάλλουν στην ερήμωση των ακριτικών και όχι μόνο χωριών της Ελλάδας καθώς εμποδίζουν τους απόδημους να τα επισκεφτούν

Ακριβότεροι έγιναν από την 1η Ιανουαρίου οι αυτοκινητόδρομοι της χώρας και μαζί τους τα ταξίδια και οι μετακινήσεις για τους οδηγούς. Αυτό είναι το αποτέλεσμα των επιλογών της κυβέρνησης Μητσοτάκη να εγκρίνει αυξήσεις στις τιμές των διοδίων, προκειμένου μεγιστοποιήσει τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων που εκμεταλλεύονται τους εθνικούς αυτοκινητόδρομους. Η κυβέρνηση, δεν έκρυψε το γεγονός, πως θα ακολουθήσουν  νέες αυξήσεις στα διόδια κατά 2% το 2025 και 2% το 2026, ενώ εκκρεμούν οι αποφάσεις για τις αυξήσεις στα διόδια της Εγνατίας Οδού, οι οποίες θα ανέρχονται στο 30% και θα εφαρμοστούν μόλις ολοκληρωθεί η υπογραφή σύμβασης για την παραχώρηση (ιδιωτικοποίηση).

Τα διόδια για τη διέλευση της Γέφυρας Ρίου- Αντιρρίου προς τις δύο κατευθύνσεις, εκτινάχτηκαν από 27 στα 29,40 ευρώ

Οι νέες αυξήσεις στα διόδια, που άγγιξαν το 9,5% έρχονται να προστεθούν στις ανεξέλεγκτες ανατιμήσεις ειδών και υπηρεσιών πρώτης ανάγκης (τρόφιμα, ενέργεια κλπ) που κάνουν δυσκολότερη την επιβίωση των εργαζόμενων λαϊκών νοικοκυριών. Τα «φουσκωμένα» διόδια επιβαρύνουν επίσης τους μικρούς επαγγελματίες και αγρότες, καθώς εκτινάσσουν το κόστος για την κίνηση των επαγγελματικών οχημάτων που χρησιμοποιούν για τη μεταφορά προϊόντων και γενικότερα τις ανάγκες της εργασίας τους.

Κανονικά ΟΛΟΙ οι αυτοκινητόδρομοι θα έπρεπε να είναι χωρίς διόδια και τέλη, καθώς έχουν χρυσοπληρωθεί από τον ελληνικό λαό τόσο με τα διόδια (που πληρώνουμε για πάνω από 60 χρόνια) όσο και με τα εκατοντάδες εκατομμύρια που πληρώθηκαν που πληρώθηκαν στους μεγαλοεργολάβους από το δημόσιο για την κατασκευή τους. Ωστόσο, προκαλώντας την κοινή νοημοσύνη, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Π. Μαρινάκης δικαιολόγησε τις τελευταίες αυξήσεις στα διόδια κάνοντας λόγω για … «αναληφθείσα υποχρέωση που αποφασίστηκε να γίνει όσο πιο ήπια και σταδιακά γίνεται»!

Ανεξάρτητα από τα επιχειρήματα και τα προσχήματα που προβάλλουν οι κυβερνώντες, είναι βέβαιο πως τόσο οι πρωτοχρονιάτικες αυξήσεις στα διόδια όσο και αυτές που θα ακολουθήσουν, θα συμβάλλουν στην παραπέρα ερήμωση των χωριών της Ελλάδας. Κι’ αυτό επειδή τον εξής απλό λόγο. Θα αυξηθεί παραπέρα ο αριθμός των λαϊκών νοικοκυριών που δεν θα μπορέσουν να επισκεφτούν το Πάσχα ή το καλοκαίρι τις πατρογονικές οικίες, επειδή το κόστος για διόδια- μαζί με τα υγρά καύσιμα- έχει γίνει προ πολλού δυσβάσταχτο. Ιδού και τα τεκμήρια:

Από 74,60 ως 86 ευρώ διόδια για ταξίδι στην Ήπειρο με επιστροφή

Για να επισκεφτεί κάποιος την Ήπειρο με αυτοκίνητο και να επιστρέψει στην Αθήνα,  θα χρειαστεί να πληρώσει, μόνο για διόδια, από το λιγότερο 2 έως και 3 μεροκάματα.  Τα ακριβότερα διόδια, με βάση το ύψος των διοδίων, το πληρώνουν όσοι ταξιδεύουν στα χωριά των 4 νομών της Περιφέρειας Ηπείρου, ενώ λίγο καλύτερη είναι η εικόνα για όσους επισκέπτονται άλλες Περιφέρειες τη Ελλάδας.

Συγκεκριμένα, ένα ταξίδι με επιστροφή από την Αθήνα (με χρήση της γέφυρας Ρίου- Αντιρρίου), στοιχίζει (στην παρένθεση τα διόδια που πλήρωνε μέχρι 31/12/2023):

  • 43,10 ευρώ για τη διαδρομή μέχρι την Ηγουμενίτσα και άλλα 43,10 ευρώ για να επιστρέψει στην Αθήνα. Σύνολο 86,20 ευρώ (80,30 ευρώ).
  • 41,00 ευρώ μέχρι τα Γιάννενα και 82 ευρώ με επιστροφή στην Αθήνα (76,10 ευρώ).
  • 37,65 ευρώ για τη διαδρομή μέχρι την Άρτα και 75,30 με επιστροφή στην Αθήνα (68,80 ευρώ).
  • 37,40 ευρώ για τη διαδρομή μέχρι την Πρέβεζα και 74,80 ευρώ με επιστροφή στην Αθήνα (69,70 ευρώ).

Επίσης, για ένα ταξίδι με επιστροφή από την Αθήνα προς άλλες πόλεις της Ελλάδας που συνδέονται με αυτοκινητόδρομους, οι ταξιδιώτες θα πληρώσουν συνολικά (στην παρένθεση τα διόδια που πλήρωνε μέχρι 31/12/2023):

  • 67,10 ευρώ για τη Θεσσαλονίκη (62,70)
  • 38,70 ευρώ για τα Τρίκαλα (35,90)
  • 29,40 για Καλαμάτα (27,90)
  • 25,20 για Πάτρα (23,60).

Τα παραπάνω ποσά των διοδίων, για ένα ταξίδι με επιστροφή, αυξάνονται κατά 5,60 ευρώ, στην περίπτωση που οι κάτοχοι αυτοκινήτων κάνουν χρήση και του αυτοκινητοδρόμου της Αττικής Οδού (2,80 για κάθε διαδρομή).

 

Να καταργηθούν «εδώ και τώρα» τώρα ΟΛΑ τα διόδια

 

Με την κατασκευή της Εγνατίας και της Ιόνιας Οδού η Ήπειρος έχει σήμερα εύκολη και ασφαλή πρόσβαση τόσο από την Βόρεια Ελλάδα όσο και από την Πελοπόννησο και την Αθήνα. Ωστόσο τα οφέλη που δημιουργήθηκαν με την κατασκευή αυτών των οδικών αξόνων και εν γένει των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, δεν ήταν ίδια για όλους. Οι μεγάλοι κερδισμένοι από την κατασκευή των αυτοκινητοδρόμων, ήταν οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι καθώς μειώθηκε σημαντικά το κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων από τις ξένες χώρες (κυρίως της Ευρωπαϊκής Ένωσης) προς την Ελλάδα και το αντίστροφο. Αντίθετα, η  ιδιωτικοποίηση των αυτοκινητοδρόμων προκάλεσε σημαντική αύξηση στο κόστος μετακινήσεων για τα λαϊκά νοικοκυριά. Εκτός από τα καύσιμα, που στην κυριολεξία έχουν πάρει φωτιά, είναι και τα διόδια που- ανάλογα με τις αποστάσεις- μπορεί να αγγίζουν ή και να ξεπερνούν το κόστος των καυσίμων.

Όσο οι κυβερνώντες αρνούνται την ικανοποίηση του δίκαιου αιτήματος για κατάργηση ΟΛΩΝ των διοδίων, όλο και περισσότεροι θα χρησιμοποιούν- αντί για τους ασφαλείς αυτοκινητοδρόμους το άθλιο και επικίνδυνο παράπλευρο οδικό δίκτυο και τις παρακαμπτήριες οδούς. Αν μεγαλώνει ο αριθμός των ταξιδιωτών που χρησιμοποιούν το παλιό οδικό δίκτυο για να πάνε στα χωριά τους ή στη δουλειά τους αυτό οφείλεται καθαρά στο δυσβάσταχτο κόστος των διοδίων και όχι επειδή … «σνομπάρουν» την ασφάλεια που παρέχουν οι σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι.

 

Σχετικά θέματα

Απόψεις