Τα «κλειδιά» στρατηγικών υποδομών της Ελλάδας στα κινέζικα μονοπώλια, ετοιμάζεται να παραδώσει η κυβέρνηση εκποιώντας τη δημόσια περιουσία, ενώ την ίδια στιγμή διεκδικεί για λογαριασμό του εφοπλιστικού κεφαλαίου και εγχώριων μονοπωλιακών ομίλων συμφωνίες που θα μεγιστοποιήσουν την κερδοφορία τους.
«Η Ελλάδα μπορεί να γίνει η πύλη της Κίνας στην Ευρώπη και η αρχή ενός ευρωπαϊκού διαδρόμου από και προς την Ευρώπη και την Άπω Ανατολή», δήλωσε σήμερα ο πρωθυπουργός, Αντώνης Σαμαράς μετά τη συνάντηση που είχε με τον πρωθυπουργό της Κίνας, Λι Κετσιάνγκ, στο Μέγαρο Μαξίμου. Toν κινέζο πρωθυπουργό, συνοδεύει κουστωδία εκπροσώπων κινεζικών μονοπωλιακών ομίλων και στα πλαίσια της τριήμερης επίσκεψη του στην Ελλάδα, θα επιδιώξει να «κλείσει» με την συγκυβέρνηση και Έλληνες επιχειρηματίες, εμπορικές και οικονομικές συνεργασίες αξίας δισεκατομμυρίων ευρώ.
Παράλληλα στα πλαίσια της επίσημης επίσκεψης του Κινέζου πρωθυπουργού θα υπογραφούν ανάμεσα σε επιχειρηματίες των δυο χωρών περίπου 20 εμπορικές συμφωνίες αξίας 5 με 6 δις ευρώ. Ανάμεσα στις συμφωνίες που θα υπογραφούν είναι αυτές της «China Development Bank» με την «Costamare» του ομίλου Κωνσταντακόπουλου. Επίσης ενδιαφέρον έχει η συμφωνία που θα υπογράψει η εταιρεία «Lamda Development» (συμφερόντων Λάτση) με την κινεζική εταιρεία «Fosun» για την επένδυση στην περιοχή του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού που έχει πλέον περάσει στα χέρια του επιχειρηματία Σπ. Λάτση. Μνημόνιο συνεργασίας για κοινές επενδύσεις στο τομέα της ενέργειας θα υπογράψουν η εταιρεία ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ με την κινεζική «Sinohydro».
Ψηλά στη λίστα των συμφωνιών που αναμένεται να υπογραφούν, είναι και η επέκταση των δανείων που δίνουν κινέζικες τράπεζες σε Έλληνες εφοπλιστές προκειμένου να κατασκευάσουν πλοία στα μεγάλα ναυπηγεία της Σαγκάης. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, περίπου το 50% των εμπορευμάτων που εισάγει ή εξάγει η Κίνα διακινούνται από ελληνικά πλοία. Ως αντάλλαγμα το ελληνικό εφοπλιστικό κεφάλαιο ναυπηγεί τα νέα του πλοία στην Κίνα, την ίδια στιγμή που η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος «λιμοκτονεί».
Οι κινέζικες επιχειρήσεις που ετοιμάζονται να αποβιβαστούν στην Ελλάδα, θα επιδιώξουν να αρπάξουν σε εξευτελιστικές τιμές τις υποδομές της χώρας και στη συνέχεια αξιοποιώντας τα πολύ φτηνά μεροκάματα, απόρροια των μνημονιακών νόμων και πολιτικών, να εκμεταλλευτούν την εργατική τάξη της χώρας προκειμένου να μεγιστοποιήσουν την κερδοφορία τους και τους στόχους τους για επέκταση στην Ευρωπαϊκή αγορά. Αυτές τις συνθήκες τις προσφέρει σήμερα η ελληνική κυβέρνηση, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα «μπίζνες» για το ντόπιο κεφάλαιο και πηγές χρηματοδότησης του. Τους εργαζομένους, η Κινεζική …απόβαση και η ανάπτυξη που πιθανά θα φέρει, δεν τους αφορούν, γιατί οι «πετσοκομμένοι» μισθοί και τα δικαιώματα του, θα είναι το «προσάναμα» για το ελληνοκινεζικό «successstory»…