Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Εξεταστική για τα Τέμπη: O Xατζηδάκης τα «φόρτωσε» όλα στον σταθμάρχη κρύβοντας τις κυβερνητικές ευθύνες

Αυτούσιο το αφήγημα της κυβέρνησης της ΝΔ -όπως αναμενόταν άλλωστε- υπερασπίστηκε ο Κωστής Χατζηδάκης, υπουργός Μεταφορών και Υποδομών τις περιόδους 2007-2009..

Αυτούσιο το αφήγημα της κυβέρνησης της ΝΔ -όπως αναμενόταν άλλωστε- υπερασπίστηκε ο Κωστής Χατζηδάκης, υπουργός Μεταφορών και Υποδομών τις περιόδους 2007-2009 και 2012-2013 κατά την εξέτασή του στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής για το έγκλημα στα Τέμπη.

Συγκεκριμένα, ο Κ. Χατζηδάκης χαρακτήρισε «πολύπλοκο και δύσκολο το πρόβλημα του ΟΣΕ», ωστόσο ισχυρίστηκε επίμονα ότι «την ημέρα του δυστυχήματος σε ένα τμήμα γύρω από τον σταθμό της Λάρισας υπήρχε τηλεδιοίκηση» όσο και στο κομμάτι «όπου έγινε το δυστύχημα», άρα επέρριψε αποκλειστικά την ευθύνη στην «ατυχέστατη συμπεριφορά του σταθμάρχη».

Μάλιστα, για να στηρίξει τον ισχυρισμό του είπε ότι «η τηλεδιοίκηση δεν υπήρχε πριν από 40-50 χρόνια στην Ελλάδα» άρα, «δεν μπορούμε να πούμε ότι χωρίς τηλεδιοίκηση δεν μπορεί να υπάρχει τρένο» και πώς «δεν μπορούμε να αθωώνουμε ανθρώπους». Στην προσπάθεια βέβαια να… μαζέψει τις χονδροειδείς συγκρίσεις με 50 χρόνια πριν, σημείωσε ότι «όταν δεν λειτουργούν τα συστήματα αυξάνεται ο ρόλος των υπαλλήλων».

Σχετικά με τις δικές του περιόδους στο υπουργείο, ανέφερε και αυτός, όπως και προηγούμενοι πρώην υπουργοί που εξετάστηκαν, ζητήματα διαφθοράς, όπως η υπόθεση «σκραπ» όπου υπάλληλοι και στελέχη συναλλάσσονταν με ανθρώπους επιλογής τους και να αποκομίσουν οφέλη, αλλά και η εμπλοκή σε κύκλωμα λαθρεμπορίου και η καταδίκη υψηλόβαθμου στελέχους του ΟΣΕ και της ΝΔ.

Ακόμα παραδέχτηκε και αυτός ότι τις περιόδους αυτές «έτρεχαν μια σειρά συμβάσεις», από τις οποίες «άλλες προχώρησαν ομαλότερα, άλλες λιγότερο ομαλά», είτε γιατί δεν υπήρχαν τα απαραίτητα έργα υποδομής, είτε γιατί διακόπηκαν συμβάσεις που είχαν υπογραφεί με την Siemens. Ωστόσο, ο Κ. Χατζηδάκης εμφάνισε αυτή την κατάσταση σαν… φυσιολογική, παρότι είχαν υπογραφεί οι συμβάσεις εκατομμυρίων που αφορούσαν στην ασφάλεια των μεταφορών και του δικτύου.

Ο Κ. Χατζηδάκης υπερασπίστηκε σθεναρά όλα τα μέτρα περικοπής χρηματοδότησης, προσωπικού, συνεπώς και ασφάλειας και φυσικά την ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ – παρότι επέκρινε την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για τον τρόπο με τον οποίο έγινε η ιδιωτικοποίηση.

Απαντώντας σε ερώτηση της βουλευτή του ΚΚΕ, Μαρίας Κομνηνάκα, σχετικά με την κατεύθυνση των μέτρων στον ΟΣΕ, ο Κ. Χατζηδάκης είπε ότι «υιοθετήσαμε μερικά δυσάρεστα μέτρα “εξυγίανσης”», όπως «αύξηση τιμής εισιτηρίων», «περικοπή δρομολογίων», «περικοπή υπεροριών και επιδομάτων υπαλλήλων», ενώ ανέφερε ότι «προωθήσαμε ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ», «γιατί η Κομισιόν ήθελε να την κλείσει». Μάλιστα ο υπουργός ισχυρίστηκε ότι τα μέτρα αυτά ήταν στην κατεύθυνση της «ασφάλειας» και παρέπεμψε να ερωτηθούν «ειδικοί», αμφισβητώντας ότι η μείωση του προσωπικού, η εντατικοποίηση της εργασίας συντελούν στο να αυξάνεται ο κίνδυνος ατυχημάτων.

Τέλος, ανέφερε πώς ήταν «κοινοτική υποχρέωση» να υπάρξει διαχωρισμός μεταξύ μεταφορικού έργου και υποδομών και πώς «έτσι γίνεται σε όλη την Ευρώπη». Aπό 902.gr 

Σχετικά θέματα

Απόψεις