Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Αττική Οδός: Τουλάχιστον 1.200 αυτοκίνητα είναι εγκλωβισμένα για ένα 24ωρο

Βούλιαξε στο χιόνι το αστικό κράτος

Δύο βήματα από το κέντρο της Αθήνας, στον βασικό οδικό άξονα της πρωτεύουσας, εκατοντάδες αυτοκίνητα -σε πολλές περιπτώσεις μαζί με..

Δύο βήματα από το κέντρο της Αθήνας, στον βασικό οδικό άξονα της πρωτεύουσας, εκατοντάδες αυτοκίνητα -σε πολλές περιπτώσεις μαζί με τους οδηγούς τους- παραμένουν εγκλωβισμένα για ένα ολόκληρο 24ωρο.

Οι εικόνες χάους στην Αττική Οδό, που την έχει χρυσοπληρώσει ο λαός με τα πανάκριβά διόδια, επιβεβαιώνουν περίτρανα την επιλεκτική ανικανότητα του αστικού κράτους και τις συνέπειες από την πολιτική που παραδίδει το συγκοινωνιακό δίκτυο στους επιχειρηματικούς ομίλους.

Σύμφωνα με τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη, Τ. Θεοδωρικάκο, το βράδυ απεγκλωβίστηκαν από τον στρατό και την αστυνομία περίπου 1.800 αυτοκίνητα. Ωστόσο, παραμένουν εγκλωβισμένα περίπου άλλα 1.200!

 
 

Οι εικόνες είναι απίστευτες και θυμίζουν πολεμικό τοπίο. Εκατοντάδες αυτοκίνητα είναι παρατειμένα στη μέση του δρόμου, αφού δεν μπορούν να μετακινηθούν.

Οι μαρτυρίες των επιβατών τους είναι συγκλονιστικές. Ηλικιωμένοι, άνθρωποι με προβλήματα υγείας, μικρά παιδιά παρέμεναν για πολλές ώρες εγκλωβισμένοι μέσα στα αυτοκίνητα τους. Η τραγική ειρωνεία είναι ότι είχαν πληρώσει διόδια πριν εγκλωβιστούν στην Αττική Οδό.

Κάποιοι άλλοι οδηγήθηκαν στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» για να βγάλουν τη νύχτα και αναγκάστηκαν να κοιμηθούν στο πάτωμα. 

Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Τ. Θεοδωρικάκος, μιλώντας στην ΕΡΤ επέρριψε «βαρύτατες ευθύνες» στην διαχειρίστρια εταιρεία της Αττικής Οδού. Εμμέσως πλην σαφώς, ευθύνες έριξε και στους οδηγούς «που ξεκίνησαν χωρίς αλυσίδες», ενώ επικαλέστηκε τον «ακραίο χαρακτήρα» των καιρικών φαινομένων για να δικαιολογήσει την παραλυσία του κρατικού μηχανισμού. 

Φυσικά, όταν το κράτος θέλει να εξυπηρετήσει τις «εμβληματικές επενδύσεις» δεν δείχνει την ίδια παράλυση, το αντίθετο. Τότε ξεπερνάει «αγκυλώσεις», «γραφειοκρατικά προβλήματα», «δυσλειτουργίες» του κρατικού μηχανισμού εν ριπή οφθαλμού. Την ίδια ταχύτητα δείχνει όταν είναι να εγκρίνει τα αιτήματα των κατασκευαστικών ομίλων για αυξήσεις στα ήδη πανάκριβα διόδια. 

Οπως σε όλους τους εθνικούς οδικούς άξονες, που τους χρυσοπληρώνει ο λαός, έτσι και στην Αττική Οδό, η ασφαλής διέλευση επαφίεται στους επιχειρηματικούς ομίλους που – όπως λένε – υποσχέθηκαν να κρατήσουν ανοιχτό τον δρόμο, αλλά δεν το έκαναν. Είναι οι ίδιοι όμιλοι που από 1/1/2022 αύξησαν τα διόδια σε απόλυτη συμφωνία με τις κυβερνήσεις και που τα χρόνια της πανδημίας εισέπρατταν δεκάδες εκατομμύρια ευρώ από την τσέπη του ελληνικού λαού ως «διαφυγόντα κέρδη» από τη μείωση της κυκλοφορίας. 

Εκτός από το γνωστό πινγκ πονγκ των ευθυνών, προκλητική είναι και η στάση του  ΣΥΡΙΖΑ που έσπευσε να ξεπλύνει την Αττική Οδό και όλη την πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων, που κι ο ίδιος υπηρετεί μαζί με την κυβέρνηση. Σε μια ανακοίνωση – μνημείο ανέφερε: «Για την κυβέρνηση φυσικά η ευθύνη ανήκει πάντα κάπου αλλού. Αλλοτε στους πολίτες, άλλοτε στον ΔΕΔΔΗΕ, άλλοτε στους “ασυνείδητους οδηγούς” και στην Αττική Οδό. Ολοι έχουν από μία ευθύνη σε αυτή τη χώρα εκτός από τον κ. Μητσοτάκη».

Τέτοιο συνήγορο δύσκολα θα τον έβρισκαν αλλού οι …μεγαλο-εισπράκτορες των δρόμων, που οι ευθύνες τους δεν διαχωρίζονται βέβαια από καμιά κυβέρνηση, ούτε τη σημερινή, ούτε τις προηγούμενες, που τους έδωσαν πεσκέσι τις οδικές μεταφορές.

ΠΗΓΗ: 902.gr

Απόψεις