Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Αττική Οδός: Γιατί πανηγυρίζουν οι Μητσοτάκης – Χατζηδάκης

Η Αττική Οδός είναι ένας “ιδιωτικός” δρόμος. Που φτιάχτηκε με τα λεφτά του ελληνικού λαού. Με επιχορηγήσεις, με επιδοτήσεις, με..

Η Αττική Οδός είναι ένας “ιδιωτικός” δρόμος. Που φτιάχτηκε με τα λεφτά του ελληνικού λαού. Με επιχορηγήσεις, με επιδοτήσεις, με δάνεια εγγύησης του ελληνικού δημοσίου, με λεόντειες συμβάσεις υπέρ εργολάβων (*). Αυτοί, οι εργολάβοι, κερδοσκοπούν πάνω στο δικαίωμα μετακίνησης του λαού και πάνω στο πρόβλημα του κυκλοφοριακού χάους που οι ίδιοι μαζί με τις κυβερνήσεις της “ανάπτυξης” έχουν δημιουργήσει στο διάβα δεκαετιών.
 
Από το 2006 και μετά, οι εργολάβοι που κατείχαν την Αττική Οδό, μπούκωσαν στα εκατομμύρια κέρδη. Για την ακρίβεια: 978,3 εκατομμύρια ευρώ καθαρή κερδοφορία! Σκάρτο 1 δισεκατομμύριο ευρώ (δείτε τον αναλυτικό πίνακα)!
 
Και ερχόμαστε στο σήμερα. Σήμερα, ο Μητσοτάκης και η κυβέρνησή του “πουλάνε” φτηνο κουβαρνταλίκι έχοντας βάλει τα καρακόλια τους να διαφημίζουν την φτήνια του ίδιου του Μητσοτάκη που σε ένα λαό που έχει γονατίσει από την ακρίβεια διαφημίζει την μείωση στο διόδιο της Αττικής Οδού από τα 2,8 στα 2,5 ευρώ σαν… υπερπαροχή!
 
Τι δεν είπε ο Μητσοτάκης;
 
α) Οτι η κυβέρνησή του, όπως και όλες οι προηγούμενες, εξασφάλισε η Αττική Οδός να παραμείνει στα χέρια των ιδιωτών. Με την νέα σύμβαση, ο νέος παραχωρησιούχος (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) θα κατέχει, θα εκμεταλλεύεται και θα μας… παραχωρεί την Αττική Οδό “της” μέχρι το 2050!
 
β) Οτι η… μείωση που διαφημίζουν ο Μητσοτάκης και ο Χατζηδάκης στις κάμερες (σε μια άλλη εκδοχή του πρώην τηλεπωλητή αντιπροέδρου τους) αφορά μόνο τα πρώτα 5 χρόνια της νέας 25ετούς σύμβασης.
 
γ) Ρωτάμε: Η σύμβαση που υπέγραψε η κυβέρνηση του Μητσοτάκη, δίνει ή δεν δίνει δυνατότητα αύξησης των διοδίων από τα 2,5 ευρώ στα 3,25 ευρώ μετά την 5ετία; Η νέα σύμβαση επανεφέρει το αρχικό σχέδιο της διαφορετικής χρέωσης εντός της ημέρας, με αύξηση του διοδίου κατά 30% στα 3,25 ευρώ τις ώρες αιχμής (από τις 7 έως τις 9 το πρωί και από 4 έως τις 6 το απόγευμα) μετά την πρώτη πενταετία; Δηλαδή τις ώρες που οι εργαζόμενοι είτε πηγαίνουν, είτε φεύγουν από τη δουλειά τους!
 
Αυτή είναι η οίηση, η αλαζονεία, ο αυτοκρατορικός ιδεασμός, η παραποίηση, η απόκρυψη της αλήθειας, ο εμπαιγμός του λαού και – κυρίως – η “φτήνια” τους…
(*) Το κόστος κατασκευής της Αττικής οδού, κατανεμήθηκε ως εξής: Το 32% (420 εκατομμύρια ευρώ) κατέβαλε το Δημόσιο μαζί με τη συγχρηματοδότηση της Ε.Ε., δηλαδή το πληρώσαμε εμείς οι πολίτες. Γύρω στα 675 εκατ. ευρώ ήταν τα δάνεια που εξασφάλισε η κοινοπραξία με την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου. Περίπου 175 εκατ. ευρώ ήταν η ίδια συμμετοχή της κοινοπραξίας που την εκμεταλλεύεται. Στο συγκεκριμένο κόστος πρέπει να προστεθεί για το Δημόσιο το κόστος που απαιτήθηκε για τις απαλλοτριώσεις και που στοίχισαν πάνω από 1 δισ. Ευρώ και το κόστος κατασκευής του προαστιακού σιδηροδρόμου που ανατέθηκε στις εταιρείες που συγκροτούσαν την κοινοπραξία Αττική Οδός Α.Ε, με συνολικό προϋπολογισμό 600 εκατ. ευρώ (στοιχεία: Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Μηχανικών Δημοσίων Υπαλλήλων Διπλωματούχων Ανώτατων Σχολών  – ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ).

Σχετικά θέματα

Απόψεις