Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Απαράδεκτες αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις της κυβέρνησης εν μέσω πανδημίας

Αναλυτική ανακοίνωση - καταγγελία της Ανώτατη Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ)

Το ΔΣ της ΑΣΓΜΕ καταγγέλλει την προσφιλή τακτική της κυβέρνησης να περνάει σημαντικές παρεμβάσεις για την Παιδεία εν μέσω καραντίνας. Υπενθυμίζεται ότι η κυβέρνηση..

Το ΔΣ της ΑΣΓΜΕ καταγγέλλει την προσφιλή τακτική της κυβέρνησης να περνάει σημαντικές παρεμβάσεις για την Παιδεία εν μέσω καραντίνας. Υπενθυμίζεται ότι η κυβέρνηση τη βδομάδα που πέρασε προχώρησε στην ψήφιση του νομοσχεδίου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, ενώ παράλληλα άνοιξε τον ασκό του Αιόλου για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου που ετοιμάζονται να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις, ανακοινώνοντας αλλαγές στο σύστημα πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση οι οποίες πρόθεσή της είναι να ισχύσουν από φέτος.

Στην ανακοίνωσή της η ΑΣΓΜΕ αναφέρει ακόμη:

«Όπως την περίοδο της πρώτης καραντίνας, με το πολυνομοσχέδιο που, εκτός άλλων, αύξησε τον αριθμό των παιδιών στα τμήματα, εν μέσω πανδημίας, το υπουργείο Παιδείας έρχεται στη δεύτερη καραντίνα για να καταθέσει το νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (EEK), με κλειστά σχολεία. Ένα νομοσχέδιο μακριά από την ανάγκη για ποιοτική και αναβαθμισμένη επαγγελματική εκπαίδευση, που την υποβαθμίζει.

Ο νέος νόμος δεν αναβαθμίζει τα ΕΠΑΛ για να παρέχουν γνώσεις ανάλογα με τις εξελίξεις της επιστήμης και της τεχνολογίας και την πρόσβαση στην εργασία. Δεν εξασφαλίζει τη μόρφωση των παιδιών ώστε να βγαίνουν από τα ΕΠΑΛ ικανοί με όση γνώση χρειάζεται για να αντεπεξέλθουν σε απαιτητικά επαγγέλματα, που διαρκώς εκσυγχρονίζονται και αυτά. Αντίθετα, προσπαθεί να κάνει εργαζόμενους με λιγότερες γνώσεις, λιγότερα εργασιακά δικαιώματα και μάλιστα από πιο μικρή ηλικία που συνεχώς θα πρέπει να τρέχουν για να τα βγάζουν πέρα.

Και σαν να μην έφταναν αυτά, η υπουργός Παιδείας πέταξε στα μέσα της βδομάδας μία ακόμα «βόμβα» που ανατρέπει τον προγραμματισμό και τα σχέδια των παιδιών που βρίσκονται μισό χρόνο πριν από τις πανελλαδικές εξετάσεις. Ανακοίνωσε αλλαγές στο σύστημα πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση, με πρόθεση αυτές να ισχύσουν από φέτος, μετατρέποντας σε «πειραματόζωα» τους φετινούς υποψήφιους, που είναι πλέον επιβαρυμένοι, με το μεγαλύτερο μέρος της προετοιμασίας τους να το έχουν κάνει μέσω τηλεκπαίδευσης, κλεισμένοι στο σπίτι, χωρίς να μπορούν να εκτονώσουν πουθενά το βάρος αυτής της τόσο πιεστικής χρονιάς.

Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του υπουργείου, θα μειωθεί ο αριθμός των επιλογών των υποψηφίων στο μηχανογραφικό, ενώ παράλληλα τα Πανεπιστημιακά Τμήματα θα μπορούν να καθορίζουν τα ίδια το ύψος της βάσης εισαγωγής τους. Αποτέλεσμα θα είναι πολύ λιγότεροι υποψήφιοι να πιάνουν τις σχολές της επιλογής τους. Μειώνοντας τις επιλογές των υποψηφίων, μειώνουν και τις πιθανότητές τους να περάσουν σε μια σχολή, ενώ καθιστούν τη διαδικασία συμπλήρωσης του μηχανογραφικού ακόμα πιο αγχωτική και ανταγωνιστική.

Μαζί μ’ αυτά, το υπουργείο ανακοίνωσε ότι θα υπάρχει και μια δεύτερη φάση συμπλήρωσης μηχανογραφικού για όσους δεν περάσουν στην πρώτη. Στη δεύτερη φάση όμως θα μπορούν να επιλέξουν μόνο ανάμεσα στα Τμήματα εκείνα όπου έχουν μείνει κενές θέσεις.

Ως γονείς δηλώνουμε: Ούτε να το σκέφτεται η κυβέρνηση να φέρει τέτοιες αλλαγές στο σύστημα πρόσβασης! Δεν είναι τζόγος το μέλλον των μαθητών!!!

Ως Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ) αγωνιζόμαστε και διεκδικούμε ουσιαστικά μέτρα για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων γιατί θεωρούμε τη διά ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία αναντικατάστατη και απαιτούμε:

  • Κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση.

  • Πραγματική κάλυψη της ύλης διά ζώσης.

  • Αναπροσαρμογή της ύλης ανά τάξη και μείωση της εξεταστέας ύλης – ορισμός ΤΩΡΑ της εξεταστέας ύλης για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου και καμία αλλαγή στον τρόπο εισαγωγής τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

  • Κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων».

Σχετικά θέματα

Απόψεις