Τι γίνεται με το λογιστικό έλεγχο στα «μεγάλα έργα»;

Μια επιστολή με αφορμή συνέντευξη του αν. υπουργού Υποδομών - Μεταφορών και Δικτύων, Χρ. Σπίρτζη

ΗΜΕΡΟΔΡΟΜΟΣ ΗΜΕΡΟΔΡΟΜΟΣ Κοινωνία • 18 Μαΐου 2015

Πήραμε και δημοσιεύουμε επιστολή του κ. Φίλιππου Βασιλείου, Πολιτικού Μηχανικού, σχετικά με μια συνέντευξη του αναπληρωτή υπουργού Υποδομών – Μεταφορών και Δικτύων,  Χρήστου Σπίρτζη, στην «Εφημερίδα των Συντακτών» για το θέμα των αυτοκινητοδρόμων.

Με την επιστολή αυτή αρχίζει η συνεργασία του Φίλιππου Βασιλείου με τον «Ημεροδρόμο» για το μείζον θέμα των λεγόμενων «μεγάλων έργων», ένα θέμα που απασχόλησε και απασχολεί έντονα την κοινή γνώμη, όχι μόνο γιατί έχει αναδειχθεί σε μήτρα παραγωγής μεγάλων σκανδάλων, αλλά και στο κατ΄ εξοχήν πεδίο της «αιμομικτικής» σχέσης  της πολιτικής και οικονομικής εξουσίας στο σύμπλεγμα που συνηθίσαμε να ονομάζουμε «διαπλοκή». 

Ο Φ. Βασιλείου έχει αρθρογραφήσει κατά το παρελθόν για τα θέματα αυτά σε περιοδικά και εφημερίδες, ενώ υπήρξε σταθερός συνεργάτης του εξαιρετικού περιοδικού «Αντί», του Χρ. Παπουτσάκη.

ΛΟΓΙΣΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ ΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΩΝ

 Η επιστολή του κ. Βασιλείου έχει ως εξής:  

 Στη συνέντευξη που παραχώρησε ο Υπουργός κ. Χρ. Σπίρτζης και δημοσιεύτηκε στις 2-3 Μαϊου στην «ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ» με τίτλο «Χαμηλά επιτόκια χωρίς σταθερό χρόνο παραχώρησης» παρουσιάζονται οι προτάσεις του κ. Υπουργού για τη βελτίωση της Σύμβασης Παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων της χώρας μας.

Όπως επί λέξει αναφέρεται στην συνέντευξη «Σήμερα έχουμε εκκρεμότητες σε όλους τους αυτοκινητόδρομους! Έχουμε ακόμη διατάξεις που φέρνουν το Δημόσιο σε δύσκολη θέση. Έχουμε πολλά προβλήματα, αλλά δεν θα τινάξουμε τα έργα στον αέρα.»

Έχω την γνώμη, ότι πριν ξεκινήσει ο κ. Υπουργός τις διαπραγματεύσεις με τους εργολάβους,

Α) Θα πρέπει να διερευνήσει το πραγματικό κόστος κατασκευής του έργου, αυτό που αναφέρεται στις συμβάσεις Σουφλιά και Χρυσοχοϊδη ως το συνολικό κόστος κατασκευής, καθώς και το εύλογο κόστος οικονομικής προσφοράς, θα πρέπει δηλαδή να γίνει λογιστικός έλεγχος του έργου.

Αυτό δήλωναν προεκλογικά κοινοβουλευτικά και άλλα στελέχη της σημερινής κυβέρνησης, -στην οποία κυβέρνηση συμμετέχει σήμερα ως Υπουργός ο κ. Σπίρτζης,- όπως η κ. Σοφία Σακοράφα σε συνέντευξή της στο περιοδικό Crash, (τεύχος Νο 30 – Μάρτιος 2014) αυτό εννοούσε η κ. Κωνσταντοπούλου Ζωή, όταν κατά τη συνεδρίαση της Βουλής για κύρωση της αναθεώρησης της σύμβασης των αυτοκινητοδρόμων, ζητούσε επίμονα, να προσκομιστούν και τα παραρτήματα της Σύμβασης. Τώρα, στο ίδιο υπουργείο βρίσκεται ο κ. Σπίρτζης, και πρέπει να έχει παραλάβει όλα τα στοιχεία και των δύο Συμβάσεων.

Β) Θα πρέπει επίσης, να διερευνήσει, γιατί καθυστέρησαν τόσο πολύ και οι αρχαιολογικές ανασκαφές και οι απαλλοτριώσεις, που επέτρεψαν στον Παραχωρησιούχο να ζητά τόσες πολλές οικονομικές αποζημιώσεις.

Αφού ολοκληρώσει ο κ. Υπουργός αυτόν τον έλεγχο θα έχει πληρέστερη γνώση του αντικειμένου, και κατά τις διαπραγματεύσεις με τους εργολάβους, θα μπορέσει, ίσως, να επιβάλει τους όρους του.

Άλλωστε, σημειολογικά, όπως προκύπτει και από το κάδρο του Άρη Βελουχιώτη, που εμφανίζεται στη φωτογραφία της συνέντευξης να κοσμεί το υπουργικό γραφείο, ο κ. Σπίρτζης φαίνεται να διαθέτει την απαιτούμενη για τις μέρες μας επαναστατικότητα, για να ξεπεράσει η χώρα μας τις δύσκολες μέρες

Φίλιππος Κ. Βασιλείου Πολιτικός Μηχανικός

Ετικέττες: , , , ,

Διαφήμιση

Τα σχόλια δεν είναι διαθέσιμα

Άποστολή άρθρου μέσο Email