Διόδια… τάφου Αμφίπολης!

ΝΙΚΟΣ ΠΕΡΠΕΡΑΣ ΝΙΚΟΣ ΠΕΡΠΕΡΑΣ Κοινωνία • 17 Νοεμβρίου 2014

Λίγα μόλις 24ωρα μετά τις σχετικές καταγγελίες του Συλλόγου Εργαζομένων στην Εγνατία Οδό, η κυβέρνηση σπεύδει να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις της τρόικας των δανειστών και να …«σπείρει» 18 σταθμούς είσπραξης κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου και των καθέτων αξόνων της, καταργώντας την αναλογική χρέωση που ισχύει σήμερα, ώστε να διευκολυνθεί το ξεπούλημα του έργου, που κόστισε πάνω από 6,5 δις. ευρώ στον ελληνικό λαό, σε διάφορους ιδιώτες μεγαλοεπιχειρηματίες και μεγαλοεργολάβους. Σύμφωνα, μάλιστα με το σχέδιο υπουργικής απόφασης, που αποκαλύπτει η ηλεκτρονική έκδοση του «Βήματος»,  και το οποίο προωθείται για τη χωροθέτηση των 18 σταθμών διοδίων της Εγνατίας, προβλέπεται η ίδρυση σταθμού διοδίων και στην περιοχή του τύμβου Καστά στην Αμφίπολη!

Ο λόγος για τον οποίο άλλαξε την τελευταία στιγμή η χωροθέτηση του συγκεκριμένου σταθμού είσπραξης διοδίων (ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε την τοποθέτησή του στο ύψος της Ρεντίνας) είναι προφανής: Για να έχουν περισσότερα έσοδα οι ιδιώτες που θα εκμεταλλεύονται για 40 χρόνια τον αυτοκινητόδρομο, από τους χιλιάδες επισκέπτες του μνημείου που αποκαλύφθηκε στο Λόφο Καστά της Αμφίπολης. Ιδού, λοιπόν, το κέρδος των νεοελλήνων από αυτήν τη σπουδαία αρχαιολογική ανακάλυψη για την οποία τόσο επαίρεται ο πρωθυπουργός Α. Σαμαράς: Το διαρκές χαράτσωμά του!

 Πού θα μπουν οι σταθμοί διοδίων

 Σύμφωνα με το σχέδιο της απόφασης που έχει επεξεργαστεί το υπουργείο Υποδομών και το οποίο αποτελεί ένα ακόμη προαπαιτούμενο των δυσβάσταχτων μνημονίων που συνομολόγησε η συγκυβέρνηση με την τρόικα των τοκογλύφων δανειστών για να πάρει την επόμενη δόση, οι σταθμοί διοδίων στον κύριο άξονα της Εγνατίας χωροθετούνται ως εξής:

– Τύρια Θεσπρωτίας (εν λειτουργία)

– Παμβώτιδα Ιωαννίνων (προς λειτουργία)

– Μαλακάσι Τρικάλων (εν λειτουργία)

– Βενέτικος Γρεβενών (προς λειτουργία)

– Πολύμυλος Κοζάνης (εν λειτουργία)

– Μάλγαρα (εν λειτουργία)

– Εξωτερική περιφερειακή Θεσσαλονίκης (προς λειτουργία)

– Ανάληψη Λαγκαδά (εν λειτουργία)

– Αμφίπολη Σερρών (προς λειτουργία)

– Μουσθένη Καβάλας (εν λειτουργία)

– Περιμετρική Καβάλας (προς λειτουργία)

– Ίασμος Ροδόπης (εν λειτουργία)

– Μεστή Έβρου (προς λειτουργία).

Στους κάθετους άξονες προβλέπεται να λειτουργήσουν οι εξής σταθμοί: Ιεροπηγή Καστοριάς, Αλιάκμονας Καστοριάς, Εύζωνοι Κιλκίς, Προμαχώνας Σερρών, Στρυμωνικό Σερρών.

Η ολοκλήρωση αυτής της εκκρεμότητας ανοίγει πλέον το δρόμο της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού σε ιδιώτες επενδυτές για έως και 40 έτη, όπως είχε καταγγείλει ο Σύλλογος Εργαζομένων στην Εγνατία.

Όσο για τις τιμές των χαρατσιών διοδίων, αυτές αναμένεται να προσδιοριστούν με άλλη υπουργική απόφαση. Ωστόσο η ελάχιστη χρέωση αναμένεται να ανέρχεται σε 3 λεπτά ανά χλμ. με ΦΠΑ και η μέγιστη στην μέση αντίστοιχη τιμή των υπόλοιπων οδικών αξόνων που έχουν παραχωρηθεί σε ιδιώτες και σε σημερινές τιμές φτάνουν στα 8 με 9 λεπτά με τον ΦΠΑ!  Η κατάργηση της αναλογικότητας, πάντως, στην πληρωμή των διοδίων αναμένεται να επιβαρύνει περισσότερο αρκετές από τα περιοχές που διασχίζει ο αυτοκινητόδρομος, με αποτέλεσμα κανείς να μην αποκλείει ότι θα υπάρξουν προσφυγές στο ΣτΕ από τους θιγόμενους κατοίκους για αντισυνταγματικότητα του νόμου, μόλις εκδοθεί η σχετική υπουργική απόφαση.

Διαφήμιση

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Άποστολή άρθρου μέσο Email