Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

«Του Αδόλφου τα εγγόνια» ενοχλήθηκαν και οι μηχανισμοί του διαδικτύου το κρίνουν μη κατάλληλο

  Του Αδόλφου τα εγγόνια, η σαβούρα του ντουνιά, κάνουνε πως δε θυμούνται του παππού τους τον νταλκά. Του ’45..

 

Του Αδόλφου τα εγγόνια, η σαβούρα του ντουνιά,
κάνουνε πως δε θυμούνται του παππού τους τον νταλκά.
Του ’45 Απρίλης κι ο Αδόλφος με λυγμό:
«Ρε τι μου `κανε ο Στάλιν με τον Κόκκινο Στρατό,
το σφυρί έχω στο κεφάλι, το δρεπάνι στο λαιμό…

Το τραγούδι ήταν πάντα ο καθρέφτης της εποχής, κάτι σαν ακτινογραφία της ψυχής του Έλληνα. H φτώχεια στο λαϊκό τραγούδι κατείχε σημαντική θέση, αλλά σπάνια είχε συγκεκριμένες πολιτικές αιχμές, καθώς η κρατική λογοκρισία τις περισσότερες φορές παρενέβαινε σε όσα θεωρούσε ότι μέμφονταν την εξουσία ή πίστευαν ότι θα μπορούσαν να ξεσηκώσουν το λαό εναντίον της. Από τη μεταξική δικτατορία, με πρόσχημα τα χασικλίδικα τραγούδια, η λογοκρισία εδραίωσε έναν ασφυκτικό κλοιό «κόβοντας» ό,τι την ενοχλούσε. Με λίγα λόγια, η λογοκρισία ρύθμιζε, «έκοβε» ή ενέκρινε, άλλαζε ή «διόρθωνε» τη δημιουργία.

Αν νομίζουμε ότι αυτά τα χρόνια πέρασαν αναπιστρεπτί, κάνουμε μεγάλο λάθος. Σήμερα υπάρχει μια άλλη εξουσία του YouTube, η οποία ένα τραγούδι αφιερωμένο στην αντιφασιστική νίκη των λαών, το τραγούδι «Του Αδόλφου τα εγγόνια», των Υπεραστικών, αναρτημένο στην πλατφόρμα YouTube, από το 2013, και με 527.500 θεάσεις, στις 12/10/2020, 76η επέτειο της απελευθέρωσης της Αθήνας από τους Ναζί, η λεγόμενη «ομάδα του YouTube» ενημέρωσε το μουσικό σχήμα, με ηλεκτρονικό μήνυμα ότι το βίντεο αυτό ενδέχεται να περιέχει «βίαιο ή αποτρόπαιο περιεχόμενο που επιδιώκει κυρίως να σοκάρει, να προκαλέσει ή να προσβάλει». Για το λόγο αυτό, η εταιρεία επέβαλε ηλικιακό φραγμό στη θέασή του, ώστε να μην το βλέπουν ανήλικοι και το έκρυψε από τη μηχανή αναζήτησης. Προσέθεσε, δε, στην αρχή του βίντεο προειδοποίηση, σύμφωνα με την οποία το περιεχόμενό του «έχει χαρακτηρισθεί από την κοινότητα του YouTube ως ακατάλληλο ή προσβλητικό για κάποια ήδη κοινού», ζητώντας τη συγκατάθεση του θεατή για την προβολή.

Οι Υπεραστικοί σημειώνουν στο blog τους (http://yperastikoi.blogspot.com/2020/10/blog-post.html) «Επειδή τέτοιους αποκλεισμούς το YouTube τους κάνει γενικώς κατόπιν… εγκλήσεως, δεν έχουμε λόγο να μην πιστέψουμε ότι, στο κλίμα των ημερών και μετά την καταδίκη της ναζιστικής εγκληματικής οργάνωσης “Χρυσή Αυγή”, πικραμένοι νεοναζί-φασίστες, αλλά και θιασώτες της θεωρίας των δύο άκρων, παραχαράκτες της ιστορίας και κήνσορες των ίσων αποστάσεων και της καταδίκης της βίας από όπου κι αν προέρχεται, υποστηρικτές του αστισμού, μπήκαν στον κόπο να κάνουν μαζικές αναφορές, για να λογοκριθεί και να κατέβει το «προσβλητικό» βίντεο. Ποιους άλλους θα μπορούσε να “προσβάλλει” ένα βίντεο και τραγούδι για την αντιφασιστική νίκη και την καθοριστική συμβολή της Σοβιετικής Ένωσης και του Κόκκινου Στρατού σε αυτή; Ποιους άλλους θα μπορούσε να προσβάλλει ένα βίντεο και τραγούδι για την ανάγκη καταπολέμησης του φασισμού ως αυτού που πραγματικά είναι, ως “του πιο απροκάλυπτου, θρασύ, συντριπτικού και δολερού καπιταλισμού”; Ποιοι άλλοι θα λυσσούσαν από την καθοριστική παρέμβαση του αντιφασιστικού κινήματος για την αντιμετώπιση και καταδίκη της εγκληματικής ναζιστικής “Χρυσής Αυγής”; Ποιοι άλλοι θα επιδίωκαν να μην έχουν πρόσβαση σε ένα τέτοιο βίντεο τα παιδιά που τούτες τις μέρες αγωνίζονται στους δρόμους και στις καταλήψεις;»

«Η υπόθεση είναι κάπως αστεία, επειδή το τραγούδι έχει ανέβει και σε άλλα βίντεο, με εκατοντάδες χιλιάδες θεάσεις. Ωστόσο, κάνουμε ήδη ό,τι είναι δυνατό για να αρθούν οι περιορισμοί που επιβλήθηκαν στην πρόσβαση στο συγκεκριμένο βίντεο, που συμπεριελάμβανε και την εικαστική/οπτική άποψή μας, και το οποίο θα ξανανεβάσουμε όσες φορές χρειαστεί».

Λογοκρισία ενός αντιφασιστικού και αντικαπιταλιστικού τραγουδιού

Οι «Υπεραστικοί» επισημαίνουν επίσης ότι «Εταιρείες όπως η Google, ιδιοκτήτρια του YouTube, διατηρούν μηχανισμούς ελέγχου του περιεχομένου στο διαδίκτυο, μηχανισμούς ετεροβαρείς υπέρ των αστικών, συντηρητικών, σεξιστικών, φασιστικών κλπ. απόψεων. Η λεγόμενη “ομάδα του YouTube”, αφού σημειώνει ότι μετά την “επισήμανση του βίντεο για έλεγχο”, το έλεγξε και κατέληξε ότι “δεν είναι κατάλληλο για όλους τους θεατές”, επιβάλλοντας “περιορισμό ηλικία”, μας καλεί να την ενημερώσουμε αν πιστεύουμε ότι πρόκειται για “λάθος”. Το αν είναι “λάθος” η λογοκρισία ενός αντιφασιστικού και αντικαπιταλιστικού τραγουδιού είναι ζήτημα ταξικής τοποθέτησης. Από τη σκοπιά του κόσμου της δουλειάς, στο πλευρό του οποίου παίρνουμε θέση ως σάρκα από τη σάρκα του, ασφαλώς και είναι «λάθος». Στοχευμένο «λάθος» για να πλήξει τις θέσεις του. Από τη σκοπιά του κόσμου του κεφαλαίου, μια τέτοια προσπάθεια λογοκρισίας –αντίστοιχη αυτής που υπέστη το βίντεο με το τραγούδι «Του κόσμου οι λαοί» του συγκροτήματος Κοινοί Θνητοί– θα μπορούσε να γίνει επιβεβλημένη, ανάλογα με τη συγκυρία. Όλα τα τραγούδια που έχουμε δημοσιεύσει στο διαδίκτυο, και αυτά που θα δημοσιεύσουμε στη συνέχεια, είναι υποψήφια να υποστούν τις συνέπειες που επιφέρουν τέτοια “λάθη”. Αυταπάτες δεν είχαμε ούτε και έχουμε.»

… Μα το δείχνει η ιστορία, σαν θελήσει ο λαός
και το φίδι το τσακίζει κι όσους κλώσησαν τ’ αυγό.
Κι όλο έσκουζε ο Αδόλφος και οι άριοι λαγοί
που τους κλείσανε το σπίτι του Βλαδίμηρου οι γιοι.
Και ξανά θα τους το κλείσουν κι ας λυσσάνε οι αστοί.

Οι «Υπεραστικοί» καλούν «τους συντρόφους και τις συντρόφισσες, τους φίλους και τις φίλες να κοινοποιήσουν το, ουσιαστικά, λογοκριμένο βίντεο με το τραγούδι «Του Αδόλφου τα εγγόνια», χρησιμοποιώντας τον ακόλουθο σύνδεσμο»:

https://www.youtube.com/watch?v=f5ae9JpbkN0

Τέλος τους καλούν «να ενημερωθούν για τον αδιανόητο τρόπο, με τον οποίο οι διαδικτυακοί κολοσσοί ελέγχουν τι διαβάζουμε, τι ακούμε και τι βλέπουμε στο διαδίκτυο, με κατεύθυνση την υπεράσπιση της εξουσίας του κεφαλαίου. Δε θα μπορούσε να γίνεται αλλιώς, στο πλαίσιο του αστικού κόσμου που πασχίζουν να τον παρουσιάσουν ως δήθεν τον καλύτερο δυνατό. Αυταπάτες δεν είχαμε ούτε και έχουμε.»

Σχετικά θέματα

Απόψεις