Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Τα κατάφεραν οι «άριστοι»: «Εκκένωσαν» τα πανεπιστήμια για χάρη των εμπόρων της εκπαίδευσης!

Επιτελική «εκκένωση» πανεπιστημιακών σχολών και μια νέα «χρυσή» εποχή κερδών για την ιδιωτική εκπαίδευση και τους κολεγιάρχες, ξημέρωσε με την..

Επιτελική «εκκένωση» πανεπιστημιακών σχολών και μια νέα «χρυσή» εποχή κερδών για την ιδιωτική εκπαίδευση και τους κολεγιάρχες, ξημέρωσε με την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στην Ανώτατη Εκπαίδευση.

Πάνω από 40 χιλιάδες υποψήφιοι, κατά 18.174 περισσότεροι σε σχέση με πέρσι, ως αποτέλεσμα της θέσπισης της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής από την κυβέρνηση της ΝΔ. 

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας (εδώ) «ο συνολικός αριθμός των υποψηφίων για επιλογή ανήλθε σε 103.468, εκ των οποίων 84.946 υποψήφιοι με τις διαδικασίες των ΓΕΛ και 18.522 υποψήφιοι με τις διαδικασίες των ΕΠΑΛ.  Συνολικά εισήχθησαν στα Πανεπιστήμια, στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, στην ΑΣΠΑΙΤΕ, στην ΑΣΤΕ, στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές και στις Ακαδημίες της Πυροσβεστικής, του Εμπορικού Ναυτικού και του Λιμενικού Σώματος 63.239 υποψήφιοι ΓΕΛ και ΕΠΑΛ». Συνεπώς, 40.229 υποψήφιοι δεν εισάγονται σε καμία σχολή.

Πέρσι, σύμφωνα με την αντίστοιχη ανακοίνωση το υπουργείου Παιδείας (εδώ) εισήχθησαν 81.413 και οι υποψήφιοι ήταν 105.420.Συνεπώς, 24.007 υποψήφιοι δεν είχαν μπει πέρσι σε καμία σχολή. Η διαφορά φέτος με πέρσι: 18.174 περισσότεροι οι υποψήφιοι που δεν εισήχθησαν.  Επίσης, φέτος 8.594 υποψήφιοι εισήχθησαν στα δημόσια ΙΕΚ μέσω του παράλληλου μηχανογραφικού, κάτι το οποίο αποτελεί διαφορετική διαδικασία.

Από την εισαγωγή αποκλείστηκαν ακόμη και υποψήφιοι που στόχευαν σε δημοφιλείς σχολές και μάλιστα με υψηλές βαθμολογίες. Η πραγματικότητα, με δυο λόγια, γκρέμισε το κυβερνητικό αφήγημα για αποκλεισμό μόνο όσων συγκέντρωσαν μέσο όρο βαθμολογίας 1, 2, ή 3. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου της Θράκης, στην οποία δεν έχουμε κανέναν εισακτέο αν και προσφέρονταν 108 θέσεις.

Η περίπτωση της Αρχιτεκτονικής της Ξάνθης δεν είναι η μοναδική. Δείτε χαρακτηριστικά παραδείγματα:

  • Αρχιτεκτόνων Πάτρας με 37 επιτυχόντες σε 96 θέσεις
  • Γαλλικής Φιλολογίας Θεσσαλονίκης με 17 επιτυχόντες σε 117 θέσεις
  • Φυσικό Ηρακλείου με 34 επιτυχόντες σε 155 θέσεις
  • Νοσηλευτική Τρίπολης με 85 επιτυχόντες σε 164 θέσεις
  • Φυσικό Καβάλας με 11 επιτυχόντες σε 201 θέσεις
  • Μαθηματικό Σάμου με 5 επιτυχόντες και 305 θέσεις
  • Νοσηλευτική Διδυμοτείχου με 1 επιτυχόντα και 102 θέσεις
  • Επιστήμης Διατροφής Λήμνου με 6 επιτυχόντες σε 106 θέσεις
  • Μηχανικών Ορυκτών Πόρων Κοζάνης με 3 επιτυχόντες σε 185 θέσεις
  • Μαθηματικών Καστοριάς με 6 επιτυχόντες σε 144 θέσεις
  • Περιβάλλοντος Λάρισας με 6 επιτυχόντες σε 113 θέσεις 
  • Μαθηματικών Ηρακλείου με 31 επιτυχόντες σε 168 θέσεις 
  • Περιβάλλοντος Μυτιλήνης με 5 επιτυχόντες σε 101 θέσεις
  • Γεωπονίας Καλαμάτας με 30 επιτυχόντες σε 152 θέσεις
  • Λογιστική Κοζάνης με 30 επιτυχόντες σε 301 θέσεις
  • Ιταλικής Φιλολογίας Θεσσαλονίκης με 20 επιτυχόντες σε 94 θέσεις
  • Φυσική Λαμίας με 18 επιτυχόντες σε 97 θέσεις

Η εικόνα αυτή υπερβαίνει κάθε εκτίμηση που είχε γίνει το διάστημα πριν από την ανακοίνωση των βάσεων. Προφανώς, για τους επιτελείς του υπουργείου Παιδείας που έχουν θέσει σε πλήρη εφαρμογή το σχέδιο εύρεσης «πελατών» για τα κολέγια, είναι η επίτευξη ενός προδιαγεγραμμένου πλάνου.  Για τον λόγο αυτό ετέθη η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής – «κόφτης» υποψηφίων στην δημόσια εκπαίδευση. Για τον ίδιο λόγο οι υποψήφιοι και οι οικογένειές τους αντιμετωπίστηκαν ως «πελατάκια» που η κυβερνητική φιλοδοξία των «αρίστων» είναι να διοχετευθούν στα κολέγια που αναμένουν με ανοιχτές θύρες και δίδακτρα χιλιάδων ευρώ.

Βέβαια, το παραμυθάκι του εξοβελισμού των «κακών» υποψηφίων με μέσους όρους βαθμολογίας πολύ κάτω από τη βάση, τους το χαλά η περίπτωση της Αρχιτεκτονικής. Κι αυτό γιατί στην περίπτωση της συγκεκριμένης σχολής δεν εισάγονται υποψήφιοι με μέσο όρο βαθμολογίας 14 επειδή δεν κατάφεραν να πιάσουν τη νέα κυβερνητικής έμπνευσης βάση στο μάθημα του Σχεδίου, το οποίο μάλιστα οι υποψήφιοι δεν το διδάσκονται στο σχολείο, αλλά σε ιδιωτικά μαθήματα/σχολές.

Ήδη οι καταγγελίες υποψηφίων ότι σε μια σχολική χρονιά με lockdown τα μαθήματα του Σχεδίου δεν έγιναν (και πώς να γίνουν μαθήματα σχεδίου εξ αποστάσεως; -ερώτημα προς «αρίστους») και η βάση εισαγωγής για το συγκεκριμένο μάθημα ανακοινώθηκε στο… παρά πέντε των εξετάσεων. 

Πέραν των πρώτων αναγνώσεων των βάσεων και της επιτελικής χυδαιότητας εις βάρος υποψηφίων και χιλιάδων οικογενειών, στο κάδρο υπάρχει και το σχέδιο για ένα νέο μπαράζ λουκέτων πανεπιστημιακών τμημάτων και σχολών. Για όσους θυμούνται το… αμαρτωλό παρελθόν των εκπαιδευτικών πολιτικών της Νέας Δημοκρατίας, μιλάμε για ένα νέο σχέδιο Αθηνά. Με την εκκένωση δεκάδων πανεπιστημιακών σχολών από νέους φοιτητές, στρώνεται το έδαφος του κλεισίματός τους, «ελλείψει εισαχθέντων». 

 

Σχετικά θέματα

Απόψεις