Για «σκληρές περικοπές» πρέπει να προετοιμάζονται οι 27.000 εργαζόμενοι του γερμανικού κολοσσού του χάλυβα «ThyssenKrupp», επεσήμανε ο νέος επικεφαλής του τμήματος χάλυβα του ομίλου σε γερμανική εφημερίδα, προετοιμάζοντας το έδαφος για μαζικές απολύσεις.
Τα παραπάνω έρχονται λίγες βδομάδες μετά τις αντίστοιχες ανακοινώσεις από τον γερμανικό κολοσσό της αυτοκινητοβιομηχανίας «Volkswagen», ο οποίος τον προηγούμενο μήνα ανακοίνωσε κλείσιμο εργοστασίων, απολύσεις, περικοπές, εν μέσω ανταγωνισμού στην ηλεκτροκίνηση και …μειωμένης αύξησης κερδών.
«Είναι απαραίτητες οι σκληρές περικοπές. Πρέπει να γίνουμε πιο κερδοφόροι», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Ντένις Γκριμν, εκπρόσωπος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της «ThyssenKrupp Steel Europe», σε συνέντευξή του στη γερμανική εφημερίδα «Westdeutsche Allgemeine Zeitung» (WAZ).
Πρόσθεσε ότι αναπτύσσεται ένα νέο επιχειρηματικό σχέδιο για την «ThyssenKrupp Steel Europe» και «δεν μπορούμε ακόμη να βάλουμε τους ακριβείς αριθμούς για το πόσα άτομα θα απασχολούμε πριν ολοκληρωθούν το επιχειρηματικό σχέδιο και οι διαπραγματεύσεις με τους εκπροσώπους των εργαζομένων (…) αλλά σίγουρα θα είναι λιγότεροι από σήμερα».
Τα σύννεφα της ύφεσης πυκνώνουν πάνω από την ισχυρότερη καπιταλιστική οικονομία της ΕΕ: Την περασμένη βδομάδα οι εκτιμήσεις των 5 κορυφαίων οικονομικών ινστιτούτων της Γερμανίας για τους ρυθμούς ανάπτυξης της χώρας την επόμενη τριετία αναθεωρήθηκαν προς τα κάτω, σε -0,1% για φέτος, 0,8% για το 2025 και 1,3% για το 2026.
Το «Bloomberg» μετέδωσε τη Δευτέρα ότι οι αξιωματούχοι στο Βερολίνο πρόκειται να μειώσουν τις προβλέψεις τους για την ανάπτυξη το 2024 σε στασιμότητα στην καλύτερη περίπτωση (από 0,3% που προβλεπόταν προηγουμένως), είπαν οι πηγές ανώνυμα, επειδή οι προβλέψεις παραμένουν προς το παρόν εμπιστευτικές.
Η γερμανική οικονομία γνωρίζει στασιμότητα ήδη εδώ και δύο χρόνια. Οπως σημειώνει το «Bloomberg Economics», «θα δούμε επίμονη αδυναμία στη γερμανική οικονομία και καθώς ο χρόνος έχει περάσει, φαίνεται περισσότερο διαρθρωτική παρά κυκλική. Η Γερμανία έχει μακροπρόθεσμα προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν όσον αφορά την ανταγωνιστικότητά της».
Ηδη τα πρώτα θύματα είναι οι εργαζόμενοι. Εκτός από τη «Volkswagen», και οι υπόλοιποι κολοσσοί της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως η «Mercedes-Benz» και η BMW, έχουν επιβάλει και προσανατολίζονται σε περισσότερες περικοπές.
Ειδικά στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, στις πλάτες των εργαζομένων «χτίστηκε» το ανταγωνιστικό περιβάλλον της ηλεκτροκίνησης. Ενδεικτικά, σύμφωνα με τους «Financial Times», η απασχόληση στον κλάδο έχει υποχωρήσει κατά 6,5% από το 2018, λόγω του ανταγωνισμού από τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, ενώ και το 60% των προμηθευτών προσανατολίζεται σε μείωση προσωπικού μέσα στην επόμενη πενταετία.
Η κατασκευάστρια εξαρτημάτων αυτοκινήτων «ZF Friedrichshafen» ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα ότι θα περικόψει 14.000 θέσεις εργασίας στη Γερμανία την επόμενη τετραετία. Περαιτέρω, η «Intel Corp» αποφάσισε να αναβάλει την υλοποίηση μιας εμβληματικής επένδυσης 30 δισ. ευρώ για ένα νέο εργοστάσιο τσιπ στα ανατολικά της χώρας.
Σε άλλους κλάδους, μεγάλες εταιρείες όπως η SAP, η «Miele» και η «Bayer» έχουν ανακοινώσει περισσότερες από 55.000 περικοπές θέσεων εργασίας φέτος (ορισμένες από αυτές εκτός Γερμανίας). Αλλοι βιομηχανικοί κολοσσοί, όπως η BASF, διαπραγματεύονται με τα συνδικάτα ενόψει απολύσεων.