Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Power Pass: Νέες οδηγίες για όσους δικαιούχους «πέταξε» το σύστημα μετά το «μπέρδεμα»

Οδηγίες προς τους δικαιούχους του power pass δίνει το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, μετά το μπέρδεμα που δημιουργήθηκε στο σύστημα, σε συνδυασμό..

Το όλο ζήτημα, σύμφωνα με την ανακοίνωση του αρμόδιου υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης αφορά «πολίτες οι οποίοι υπέβαλαν τη δήλωση για το power pass και ακολούθως τη φορολογική τους δήλωση και οι οποίοι χρειάστηκε να υποβάλουν εκ νέου τη δήλωση του power pass μόνο στις περιπτώσεις που άλλαξαν τη διεύθυνση κατοικίας τους στη φορολογική δήλωση και έκαναν εκ νέου ταυτοποίηση στο power pass».

Το υπ. Ψηφιακής Δικυβέρνησης παραπέμπει στις οδηγίες που είχε εκδώσει στις 17 Ιουνίου, όταν άνοιξε η πλατφόρμα (https://mindigital.gr/archives/3261). Στις αρχικές οδηγίες αναφερόταν πως «Ο πολίτης μπορεί να μεταφερθεί στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ μέσω του vouchers.gov.gr, κάνοντας κλικ στο σχετικό πεδίο που εμφανίζεται κάτω από τα στοιχεία πρώτης κατοικίας. Τα στοιχεία που δηλώνονται στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ καταχωρίζονται αμέσως. Έτσι, αφού ο δικαιούχος συμπληρώσει τα σωστά στοιχεία πρώτης κατοικίας, μπορεί να επιστρέψει στην πλατφόρμα του Power Pass και να ολοκληρώσει την αίτησή του».

Όπως τονίζεται στις οδηγίες προς τους πολίτες, η αλλαγή διεύθυνσης πρέπει να προηγηθεί της αίτησης για το power pass, και πραγματοποιείται στην πλατφόρμα https://www1.aade.gr/saadeapps3/powerpass/katoikia.

Άρα πρέπει ή όχι να κάνουν κάτι οι δικαιούχοι; Ειδικοί φοροτεχνικοί συμβουλεύουν όσους έχουν ήδη υποβάλει την αίτηση Power pass και μετά υπέβαλαν τη φετινή φορολογική δήλωση με αλλαγή κατοικίας, (για παν ενδεχόμενο) να υποβάλλουν ξανά την αίτηση power pass έως τις 5 Ιουλίου, που είναι η καταληκτική ημερομηνία για όλους. 

Ενδεικτικά αναφέρεται πως οι εν λόγω δικαιούχοι θα πρέπει να βλέπουν το εξής μήνυμα στην οθόνη της αίτησής τους για το Power pass: «Τα Στοιχεία Κύριας Κατοικίας έχουν τροποποιηθεί με αποτέλεσμα η κατάσταση  της αίτησής σας να αλλάξει και να εκκρεμεί η υποβολή της. Παρακαλώ επιβεβαιώστε τα στοιχεία της αίτησής σας και προχωρήστε στην υποβολή της χρησιμοποιώντας το κουμπί Υποβολή Αίτησης παρακάτω».

Οι δικαιούχοι

Η οικονομική ενίσχυση αφορά στους λογαριασμούς ρεύματος πρώτης κατοικίας ή φοιτητικής στέγης εντός Ελλάδος, που εκδόθηκαν κατά το διάστημα από 01-12-2021 έως και 31-05-2022. Το ποσοστό επιδότησης ανέρχεται στο 60% της αύξησης της τιμής ρεύματος της πρώτης κατοικίας και, ανάλογα με το ύψος των λογαριασμών, μπορεί να ανέλθει μέχρι και στο ποσό των 600 ευρώ. Δικαιούχος του Power Pass είναι κάθε πολίτης που:

  • είναι φορολογικός κάτοικος Ελλάδος,
  • το καθαρό οικογενειακό του εισόδημα μετά την αφαίρεση των φόρων δεν ξεπερνά τις 45.000 €, με βάση τα δηλωθέντα εισοδήματα του φορολογικού έτους 2020,
  • διαθέτει ΑΦΜ ο οποίος δεν έχει δηλωθεί ήδη ως εξαρτώμενο μέλος σε αίτηση που έχει υποβληθεί από άλλο πρόσωπο και
  • επιβαρύνθηκε με συνολική αύξηση μεγαλύτερη των 30 € στους λογαριασμούς ρεύματος που εκδόθηκαν κατά το διάστημα από 01-12-2021 έως και 31-05-2022.

Πώς γίνεται η υποβολή αίτησης

1. Ο πολίτης εισέρχεται στην πλατφόρμα με τους κωδικούς του στο Taxisnet και επιβεβαιώνει ότι τα στοιχεία του (ονοματεπώνυμο, ΑΦΜ, έτος γέννησης) που εμφανίζονται είναι σωστά.

2. Ο πολίτης καλείται να επιλέξει αν επιθυμεί να υποβάλει αίτηση για τον ίδιο ή για προστατευόμενο μέλος της οικογένειάς του.

3. Στην οθόνη εμφανίζονται τα στοιχεία της κύριας κατοικίας ανά μήνα (διεύθυνση και αριθμός παροχής). Τα στοιχεία αυτά ο δικαιούχος μπορεί:

  • είτε να τα επιβεβαιώσει,
  • είτε να τα τροποποιήσει μέσω της πλατφόρμας «Δήλωση Κύριας Κατοικίας για Power Pass» (https://www1.aade.gr/saadeapps3/powerpass/katoikia), η οποία έχει υλοποιηθεί από την ΑΑΔΕ. Ο πολίτης μπορεί να μεταφερθεί στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ μέσω του vouchers.gov.gr, κάνοντας κλικ στο σχετικό πεδίο που εμφανίζεται κάτω από τα στοιχεία πρώτης κατοικίας. Τα στοιχεία που δηλώνονται στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ καταχωρίζονται αμέσως. Έτσι, αφού ο δικαιούχος συμπληρώσει τα σωστά στοιχεία πρώτης κατοικίας, μπορεί να επιστρέψει στην πλατφόρμα του Power Pass και να ολοκληρώσει την αίτησή του.

4. Στην ίδια σελίδα εμφανίζονται και τα πεδία ώστε ο πολίτης να συμπληρώσει το e-mail του, το IBAN και το όνομα του τραπεζικού ιδρύματος όπου τηρείται ο τραπεζικός του λογαριασμός.

5. Πατώντας «Υποβολή», ο πολίτης ολοκληρώνει τη διαδικασία κατάθεσης της αίτησης.

Για όσες ημέρες παραμένει ανοιχτή η πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων, θα διενεργείται προέλεγχος και θα αποστέλλονται ειδοποιήσεις στους πολίτες για τυχόν διορθώσεις (μη υπαρκτή παροχή, λανθασμένη κατηγορία λογαριασμού κ.λπ.). Η εκκαθάριση των αιτήσεων, ο προσδιορισμός του ποσού επιστροφής και η καταβολή του στους δικαιούχους θα πραγματοποιηθούν κατά το πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου.

Διευκρινίζεται ότι οι δικαιούχοι μπορούν να υποβάλουν αίτηση τόσο για την κύρια κατοικία τους, όσο και για τη φοιτητική στέγη προστατευόμενων μελών που φοιτούν στην Ελλάδα. Σε αυτές τις περιπτώσεις, ο πολίτης μπορεί να υποβάλει μέχρι και τρεις επιπλέον αιτήσεις για προστατευόμενα μέλη, ακολουθώντας κάθε φορά τα παραπάνω βήματα.

Επιπλέον, για όσους είναι υπόχρεοι να υποβάλουν πρώτη φορά φορολογική δήλωση για το φορολογικό έτος 2021, είναι απαραίτητη η υποβολή της φορολογικής δήλωσης πριν από την αίτηση για το Power Pass. Σε αυτή την περίπτωση, θα λαμβάνεται υπόψη το καθαρό οικογενειακό εισόδημα, μετά την αφαίρεση των φόρων, του φορολογικού έτους 2021.

Από imerisia.gr 

Απόψεις