Στον ανακριτή θα προσαχθεί αύριο ο σταθμάρχης της Λάρισας ο οποίος είναι αντιμέτωπος με βαριές κατηγορίες, ενώ φέρεται ότι παραδέχθηκε λάθος του το οποίο απέδωσε στην «κακιά ώρα»., σύμφωνα με δημοσίευμα του ΑΠΕ – ΜΠΕ.
Οι συγκεκριμένες πληροφορίες έρχονται σε αντίθεση με άλλες από ρεπορτάζ της ΕΡΤ, όπου φέρεται να υποστήριξε: «Πάτησα το κουμπί, αλλά το σύστημα δεν λειτούργησε». Συγκεκριμένα, ο 59χρονος σταθμάρχης, σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ, στην απολογία του ανέφερε ότι πάτησε κανονικά το κουμπί γιατί το σύστημα διαχωρισμού των τρένων είναι αυτοματοποιημένο, αλλά το σύστημα δεν λειτούργησε.
Σε βάρος του σταθμάρχη έχει σχηματιστεί δικογραφία για βαρύτατα αδικήματα. Οι κατηγορίες τις οποίες θα αντιμετωπίσει και για τις οποίες θα ασκηθεί σε βάρος του ποινική δίωξη, αφορούν το κακουργηματικού χαρακτήρα αδίκημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών από το οποίο προήλθε ως αποτέλεσμα θάνατος πολλών ατόμων, αδίκημα που με βάση πρόσφατη τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα (άρθρο 291) επισύρει ποινές από 10 χρόνια κάθειρξη ως και ισόβια. Επίσης, διώξεις θα ασκηθούν για ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροή και σωματικές βλάβες από αμέλεια και κατά συρροή.
Ακόμη, με εντολή του εισαγγελέα Λάρισας Σταμάτη Δασκαλόπουλου, η προανακριτική απολογία του σταθμάρχη έγινε παρουσία εισαγγελέα, λόγω της μείζονος σημασίας της ερευνώμενης υπόθεσης. Με εντολή επίσης του κ. Δασκαλόπουλου, εισαγγελέας παρίσταται στον τόπο της τραγωδίας ενόψει της σύνταξης αυτοψίας από την Τροχαία της Λάρισας για τα ευρήματα του τραγικού συμβάντος, αυτοψία που θεωρείται κρίσιμο στοιχείο για την συνολική αξιολόγηση του πολύνεκρου δυστυχήματος (τι και ποιός έφταιξε).
«Πάτησα το κουμπί, αλλά το σύστημα δεν λειτούργησε» φέρεται να υποστήριξε ο 59χρονος σταθμάρχης, ο οποίος συνελήφθη για την πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη, στο πλαίσιο της προανάκρισης που διενεργείται για τα αίτια του σιδηροδρομικού δυστυχήματος.
Ο ίδιος χαρακτηρίζεται ως υπαίτιος του δυστυχήματος και κατηγορείται εκτός των άλλων, για ανθρωποκτονία από αμέλεια (άρθρο 302 του Ποινικού Κώδικα), σωματική βλάβη από αμέλεια (314 ΠΚ) και επικίνδυνες παρεμβάσεις στη συγκοινωνία μέσων (291 ΠΚ).
Στο πλαίσιο της δικογραφίας που σχηματίζεται από την ΕΛΑΣ έχουν δώσει ανωμοτί καταθέσεις και άλλοι δύο υπάλληλοι στην Τροχαία Λάρισας.
Ο 59χρονος σταθμάρχης, σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ, στην απολογία του ανέφερε ότι πάτησε κανονικά το κουμπί γιατί το σύστημα διαχωρισμού των τρένων είναι αυτοματοποιημένο, αλλά το σύστημα δεν λειτούργησε.
Συγκεκριμένα, στην απολογία του δήλωσε: «Πάτησα κανονικά το κουμπί, καθώς το σύστημα είναι αυτοματοποιημένο για να αλλάξει η γραμμή. Έτσι, κάθε τρένο θα έμπαινε σε διαφορετική τροχιά, όμως το σύστημα δεν λειτούργησε». Πηγή: real.gr