Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Οι ευθύνες σε ποσοστά επί τοις εκατό (!) για το έγκλημα στα Τέμπη στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας – Προκλητικός ο Κ. Καραμανλής δίκασε τους εργαζόμενους

Ούτε απελευθέρωση, ούτε νόμος της αγοράς, ούτε κατάτμηση, ούτε ιδιωτικοποίηση, ούτε κέρδη στο ζύγι του κόστους – οφέλους…Τίποτα από τα..

Ούτε απελευθέρωση, ούτε νόμος της αγοράς, ούτε κατάτμηση, ούτε ιδιωτικοποίηση, ούτε κέρδη στο ζύγι του κόστους – οφέλους…Τίποτα από τα παραπάνω δεν μπήκε στο κάδρο της ακρόασης από την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής των πρώην υπουργών Μεταφορών από το 2014 εώς σήμερα. 

Ο Αχ. Καραμανλής, ο Χρ. Σπίρτζης και ο Μ. Χρυσοχοΐδης που είχαν διατελέσει υπουργοί Μεταφορών, καθώς και ο υπουργός Επικρατείας Γ. Γεραπετρίτης, πήγαν στην Επιτροπή για να δώσουν εξηγήσεις σχετικά με την πορεία και την εξέλιξη των έργων της σύμβασης 717 για την τηλεδιοίκηση – σηματοδότηση».

Στις μακροσκελέστατες τοποθετήσεις τους, οι πρώην υπουργοί δεν αναφέρθηκαν σε κανένα σημείο στην κατάτμηση των σιδηροδρόμων, στην απελευθέρωση και την ιδιωτικοποίηση του μεταφορικού έργου, στην λογική κόστους – οφέλους, που ευθύνεται για την τραγική έλλειψη μέτρων ασφαλείας για τις μεταφορές, την τεράστια έλλειψη προσωπικού που έχει οδηγήσει στην εντατικοποίηση.

Αντίθετα, επιχείρησαν να βγάλουν «λάδι», τόσο, ο καθένας τα πεπραγμένα της δικής του διακυβέρνησης, αλλά και όλοι μαζί την πολιτική της ΕΕ με επίκεντρ την απελευθέρωση, την ιδιωτικοποίηση και το «σπάσιμο» του ΟΣΕ, που διαχώρισε το βαγόνι από τη ράγα.

Προκλητικότατη ήταν η τοποθέτηση του τέως υπουργού Μεταφορών και Υποδομών, Κ. Καραμανλή, που αφού «ευλόγησε τα γένια του» επειδή «ανέλαβε την πολιτική ευθύνη» και παραιτήθηκε, στη συνέχεια επανέφερε το χρεοκοπημένο αφήγημα της «ατομικής ευθύνης. Σε αντίθεση με όσα ισχυρίστηκε ο Χρ. Σπίρτζης, ισχυρίστηκε ότι η ΝΔ προχώρησε την υλοποίηση της σύμβασης από το 18% στο 70%, η οποία είχε βαλτώσει, όπως είπε. Μάλιστα, είπε ότι «είναι και ο σταθμός της Λάρισας ανάμεσα σε αυτούς που παραδόθηκε σύστημα τηλεδιοίκησης την τελευταία 3ετία».

Ισχυρίστηκε ακόμα ότι το σύστημα τηλεδιοίκησης «χρησιμοποιήθηκε ως τις 22:12, μία ώρα και κάτι πριν το δυστύχημα» και πώς «ο σταθμάρχης μπορούσε να χαράξει τη διαδρομή ηλεκτρονικά αλλά το έκανε χειροκίνητα και ξέχασε το κλειδί σε λάθος θέση». Είπε ακόμα ότι ήταν «αδικαιολόγητα απόντες δύο σταθμάρχες την ώρα του δυστυχήματος» και πώς «υπήρχαν δικλείδες ασφαλείας, αλλά δεν χρησιμοποιήθηκαν». Ωστόσο δεν εξήγησε για ποιο λόγο δεν χρησιμοποιήθηκε το σύστημα τηλεδιοίκησης…

Ο Μ. Χρυσοχοΐδης, που διετέλεσε υπουργός για 18 μήνες το διάστημα 2013-2014 επί κυβέρνησης ΝΔ – ΠΑΣΟΚ, αναφέρθηκε στην υπογραφή της σύμβασης 717 για την τηλεδιοίκηση και την ηλεκτροκίνηση. Αρκέστηκε σε μία σύντομη αναδρομή που αφορούσε την θητεία του στο υπουργείο, παραθέτοντας τον τρόπο και τα δεδομένα που οδήγησαν στην υπογραφή της επίμαχης σύμβασης, για την οποία όπως ισχυρίστηκε δεν έχει βάλει καμία υπογραφή. Ακόμα έκανε λόγο για δολιοφθορές και κλοπές τις δεκαετίες του 1990 και του 2000.

Ο Χρ. Σπίρτζης, υπουργός της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, προσπάθησε να πείσει ότι «δεν είμαστε όλοι ίδιοι», αναφερόμενος στη ΝΔ, ξεχνώντας βέβαια να αναφέρει ότι η κυβέρνηση αυτή, το 2017 ξεπούλησε το μεταφορικό κομμάτι στο ιταλικό μονοπώλιο, το οποίο επιδοτούσε μάλιστα κάθε χρόνο με περισσότερα εκατομμύρια για να εκτελεί δρομολόγια στις «άγονες γραμμές» Αθήνας – Θεσσαλονίκης, πολιτική που ακολούθησε και επέκτεινε η τωρινή κυβέρνηση της ΝΔ.

Ακόμα, βάφτισε την εγκληματική πολιτική της απελευθέρωσης και τη λογική – κόστους οφέλους ως «συντηρητικές επιλογές», αποκρύβοντας ότι αυτές υλοποιήθηκαν και υλοποιούνται πιστά και από τις σοσιαλδημοκρατικές κυβερνήσεις, όπως αυτή του ΣΥΡΙΖΑ. Στη συνέχεια επιχείρησε να πείσει ότι την περίοδο 2015-2019 όλα έγιναν καλώς καμωμένα, λέγοντας ότι «το 2019 παραδόθηκε εγκατεστημένο σύστημα, είχαν εκπαιδευτεί όλοι οι εργαζόμενοι το οποίο μέχρι σήμερα δεν έχει μπει σε λειτουργία».

Παραδέχθηκε όμως, αποκαλύπτοντας την επικίνδυνη πολιτική που θέτει προτεραιότητα τα κέρδη ότι «η υποχρέωση της χώρας αφορά μόνο τις κύριες γραμμές και όχι όλο το δίκτυο». Αναφορικά με τα του δυστυχήματος είπε ότι «τηλεδιοίκηση στο τμήμα σταθμού Λάρισας δεν υπήρχε από τον 7ο του 2019 έως σήμερα και δεν υπήρχε δικλείδα ασφαλείας». «Διαφημίζοντας» ξανά την διακυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είπε ότι υλοποίησε πάνω από 70% της σύμβασης 717, ενώ τον Φλεβάρη του 2015 ήταν στο μηδέν.

Κλείνοντας το σκέλος των τοποθετήσεων των υπουργών, ο Γ. Γεραπετρίτης, υποσχέθηκε ότι θα επισπευστούν οι χρόνοι παράδοσης του έργου της τηλεδιοίκησης, με ορίζοντα τον Οκτώβρη του ‘23. Ισχυρίστηκε και αυτός ότι υφίσταται τοπικό κέντρο τηλεδιοίκησης Λάρισας, καταγγέλλοντας «συνειδητή παραπλάνηση».

Μεθοδική προσπάθεια από ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ να θαφτούν οι αιτίες που οδήγησαν στο θάνατο 57 ανθρώπους στα Τέμπη, κατήγγειλε ο βουλευτής του ΚΚΕ, Χρήστος Κατσώτης, μιλώντας στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, στην ακρόαση των τριών τελευταίων υπουργών Μεταφορών, σχετικά με την υλοποίηση της σύμβασης 717 για την τηλεδιοίκηση στον σιδηρόδρομο.

 

Χρ. Κατσώτης: Οι κυβερνήσεις, τροχονόμοι των επιχειρηματικών συμφερόντων

 

Ο Χρ. Κατσώτης ξεκαθάρισε ότι το ΚΚΕ δεν θα σταματήσει να προβάλει τις κύριες αιτίες, για τις οποίες έχουν ευθύνη όλες οι κυβερνήσεις, ευθύνες που δεν μπορούν να τεμαχιστούν, να συσκοτιστούν και να διαχυθούν, τόνισε. Οι ευθύνες βαραίνουν τις κυβερνήσεις που υλοποίησαν την πολιτική της ΕΕ για την απελευθέρωση, την υποχρηματοδότηση του ΟΣΕ, την ιδιωτικοποίηση του κερδοφόρου τμήματος, τον διαχωρισμό δηλαδή της ράγας από το τρένο.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ κατηγόρησε τις κυβερνήσεις ότι λειτούργησαν ως τροχονόμος των επιχειρηματικών συμφερόντων, επιτρέποντας για παράδειγμα στην Hellenic Train να λειτουργεί χωρίς να έχει διασφαλιστεί η ασφάλεια των μεταφορών και με τεράστιες ελλείψεις προσωπικού.

Στη συνέχεια έθεσε συγκεκριμένα, αμείλικτα ερωτήματα όπως ποιες ήταν οι ενέργειες για τα συστήματα ασφαλείας και τι ενέργειες έγιναν για την εξασφάλιση της ποιότητας παραδοτέων έργων από τις κυβερνήσεις. Χαρακτηριστικό είναι ότι ακόμα τα συστήματα της σύμβασης 717 δεν έχουν παραδοθεί. «Τι έκαναν οι κυβερνήσεις για αυτό;» ρώτησε ο Χρ. Κατσώτης, ενώ επίσης έθεσε ερωτήματα σχετικά με το πώς ενέργησαν οι κυβερνήσεις απέναντι στις καταγγελίες για προβλήματα στην ασφάλεια των μεταφορών από το 2016.

Την ίδια ώρα ανέδειξε τα τεράστια κενά στα προσωπικό που προέκυψαν από απομακρύνσεις έμπειρων εργαζομένων και συνταξιοδοτήσεων που δεν αναπληρώθηκαν. Συγκεκριμένα κατήγγειλε ότι υπάρχουν 1.348 κενές θέσεις, ενώ καλύπτονται βάρδιες με υπερεργασία. Κατήγγειλε επίσης ότι επικρατεί χάος στο κομμάτι της γραμμής με ελάχιστους εργαζόμενους να είναι υπεύθυνοι για πολλά χιλιόμετρα γραμμών.

Αυτοί είναι οι παράγοντες των δυστυχημάτων, τόνισε, με κύριο παράγοντας την κερδοφορία και την ανταγωνιστικότητα, προσθέτοντας ότι είναι εγκληματικές οι ευθύνες.

Σχετικά θέματα

Απόψεις