Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ: Τα βραβεία

Τα βραβεία του φετινού, εορταστικού 25ου φεστιβάλ και μια ειδική μνεία σε ένα ιδιαίτερο ντοκιμαντέρ Διεθνές Διαγωνιστικό Χρυσή Αθήνα Καλύτερης..

Τα βραβεία του φετινού, εορταστικού 25ου φεστιβάλ και μια ειδική μνεία σε ένα ιδιαίτερο ντοκιμαντέρ

Διεθνές Διαγωνιστικό

Χρυσή Αθήνα Καλύτερης Ταινίας: Νέα Λιθουανία (Καρόλις Καουπίνις)

Βραβείο Σκηνοθεσίας της Πόλης των Αθηνών: Μια Αποικία (Ζενεβιέβ Ντουλούντ-ντε Σελ)

Βραβείο Σεναρίου: Μπόρα Κιμ (Το Σπίτι του Μικρού Πτηνού)

Ειδική Μνεία: Φωτιά στη Λουιζιάνα (Φίλιπ Γιούμανς)

Βραβείο Κοινού: Οι Άθλιοι (Λατζ Λι)

Βραβείο της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου (Π.Ε.Κ.Κ.): Οι Άθλιοι (Λατζ Λι)

Διεθνές Διαγωνιστικό Ντοκιμαντέρ:

Χρυσή Αθηνά Καλύτερου Ντοκιμαντέρ: Η Γη του Μέλιτος (Λιουμπομίρ Στεφάνοφ & Ταμάρα Κοτέφσκα)

Ειδική Μνεία: Δέντρα στην Έρημο (Σουχαΐμπ Γκασμελμπαρί)

Αποχαιρετάμε τις 25ες Νύχτες Πρεμιέρας και τις πολλές, όμορφες ταινίες που έφεραν στις αθηναϊκές οθόνες (ας ελπίσουμε να βρουν διανομή και να τις ξανα-δούμε μέσα στη χρονιά, με μια Ειδική Μνεία σε ένα ιδιαίτερο ντοκιμαντέρ που προβλήθηκε στο πλαίσιο των Ειδικών Προβολών:

Η τέχνη του κινηματογραφικού ήχου – making wavrs: the art of cinematic sound

Διάρκεια: 94΄

Σκηνοθεσία: Μιτζ Κόστιν

Η ‘Τέχνη του κινηματογραφικού ήχου’ είναι μια ‘τελετή μύησης’ στον ήχο που ακούμε στις ταινίες, πολύ συχνά χωρίς να αντιλαμβανόμαστε την σπουδαιότητα ούτε, πολλώ δε μάλλον την εξέλιξη του. Μέσα από αρχειακό υλικό και συνεντεύξεις η ταινία ανατρέχει πίσω στην ιστορία μερικών από τους πρωτοπόρους ηχολήπτες που άλλαξαν την ιστορία του ήχου στην μεγάλη οθόνη.

Μπορεί να μας φαίνεται ασήμαντο, αλλά πολλοί τεχνικοί του ήχου έπαιξαν σημαντικότατο ρόλο σε ταινίες ορόσημα του παγκόσμιου κινηματογράφου, όπως η Αποκάλυψη Τώρα, ο Πόλεμος των Άστρων, το Ένα Αστέρι Γεννιέται και άλλες, που άλλαξαν την ιστορία του πως ‘ακούμε’ το σινεμά.

Για τον ήχο στον κινηματογράφο – την ανθρώπινη φωνή, τη μουσική, τους ήχους στο δρόμο, τον βόμβο της μηχανής ενός διαστημόπλοιου ή το σφύριγμα του φιδιού – μιλούν οι πρωτοπόροι τεχνικοί ήχου Βάλτερ Μούρχ, Μπεν Μπάρτ, Γκάρυ Ράινττορμ και Λόρα  Χίρσμπεργκ αλλά και ‘μυθικοί’ σκηνοθέτες, όπως ο Φράνσις Φορντ Κόπολα, ο Τζορτζ Λούκας, ο Στήβεν Σπίλμπεργκ, η Μπάρμπρα Στρέηζεντ, ο Ρόμπερτ Ρέντφορντ και ο Ντέηβιντ Λυντς, που κατάλαβαν τη σημασία του ήχου για τις ταινίες τους και ενθάρρυναν τους τεχνικούς ήχου με τους οποίους συνεργάζονταν να δημιουργήσουν πέρα από τη νόρμα.

 

Σχετικά θέματα

Απόψεις