Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Οι άνεργοι με τα πόδια

Άλλη μια αθλιότητα επιχειρεί να καταγράψει στο αποκρουστικό παλμαρέ της η συγκυβέρνηση. Αντί να χορηγήσει τη δωρεάν μετακίνηση στα εκατομμύρια..

Άλλη μια αθλιότητα επιχειρεί να καταγράψει στο αποκρουστικό παλμαρέ της η συγκυβέρνηση. Αντί να χορηγήσει τη δωρεάν μετακίνηση στα εκατομμύρια των ανέργων και όσων άλλων εξαθλίωσε και φτωχοποίησε η πολιτική της, θεσπίζει εξοντωτικά πρόστιμα για όσους δεν έχουν καν να πληρώσουν το εισιτήριό τους για τις μετακινήσεις τους με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς! Πέραν του ότι χαρακτηρίζει όλους αυτούς τους ανήμπορους συλλήβδην ως «λαθρεπιβάτες», προσφέροντάς τους επιπλέον και βορά στα στόματα διαφόρων αιμοβόρων τηλεσχολιαστών και άλλων συστημικών παπαγάλων, που είναι έτοιμοι να τους διαπομπεύσουν…

Σύμφωνα, λοιπόν, με το πολυνομοσχέδιο που ετοιμάζει το υπουργείο Υποδομών, τα πρόστιμα που δεν πληρώνονται μέσα σε 60 ημέρες, θα μεταβιβάζονται στη ΔΟΥ που θα καταλογίζει προσαύξηση 500%, πάνω στο αρχικό πρόστιμο που υπολογίζεται στο …60πλάσιο της αξίας του εισιτηρίου. Δηλαδή ένας επιβάτης που πιάνεται στο λεωφορείο χωρίς εισιτήριο, καλείται να πληρώσει επιτόπου ή μέσα σε 2 μήνες 1,20×60 = 72 ευρώ στην Αθήνα. Αν δεν το κάνει, το πρόστιμο μεταβιβάζεται στην Εφορία ως δημόσιο έσοδο, όπου πολλαπλασιάζεται επί 5 και εκτοξεύεται στα 360 ευρώ. Αν τυχόν είναι μια τετραμελής οικογένεια με παιδιά άνω των 4 ετών, τότε, στην περίπτωση αυτή, θα πρέπει να πληρώσει από 1.080 έως 1.440 ευρώ (ανάλογα αν τα παιδιά πληρώνουν μειωμένο εισιτήριο ή όχι)!

Οι διατάξεις, όμως, αυτές έχουν και πανελλαδική ισχύ. Για τον ΟΑΣΑ και τον ΟΑΣΘ το πρόστιμο φτάνει στο 60πλάσιο του εισιτηρίου (δηλαδή 72 ευρώ για το βασικό κόμιστρο) και στα αστικά ΚΤΕΛ της χώρας πρόστιμο στο 20πλάσιο της αξίας. Όποιος τολμήσει να μπει στον προαστιακό ή στο μετρό για αεροδρόμιο χωρίς εισιτήριο, θα πληρώσει πρόστιμο 480 ευρώ (8 ευρώ επί 60) και, μέσω ΔΟΥ, η προσαύξηση θα φτάσει τα 2.400 ευρώ!!! Να πληρώσουν, δηλαδή τρεις – τέσσερις από τους ανύπαρκτους μισθούς τους.

Στα υπεραστικά ΚΤΕΛ το πρόσημο θα είναι ίσο με το διπλάσιο της τιμής του εισιτηρίου αφετηρίας – τέρματος του δρομολογίου. Στα τρένα, το πρόστιμο θα είναι το διπλάσιο του τιμήματος της διαδρομής που πραγματοποίησε το τρένο από την αφετηρία του έως και τον πρώτο σταθμό στον οποίο διαπιστώνεται η παράβαση.

Στο νομοσχέδιο προβλέπεται ακόμη ότι οι αρμόδιοι για τον έλεγχο του εισιτηρίου και την επιβολή προστίμου είναι οι εντεταλμένοι ελεγκτές κομίστρου, που είναι υπάλληλοι του συγκοινωνιακού φορέα.

Ωστόσο, άλλη διάταξη προβλέπει ο έλεγχος να γίνεται και από υπαλλήλους τρίτου φορέα στον οποίο έχει ανατεθεί ο έλεγχος του κομίστρου. Δηλαδή σαν να μην έφταναν τα εξοντωτικά πρόστιμα, το νομοσχέδιο προβλέπει τη δημιουργία ενός ιδιωτικού …στρατού ελεγκτών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη συμπεριφορά τους προς το επιβατικό κοινό, αφού θα εξαπολύουν ανθρωποφάγο «σαφάρι» εναντίον όσων δεν έχουν να πληρώσουν εισιτήριο, με αποκλειστικό σκοπό το κέρδος της ιδιωτικής εταιρείας όπου θα ανήκουν και τα μπόνους τα δικά τους…

«Αν δεν έχετε λεφτά, να πάτε με τα πόδια»! Αυτή φαίνεται πως είναι η απάνθρωπη λογική της κυβέρνησης, για ένα δικαίωμα, όπως η πρόσβαση στις μαζικές συγκοινωνίες, που θα έπρεπε να είναι δωρεάν ή, τουλάχιστον, με ένα συμβολικό κόστος για τους πολίτες. Όπως, άλλωστε και άλλα αγαθά σαν αυτά της υγείας και της παιδείας. Διαφορετικά γιατί να χαρατσώνεται μέχρι το μεδούλι από την Εφορία;

Αυτά, όμως, είναι «ψιλά γράμματα» για την κυβέρνηση. Αν μάλιστα εξακολουθήσει λίγο ακόμη να μας κυβερνά εφαρμόζοντας κατά γράμμα τις εντολές των τοκογλύφων δανειστών μας και επεκτείνει την απάνθρωπη και βάρβαρη φιλοσοφία της, δεν θέλει πολύ να μας πετάξει όλους στον Καιάδα…

 

Απόψεις