Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Οι καθαρίστριες βλάπτουν σοβαρά τον… τουρισμό

Μα αυτές οι καθαρίστριες δεν σκέφτονται καθόλου τον τόπο και την ανάπτυξη; Δεν φτάνει που χαλάνε την μόστρα στο Σύνταγμα,..

Μα αυτές οι καθαρίστριες δεν σκέφτονται καθόλου τον τόπο και την ανάπτυξη; Δεν φτάνει που χαλάνε την μόστρα στο Σύνταγμα, δεν φτάνει που εμποδίζουν τα γύρω μαγαζιά να δουλέψουν και κάνουν ζημιά στην «πραγματική οικονομία», τώρα μπαίνουν στα μουσεία. Σύμφωνα με την «αντικειμενική» δημοσιογραφία, «μπούκαραν», «εισέβαλαν», «έκαναν έφοδο», «έκαναν ντου». Και μάλιστα που; kathar   Σε ένα από πιο σημαντικά μουσεία της χώρας που τυχαίνει να είναι και ένα από τα 33 που ο τέως υπουργός Πολιτισμού, Πάνος Παναγιωτόπουλος, ενέταξε στον κατάλογο εκείνων που εν ‘οψει της καλοκαιρινής περιόδου αναβαθμίζονται, δηλαδή αποκτούν, προσωρινά, επιπλέον προσωπικό ώστε να είναι ανοιχτά από τις 8 το πρωί ως τις 8 το βράδυ. To ζητούμενο, πάντα, δεν είναι ο πολιτισμός. Είναι ο τουρισμός και το έσοδο που θα φέρει. Η πρόσφατη συνάντηση του   υπουργού Πολιτισμού, Κώστα Τασούλα με την υπουργό Τουρισμού, Ολγα  Κεφαλογιάννη ήταν αποκαλυπτική:  αποφασίστηκε η αξιοποίηση των αρχαιολογικών μουσείων ανά τη χώρα για την ενίσχυση της τουριστικής προβολής. Δηλαδή η ενίσχυση των πολιτιστικών δομών δεν αποσκοπεί στην ενίσχυση και διάδοση του ίδιου του πολιτισμού. Η μεζούρα είναι μόνο οικονομική και το αποτέλεσμα μετράται αποκλειστικά και μόνο στο ταμείο. Μια πολιτική που δεν είναι καθόλου λιγότερο χυδαία από ένα γάμο που θα έχει σημαντικό οικονομικό όφελος όχι μόνο για τους  δύο συζύγους, αλλά και για τις οικογένειες τους. Διότι αυτή είναι η ηθική διάσταση  της σύνδεσης τάχα πολιτισμού – τουρισμού που άλλο στόχο δεν έχει παρά να εντάξει στο παιχνίδι και τους τουριστικούς επιχειρηματίες, οι οποίοι τελικά θα διαμορφώνουν πολιτιστική πολιτική επί του αρχαιολογικού πλούτου της χώρας. Αρκεί να πούμε πως σε συσκέψεις που έγιναν το προηγούμενο διάστημα στο Υπουργείο Πολιτισμού ενόψει της αναβάθμισης των 33 αρχαιολογικών χώρων και μουσείων, η συντριπτική πλειοψηφία των συμμετεχόντων ήταν εκπρόσωποι των τουριστικών επιχειρήσεων, των ταξιδιωτικών πρακτορείων, των μεγαλεμπόρων και των μεγαλοξενοδόχων. Φυσικά και δεν ζητήθηκε η γνώμη ούτε του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων, ούτε των εκπροσώπων του προσωπικού φύλαξης αρχαιοτήτων. Απόδειξη των παραπάνω είναι ότι οι 33 αρχαιολογικοί χώροι και μουσεία επελέγησαν μέσω … ταμείου. Εχεις έσοδα; Αναβαθμίζεσαι. Δεν έχεις; Σε τρώει το μαύρο το σκοτάδι. Όπως συνέβη με όλους τους αρχαιολογικούς χώρους της Ηπείρου, της Θράκης, του Βόρειου Αιγαίου, της μισής και πλέον Κρήτης. Ποιοι είναι οι στόχοι λοιπόν για τον πολιτισμό; Πρώτον: Εσοδα για τους τουριστικούς επιχειρηματίες με εργαλείο την Πολιτιστική Κληρονομιά. Δηλαδή κάτι σαν Ινδία… Οι τουρίστες απολαμβάνουν, οι ιθαγενείς εξαθλιώνονται. Αυτό είναι το σχέδιο που εξυφαίνεται με κάθε λεπτομέρεια. Δεύτερον: Διευκόλυνση των μεγάλων τεχνικών έργων με θύμα την Πολιτιστική Κληρονομιά. Μάλιστα ο νέος υπουργός Πολιτισμού, δεν δίστασε – με το θράσος που διακρίνει αυτή την κυβέρνηση – να καλέσει τα μέλη του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου να έχουν στραμένη την προσοχή τους στα μεγάλα έργα,  λέγοντας:  “να τα κοιτάμε με μια τακτική που θα βοηθήσει στην εξέλιξή τους για να σηκώσει η χώρα κεφάλι και να είμαστε συμπαραστάτες στους δημιουργικούς ανθρώπους”! Το μήνυμα φανερό, δε χωρά παρερμηνείες και πολλές αναγνώσεις. Τόσο, που ο υπουργός, προκειμένου να είναι σίγουρος ότι δεν θα έχει παρατράγουδα από τίποτα «τρελούς επιστήμονες», εμμέσως πλην σαφώς υπέδειξε στα μέλη του ΚΑΣ προς όφελος ποιού πρέπει να γνωμοδοτούν όταν έχουν μπροστά τους μεγάλα τεχνικά έργα που συναντούν αρχαία. Υστερα από όλα αυτά η …. «έφοδος» των καθαριστριών στο Βυζαντινό Μουσείο ήταν ίσως η πιο σπουδαία, αληθινή και γνήσια πράξη πολιτισμού που είδαμε τον τελευταίο διάστημα. Η συνάντησή τους με τους εργαζόμενους του Υπουργείου Πολιτισμού ήταν η πιο ζωντανή και υποσχόμενη συνάντηση ανθρώπων. Ο κοινός τους αγώνας για δουλειά και αξιοπρεπή ζωή συνιστά βαθειά παρακαταθήκη πολιτισμού. Αληθινού πολιτισμού που γίνεται από τον άνθρωπο και απευθύνεται στον άνθρωπο.

Απόψεις