Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

ΗΠΑ: Η κυβέρνηση Μπάιντεν ενεργοποιεί νόμο του 1926 για να εμποδίσει απεργία στους σιδηροδρόμους!

Μια μέρα απεργίας θα κόστιζε 2 δισ. δολάρια στη μεγαλύτερη καπιταλιστική οικονομία

Ο… «υπερήφανος υποστηρικτής των συνδικάτων», πρόεδρος των ΗΠΑ, Τζο Μπάιντεν, ζητά από το Κογκρέσο να νομοθετήσει «αμέσως» για να εμποδιστεί δυνητική απεργία των εργαζομένων στους σιδηρόδρομους, μετά από απαίτηση περίπου 450 επιχειρηματικών ομίλων που προειδοποιούν για «βέβαιη οικονομική καταστροφή» και παράλυση των μεταφορών εμπορευμάτων.

Οι διαπραγματεύσεις ανάμεσα στα συνδικάτα και τις εταιρείες εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών βρίσκονται σε αδιέξοδο και η αμερικανική κυβέρνηση καλεί τις 12 συνδικαλιστικές οργανώσεις να επικυρώσουν την «καταρχήν συμφωνία» του Σεπτέμβρη για κλαδική ΣΣΕ, παρά τις διαφωνίες κυρίως για τις αναρρωτικές άδειες κ.ά.

Ο Μπάιντεν θεωρεί απαραίτητο να παρέμβει το Κογκρέσο, καθώς με μια απεργία στους σιδηρόδρομους «θα υποστεί καταστροφή η οικονομία μας».

Με νόμο του 1926 (Railway Labor Act) για την αποτροπή απεργιακών κινητοποιήσεων στους σιδηροδρόμους, το Κογκρέσο έχει τη δυνατότητα να επιβάλει υποχρεωτικά την υιοθέτηση της καταρχήν συμφωνίας, παρά την απόρριψή της από πλευράς κάποιων συνδικάτων.

«Διστάζουμε να παρακάμψουμε τη διαδικασία επικύρωσης της καταρχήν συμφωνίας, αλλά πρέπει να αναλάβουμε δράση για να αποτρέψουμε μια καταστροφική απεργία στους σιδηρόδρομους σε εθνική κλίμακα», ανακοίνωσε από την πλευρά της η Δημοκρατική πρόεδρος της Βουλής των Αντιπροσώπων, Νάνσι Πελόζι.

Στο μεταξύ οι 449 επιχειρηματικοί όμιλοι τονίζουν στο γράμμα τους προς την Πελόζι την «επείγουσα κατάσταση», υπενθυμίζοντας ότι το Κογκρέσο έχει παρέμβει 18 φορές από το 1926 στις εργατικές διαπραγματεύσεις, όταν απειλήθηκε το διακρατικό εμπόριο.

Αν δεν εφαρμοστεί η καταρχήν συμφωνία, μια απεργία των σιδηροδρομικών θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί από τις 9 Δεκέμβρη, προκαλώντας ελλείψεις, εκτίναξη των τιμών και διακοπή της παραγωγής εργοστασίων, αναφέρουν οι επιχειρηματικοί όμιλοι και θα «κόστιζε» στη μεγαλύτερη καπιταλιστική οικονομία πάνω από 2 δισ. δολάρια τη μέρα, σύμφωνα με τον Σύνδεσμο των Αμερικανικών Σιδηροδρόμων (AAR).

Πηγή: 902.gr

Σχετικά θέματα

Απόψεις