Ενώπιον του ειδικού εφέτη ανακριτή που διερευνά την υπόθεση του πολύνεκρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, απολογήθηκε νωρίτερα σήμερα ένας πρώην αναπληρωτής διευθύνοντα συμβούλου του ΟΣΕ την περίοδο 2018-2019.
Σύμφωνα με πληροφορίες της ιστοσελίδας larissanet.gr, του επιβλήθηκε ο περιοριστικός όρος της απαγόρευσης εξόδου από τη χώρα.
Στο συγκεκριμένο πρώην στέλεχος του ΟΣΕ είχε ασκηθεί ποινική δίωξη για το κακούργημα της διατάραξης ασφάλειας των συγκοινωνιών δια παραλείψεως και για τα πλημμελήματα της ανθρωποκτονίας, της βαριάς σωματικής βλάβης και ελαφράς σωματικής βλάβης από αμέλεια κατά συρροή δια παραλείψεως.
Η δίωξη σε βάρος του σχετίζεται με την μη διασφάλιση συντήρησης των συστημάτων ασφαλείας στο σιδηροδρομικό δίκτυο, όπως το ψηφιακό σύστημα επικοινωνίας GSM-R και τα συστήματα σηματοδότησης.
Υπενθυμίζεται ότι τα συγκεκριμένα συστήματα, σύμφωνα και με τα πορίσματα πραγματογνωμόνων, δεν λειτουργούσαν το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου, όταν συγκρούστηκαν οι δύο αμαξοστοιχίες στα Τέμπη με αποτέλεσμα 57 άνθρωποι να χάσουν την ζωή τους.
Αύριο αναμένεται να απολογηθεί στον ανακριτή ο κ. Κώστας Σπηλιόπουλος, ο οποίος διετέλεσε πρόεδρος του ΟΣΕ από τον Σεπτέμβριο του 2019 μέχρι τον Ιούνιο του 2020. Ο κ. Σπηλιόπουλος είχε τοποθετηθεί δημόσια για την δίωξή του, μόλις αυτή έγινε γνωστή στα τέλη Αυγούστου.
Σύμφωνα με το ίδιο μέσο μετά και τη σημερινή απολογία, κλείνει ο κύκλος εξέτασης στελεχών του ΟΣΕ σχετικά με τον ρόλο τους στα αίτια που οδήγησαν στο πολύνεκρο δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου.
Το επόμενο στάδιο αφορά στη διερεύνηση τυχών ευθυνών από στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ στο σκέλος της υλοποίησης της σύμβασης «717» που αφορούσε την τοποθέτηση συστημάτων για την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου.
Συστήματα τα οποία σύμφωνα και με τα πορίσματα των πραγματογνωμόνων που εμπεριέχονται στη δικογραφία, δεν υπήρχαν το βράδυ της τραγωδίας.
Επιπλέον οι επόμενες ενέργειες στο στάδιο της ανάκρισης αφορούν και στην εξέταση του υλικού που έχει να κάνει με την εμπορική αμαξοστοιχία και το ενδεχόμενο ύπαρξης παράνομων ουσιών που συνέβαλαν στην έκρηξη και στη φωτιά μετά την σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών. Σε αυτό το πλαίσιο θα εξεταστεί βιντεοσκοπικό υλικό και θα πραγματοποιηθεί δειγματοληψία από τον τόπο του δυστυχήματος και από τα βαγόνια των αμαξοστοιχιών που φυλάσσονται σε ειδικό χώρο.