Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Ήρωες και Απόκληροι

Ο μονόλογος «Άρης» της λατρεμένης μας φίλης που «έφυγε» τόσο πρόωρα και απροσδόκητα Σοφίας Αδαμίδου, σε σκηνοθεσία Βασίλη Μπισμπίκη και μυθιστόρημα του Τζον Στάϊνμπεκ «Ανθρωποι και Ποντίκια» σε μετάφραση – ελεύθερη απόδοση της Σοφίας και σκηνοθεσία του Βασίλη Μπισμπίκη επιστρέφουν στη σκηνή του Cartel Tεχνοχώρος

Ο μονόλογος «Άρης» της λατρεμένης μας φίλης που «έφυγε» τόσο πρόωρα και απροσδόκητα Σοφίας Αδαμίδου, σε σκηνοθεσία Βασίλη Μπισμπίκη, επιστρέφει..

Ο μονόλογος «Άρης» της λατρεμένης μας φίλης που «έφυγε» τόσο πρόωρα και απροσδόκητα Σοφίας Αδαμίδου, σε σκηνοθεσία Βασίλη Μπισμπίκη, επιστρέφει από τις 8 Οκτωβρίου στον Cartel Tεχνοχώρο, μετά από τις 3 συνεχόμενες σεζόν και 30 πόλεις και φεστιβάλ στην Ελλάδα και την Κύπρο, αποσπώντας διθυραμβικές κριτικές.

Η συγγραφέας του θεατρικού έργου, Σοφία Αδαμίου, έγραφε: «”Εγώ είμαι. Δεν υπάρχω, αλλά υπάρχω. Δεν ζω, αλλά ζω. Δεν έχω σάρκα και οστά… δεν τα χρειάζομαι. Εσείς με κρατάτε εδώ. Με τα θετικά σας λόγια, αλλά και τα αρνητικά. Δεν έχω ησυχάσει ως νεκρός… αλλά μήπως έζησα ήσυχος και ως ζωντανός; Ο καθένας από την πλευρά που το βλέπει, από την πλευρά που τάσσει εαυτόν… Είναι τιμή πάντως να με βρίζει ο εχθρός…σημαίνει ότι με φοβάται”. Παρότι πέρασαν 76 χρόνια από τον τραγικό θάνατό του, ο Άρης βρίσκεται πάντα στην επικαιρότητα, σε συζητήσεις για το ποιος ήταν σαν άνθρωπος, σαν πρωτοκαπετάνιος του ΕΛΑΣ, σαν λαϊκός ηγέτης, αλλά και η σχέση του με το ΚΚΕ. Ο ηγέτης της Αντίστασης, ο πρωτοκαπετάνιος του θρυλικού ΕΛΑΣ που ελευθέρωσε τη χώρα από τους Ναζί, ο φόβος και ο τρόμος των ντόπιων συνεργατών του χιτλερισμού, «γύρισε». Ίσως γιατί ποτέ δεν έφυγε, αφού ο «μύθος» του, μένει ζωντανός από γενιά σε γενιά. Ο Άρης πέρασε στην «αθανασία». Ο Μιζέριας της «δήλωσης». Ο Βελουχιώτης του Γοργοπόταμου. Ο Άρης της Λαμίας. Ο αρνητής που «έκαψε» τη Βάρκιζα. Ο «αετός» της Ρούμελης στην τελευταία πτήση της Μεσούντας. Βήμα το βήμα η πορεία και η ζωή του εμβληματικού λαϊκού ηγέτη που ανέδειξε η νεότερη ιστορία της χώρας. Προσωπικές στιγμές ενός ανθρώπου. Ο ήρεμος καπετάνιος, ο στρατηγικός και πολιτικός νους που ξεδιπλώνει τις στρατιωτικές και οργανωτικές του ικανότητες. Ο γιος που μιλά στη μάνα του. Το σύμβολο που συνομιλεί και «αγκαλιάζει» με το λόγο του αγρότες και εργάτες. Ο πρώτος των ανταρτών με τους μαυροσκούφηδές του. Ο κομμουνιστής, ο πρωτοκαπετάνιος που θυμώνει, οργίζεται, ξεσπά. Που παλεύει με τον εαυτό του, τη συνείδησή του, που διαφωνεί με το Κόμμα του μένοντας πάντα πιστός σε αυτό. Ο Άρης με το σύντροφο του, τον Τζαβέλα. Ο Άρης με το πιστόλι στον κρόταφο. Σε μια ανατροπή της μοίρας και ένα διαχρονικό κάλεσμα αγώνα. Αυτός είναι ο Άρης!».

Οι φετινές παραστάσεις του «Άρη» είναι αφιερωμένες στην συγγραφέα του.

Τον «Αρη» υποδύεται ο Τάσος Σωτηράκης, ο ηθοποιός Θοδωρής Τσουανάτος και ο μικρός Πέτρος Φλωράκης «έδωσαν» τις φωνές τους. Σκηνικά – κοστούμια υπογράφει η Ομάδα Cartel. Η παράσταση πλαισιώνεται με τη μουσική των Villagers of Ioannina City (VIC). Το τραγούδι «Άρη μου», σε στίχους Αγλαΐας Κλάρα, μελοποίησε και ερμηνεύει η Ερωφίλη. Το μουσικό κομμάτι της έναρξης και του τέλους είναι του Βασίλη Καραγιάννη.

Μία ακόμα παράσταση επιστρέφει στον CARTEL Τεχνοχώρο από τις 8 Οκτώβριου. Πρόκειται για το «Ανθρωποι και Ποντίκια», το αριστουργηματικό μυθιστόρημα του Τζον Σταϊνμπεκ, σε μετάφραση – ελεύθερη απόδοση της Σοφίας Αδαμίδου και σκηνοθεσία – δραματουργική επεξεργασία του Βασίλη Μπιμπίκη.

Οι ήρωες του «Άνθρωποι και ποντίκια» είναι εργάτες ταλαιπωρημένοι από τη δουλειά και την σκληρή πραγματικότητα που βιώνουν. Αντιμετωπίζουν τον ρατσισμό και κυρίως την ανάγκη για ένα μεροκάματο. Ο ρατσισμός, το απατηλό όνειρο για μια μικρή ιδιοκτησία, η δύναμη της φιλίας, η σημασία της ελπίδας, τα ιδανικά της αφοσίωσης, της πίστης, της αυτοδιάθεσης και της αλληλεγγύης, είναι τα στοιχεία της διαχρονικότητας του αριστουργήματος του Τζον Στάινμπεκ.

Η μεταφορά του έργου στη σκηνή του θεάτρου φέρνει αυτή την πραγματικότητα στο πλαίσιο των υποβαθμισμένων περιοχών της Αθήνας, όπου με ακραίο, καθηλωτικό ρεαλισμό αφηγείται τη ζωή δύο εκτοπισμένων ψυχών, του Βασίλη και του Λένου στην περιοχή του Ρέντη, μέσα σε βιομηχανικές αποθήκες και εργοστάσια όπου αναζητούν δουλειά.

Τους ρόλους ερμηνεύουν: Βασίλης Μπισμπίκης, Δημήτρης Δρόσος, Μαίρη Μηνά, Στέλιος Τυριακίδης, Μάνος Καζαμίας, Γιώργος Σιδέρης, Γιανμάζ Ερντάλ, Λευτέρης Αγουρίδας, Αγγέλα Πατσέλη,Μάρα Ζαλόνη και Ερατώ Αγγουράκη.

Σημειώνεται ότι παράλληλα γίνονται εντατικές πρόβες για τα «Κόκκινα Φανάρια» που προγραμματίζονται για τις αρχές του Δεκέμβρη, ενώ αμέσως μετά ξεκινούν οι πρόβες για την, σε σκηνοθεσία Βασίλη Μπισμπίκη το «Έγκλημα και Τιμωρία» σε ελεύθερη απόδοση του κειμένου του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι.

Ο CARTEL Τεχνοχώρος θα λειτουργεί κάθε Σάββατο και Κυριακή ως αμιγώς covid free κλειστός χώρος, μόνο για εμβολιασμένους και νοσήσαντες με πιστοποιητικό σε ισχύ (180 ημέρες μετά τον πρώτο θετικό έλεγχο). Κάθε Παρασκευή θα είναι μεικτός χώρος, δηλαδή για όσους έχουν κάνει rapid test με διάρκεια 48 ωρών, εμβολιασμένους και νοσήσαντες, και με πληρότητα 50%.

Σχετικά θέματα

Απόψεις