Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Όταν ο Βάρναλης «κόβεται» ως… βωμολόχος!

Πριν λίγες μέρες δημοσιεύσαμε στον «Ημεροδρόμο» ένα κείμενο του Νίκου Μπογιόπουλου με τίτλο «Και συ, τσούλα των δήμιων, Επιστήμη (…)..

Πριν λίγες μέρες δημοσιεύσαμε στον «Ημεροδρόμο» ένα κείμενο του Νίκου Μπογιόπουλου με τίτλο «Και συ, τσούλα των δήμιων, Επιστήμη (…) και συ, πρόστυχη Πένα και ψοφίμι…», ένα στίχο από το ποίημα του Κώστα Βάρναλη «Ελεύθερος Κόσμος».

Κατά πάγια τακτική, όπως και με όλα τα κείμενα που δημοσιεύουμε στην ιστοσελίδα μας, επιχειρήσαμε την προώθηση του κειμένου μέσω του λογαριασμού μας στο facebook. Πήραμε όμως ένα μήνυμα με το οποίο οι διαχειριστές του facebook μας ενημέρωναν ότι η προώθηση του συγκεκριμένου κειμένου απορρίφθηκε. Το μήνυμα είχε ως εξής: «Η διαφήμισή σας δεν εγκρίθηκε επειδή δεν ακολουθεί τις Πολιτικές διαφήμισης. Μπορείτε να πατήσετε το όνομα της διαφήμισης παρακάτω για να δείτε γιατί δεν εγκρίθηκε και να την επεξεργαστείτε ώστε να εξεταστεί ξανά».

Το ίδιο μήνυμα ανέφερε ότι μπορούσαμε να υποβάλλουμε ένσταση κατά της απόρριψης, πράγμα που κάναμε. Το μήνυμα του «Ημεροδρόμου», που συνόδευε την ένσταση ήταν: «Δεν αντιλαμβανόμαστε για ποιους λόγους ένα δημοσιογραφικό δημοσίευμα πολιτικού περιεχομένου, εντός της δημοσιογραφικής δεοντολογίας, δεν προωθείται. Θέλουμε να μας ενημερώσετε ποια είναι τα κριτήρια απόρριψης της προώθησης του».

Η απάντηση που πήραμε ήταν:

«Γεια σας,
Σας ευχαριστούμε για το μήνυμά σας. Είμαστε στη διάθεσή σας για να σας βοηθήσουμε.

Τι πρόβλημα υπάρχει με τη διαφήμισή μου;
Φαίνεται ότι το κείμενο που χρησιμοποιείτε στο κυρίως σώμα ή στον τίτλο της διαφήμισής σας δεν ακολουθεί τις Οδηγίες διαφήμισης του Facebook. Δεν επιτρέπουμε διαφημίσεις που χρησιμοποιούν βωμολοχίες. Αυτού του είδους οι εκφράσεις μπορεί να είναι προσβλητικές για τους χρήστες και δεν αντικατοπτρίζουν το διαφημιζόμενο προϊόν. Αφαιρέστε τις βωμολοχίες από τη διαφήμισή σας ή/και τον προορισμό στον οποίο οδηγεί.

Γιατί δεν επιτρέπεται αυτό στο Facebook;

Οι διαφημίσεις είναι υποχρεωτικό να ακολουθούν τις Οδηγίες διαφήμισης όσον αφορά τη γλώσσα που χρησιμοποιείται σε αυτές, καθώς οι αναφορές σε χαρακτηριστικά των χρηστών μπορεί να εκληφθούν ότι έχουν προσωπικό χαρακτήρα και δεν θέλουμε οι χρήστες του Facebook να νιώθουν ότι διαχωρίζονται από τους άλλους…..».

Από το περιεχόμενο και το ύφος της απάντησης καταλάβαμε ότι ο συνομιλητής μας ήταν, μάλλον, μια μηχανή που δίνει πανομοιότυπες απαντήσεις σε κάθε, ανάλογο με το δικό μας, μήνυμα.

Προφανώς είναι κάποιο πρόγραμμα που λειτουργεί με έναν αλγόριθμο, ο οποίος  περιλαμβάνει λέξεις, φράσεις και εκφράσεις, αλλά και εικόνες, «απαγορευμένες». Μόλις, λοιπόν, εντοπιστεί από το πρόγραμμα μια απ αυτές τις «απαγορευμένες» λέξεις, αυτομάτως «κόβεται» το κείμενο που τις περιέχει.

Προσπαθήσαμε, πειραματιζόμενοι, να βρούμε ποιες ήταν αυτές οι ενοχλητικές λέξεις, ή εκφράσεις, που εμπόδιζαν την προώθηση του κειμένου μας μέσω του facebook.

Καταλάβαμε λοιπόν ότι οι λέξεις αυτές ήταν οι στίχοι του Βάρναλη!

Αντιλαμβανόμαστε την ανάγκη ύπαρξης κανόνων στην επικοινωνία. Για μας, είναι οι δεσμευτικοί κανόνες της δημοσιογραφικής δεοντολογίας, τους οποίους προσπαθούμε να τηρούμε αυστηρά. Μάρτυρες μας, οι αναγνώστες και φίλοι του «Ημεροδρόμου».

Όμως:

Θεωρούμε απαράδεκτο από κάθε άποψη να κατατάσσεται ένα ποίημα, όπως το ποίημα του Κώστα Βάρναλη, στην κατηγορία της βωμολοχίας. Είναι σαν να εξισώνουμε, τηρουμένων των αναλογιών,  μια πορνοφωτογραφία με την Αφροδίτη της Μήλου…

Θεωρούμε, επίσης, απαράδεκτο (και πολύ επικίνδυνο) να ανατίθεται σε μια «μηχανή » το έργο της της προστασίας των ηθών του διαδικτύου. Μια μηχανή που δεν μπορεί να ξεχωρίσει πότε η λέξη «τσούλα» είναι βρισιά και πότε μέρος μιας εξαιρετικής ποιητικής σύνθεσης.

 

Απόψεις