Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ- ΣΚΑΝΔΑΛΟ
Κανακεύουν τους εκδότες, χαντακώνουν τα ταμεία

Με Αυγουστιάτικη τροπολογία της Παρασκευής (01/08) αργά το βράδυ σε… ογκολογικό νομοσχέδιο έρχεται η κυβέρνηση να προσφέρει πλήθος ανεκτίμητων δώρων σε μεγαλο-εκδότες καιμεγαλο-καναλάρχες, ενώ από την άλλητσεκουρώνει μέχρι εξαφανίσεως τοαγγελιόσημο, δίνοντας περίπου τη χαριστική..

Με Αυγουστιάτικη τροπολογία της Παρασκευής (01/08) αργά το βράδυ σε… ογκολογικό νομοσχέδιο έρχεται η κυβέρνηση να προσφέρει πλήθος ανεκτίμητων δώρων σε μεγαλο-εκδότες καιμεγαλο-καναλάρχες, ενώ από την άλλητσεκουρώνει μέχρι εξαφανίσεως τοαγγελιόσημο, δίνοντας περίπου τη χαριστική βολή στα ταμεία και τις συντάξεις των εναπομεινάντων ασφαλισμένων δημοσιογράφων. Η τροπολογία αυτή συνετάχθη τόσο βιαστικά ώστε ακόμα και το Γενικό Λογιστήριο του Κράτουςέφτασε κατά πρωτοφανή τρόπο, που δεν έχει προηγούμενο στα κοινοβουλευτικά χρονικά, να σημειώνει ότι δεν πρόλαβε λόγω ασφυκτικών χρονικών περιθωρίων να συντάξει την έκθεση του με την εκτίμηση των οικονομικών αποτελεσμάτων της τροπολογίας. Συγκεκριμένα το Γεν. Λογιστήριο του Κράτους αναφέρει επί λέξει: «Τα ασφυκτικά χρονικά περιθώρια εντός των οποίων ζητήθηκε η σύνταξη της Έκθεσης, δεν επέτρεψαν την ολοκληρωμένη επεξεργασία της τροπολογίας και την εκτίμηση των οικονομικών αποτελεσμάτων» Η δήλωση αδυναμίας του Γενικού Λογιστηρίου να συντάξει έκθεση επί των οικονομικών αποτελεσμάτων της τροπολογίας καθιστά την τελευταία πολιτικά έκθετη και νομικά άκυρη. Τροπολογίες εξπρές για τις οποίες, μάλιστα, δεν υπάρχει έκθεση για τα οικονομικά αποτελέσματα που παράγουν σε βάρος του δημοσίου και των ασφαλιστικών ταμείων, δεν μπορούν να έχουν καμμία απολύτως νομική βάση. ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ Η ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ Με την συγκεκριμένη τροπολογία 22 σελίδων, η οποία έχει οσμή εκλογών, υιοθετούνται όλα τα αιτήματα των μεγάλων εκδοτικών και τηλεοπτικών συγκροτημάτων και διευκολύνονται οι συγχωνεύσεις, ενώ παρατείνεται  επ’ αόριστον το προσωρινό καθεστώς λειτουργίας της ιδιωτικής τηλεόρασης και των ραδιοφωνικών σταθμών. Η τροπολογία που κατατέθηκε στο νομοσχέδιο για τη κύρωση της σύμβασης δωρεάς ανάμεσα σε… δυο ογκολογικά νοσοκομεία, μεταξύ των άλλων: – Μειώνει δραστικότατα, σύμφωνα με δημοσιογραφικές πηγές, το ύψος του αγγελιόσημου επί των διαφημίσεων που ενισχύει ως «εργοδοτικός» πόρος το ασφαλιστικό ταμείο των δημοσιογράφων (ως γνωστόν η εργοδοσία των μέσων δεν καταβάλλει ασφαλιστικές εισφορές για το δημοσιογραφικό προσωπικό), αφού το ύψος του αγγελιόσημου θα υπολογίζεται τώρα, κατά την τροπολογία, όχι με βάση τον τιμοκατάλογο αλλά με βάση την τιμή που αναγράφεται στο τιμολόγιο, «όπως αυτή προκύπτει μετά την αφαίρεση της τυχόν χορηγούμενης έκπτωσης». Οι ίδιες πηγές έλεγαν ότι με αυτή την διάταξη το λεγόμενο αγγελιόσημο θα εξαερωθεί, χωρίς όμως και οι εργοδότες να αναλαμβάνουν καμμιά υποχρέωση. – επιτρέπει συγχωνεύσεις, κάθετες και οριζόντιες και κάθε μορφής συνέργειες μεταξύ εκδοτικών ομίλων. – επιτρέπει επίσης την χρησιμοποίηση προσωπικού από συνδεδεμένες επιχειρήσεις στους ομίλους ΜΜΕ για το συνυπολογισμό του ελάχιστου προσωπικού που απαιτείται από τον νόμο. –καταργεί τα όρια  “δεσπόζουσας θέσης”  ενημερωτικών Μέσων επιτρέποντας και την απόκτηση μη ενημερωτικών Μέσων. Δίνει επίσης την δυνατότητα σε ΜΜΕ που έχουν άδεια ενημερωτικού σταθμού να αυτοχαρακτηριστούν μη ενημερωτικά. -καταργεί τις επιστροφές στη διαφήμιση τις οποίες τα ΜΜΕ έπρεπε να επιστρέφουν στο τέλος του έτους στα media shops που μεσολαβούσαν για την διαφήμιση. -προβλέπει την παράταση του υποτιθέμενου προσωρινού καθεστώτος λειτουργίας της ιδιωτικής τηλεόρασης και των ραδιοφωνικών σταθμών. ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΔΟΛ ΚΑΙ ΠΗΓΑΣΟΣ Αξίζει δε να σημειωθεί, πως η επίμαχη τροπολογία, αποτελεί ουσιαστικά μια “φωτογραφική ρύθμιση” για τα συμφέροντα του ΔΟΛ και της Πήγασος που βαδίζουν προς συγχώνευση. Μια συγχώνευση που η τροπολογία εξυπηρετεί με τον «καλύτερο» τρόπο, μιας και διευκολύνει τα συγκροτήματα των μεγαλο-εκδοτών να απολύσουν εργαζομένους  (δημοσιογράφους και μη) ενώ παράλληλα τους απαλλάσσει από το πρόβλημα που θα δημιουργείτο λόγω της δεσπόζουσας θέσης που θα κατέχουν στην αγορά των ΜΜΕ, αλλάζοντας τον ορισμό για το τι σημαίνει «δεσπόζουσα θέση». Πηγή: Iskra 

Απόψεις