Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Τα «Οργισμένα Νιάτα», του Τζον Οσμπορν, ταξιδεύουν στη Μυτιλήνη

Μετά την επιτυχημένη του πορεία στην Αθήνα το έργο του Τζον Όσμπορν “Οργισμένα Νιάτα” (“Look Back in Anger”) ταξιδεύει στην..

Μετά την επιτυχημένη του πορεία στην Αθήνα το έργο του Τζον Όσμπορν “Οργισμένα Νιάτα” (“Look Back in Anger”) ταξιδεύει στην Μυτιλήνη. Η απόδοση, δραματουργική επεξεργασία και σκηνοθεσία είναι της Κίρκης Καραλή, η μετάφραση του Χρήστου Κεχαγιά και η αναλυτική προσέγγιση του Ανδροκλή Δεληολάνη.

Το έργο

Ένα έργο που διαδραματίζεται σε τρεις Κυριακές. Ώρες ανίας και αυτοκαταστροφής. Σ’ εκείνα τα απογεύματα της υπαρξιακής μελαγχολίας, όπου το φως απ’ τις γρίλιες του παραθύρου σε εξουθενώνει.

Ο Τζίμυ και η Άλισον νοηματοδοτούν ο ένας τη ζωή του άλλου. Ένα σαρκικό πάθος -που το μυαλό αδυνατεί να εξηγήσει- τους φέρνει κοντά. Ο φίλος Κλιφ βρίσκεται στη σκηνή ως ειρηνευτική δύναμη και η φίλη Έλενα εισβάλλει ανάμεσά τους ως καταλύτης που ανατινάζει το νόημα. Προδοσίες, αποκαλύψεις, απομαγεύσεις και τέσσερις ψυχές ξεγυμνωμένες μέσα σ’ ένα σαλόνι. Ο έρωτας είναι θύελλα και μαζί καταφύγιο.

Ο βασανιστής βασανίζεται πολύ περισσότερο από εκείνους που προσπαθεί να βασανίσει, πληγώνεται και πληγώνει, αλλά ματώνεται περισσότερο απ’ ότι ματώνει. Γιατί όσο περισσότερο αγαπάς κάποιον, τόσο πιο δύσκολο είναι να του το πεις.

Η παράσταση

Εφτά Κυριακές. Εφτά εποχές. Εφτά διαφορετικές πόλεις. Τέσσερις άνθρωποι σε ένα σπίτι στο Σικάγο του ’56, στο Παρίσι του ’62, στο Μιλάνο του ’72, στην Αθήνα του ’81, στη Μόσχα του ’88, στο Βερολίνο του ’91, στο Λονδίνο του ’97. Οι ίδιοι άνθρωποι, η ίδια ιστορία. Η λύσσα ενός αυτοκαταστροφικού πάθους και η πορεία προς την ενηλικίωση. Κι όταν ο Τζίμυ Πόρτερ ενηλικιωθεί, μαζί του θα κλείσει κι ο 20ός αιώνας. Ο τελευταίος -ίσως- αιώνας που οι νέοι πολέμησαν για τα ιδανικά τους.

Τα τυραννισμένα νιάτα αλληλοσπαράσσονται σε ένα σπίτι όπου πνέουν ψυχροπολεμικά μποφόρ. Σ’ ένα σπίτι που μοιάζει με Κόλαση κεκλεισμένων των θυρών. Κάθε συμφιλίωση, δεν είναι παρά ένα φαινόμενο παροδικό. Μια σκηνική ιστορία που δεν μπορεί να υποδείξει κανέναν δρόμο λυτρωμού. Που χρησιμοποιεί τις στιγμές παραφροσύνης, για να υποδείξει το μέγεθος ενός υπαρξιακού ατελείωτου αγώνα.

Όλα τα ιδανικά τα εξάντλησε μια περασμένη γενιά. Η περασμένη γενιά θα αντιδράσει λέγοντας πώς πολλά απ’ τα ανεκπλήρωτα ιδανικά της, τα άφησε παρακαταθήκη στους απογόνους της. Για να ‘χουν με κάτι να παίζουν. Κι ο καιρός περνάει και κανείς δεν λυτρώνεται απ’ τον κυνισμό, την πίκρα και τη ματαίωση.

Έγραψαν για την παράσταση:

“Αίσθησή μου είναι, όμως, πως η Καραλή πήρε τους ήρωές της από το χέρι κανονικά και τους οδήγησε στην ενηλικίωση, φωτίζοντας έστω και στο τελευταίο λεπτό την απόλυτη εσωτερική μαυρίλα τους.”

“Ο Χάρης Τζωρτζάκης είναι εξαιρετικός ως Τζέιμς. Με τη φυσική του ευλυγισία, ακόμα και τα γκρίζα του μαλλιά, συνδυάζει μια ευγένεια με μια τραχύτητα, τη νεανικότητα με την ωριμότητα.”

“ο Σήφης Πολυζωίδης που αποδίδει άψογα το πιο ισορροπημένο πρόσωπο του έργου. Ανεπιτήδευτος ως ηθοποιός, σου δίνει την αίσθηση του φίλου της «διπλανής πόρτας» που πάντα λειτουργεί πυροσβεστικά και όταν η κατάσταση φτάνει στο απροχώρητο απλώς αποχωρεί, μένοντας ουσιαστικά αλώβητος από τη φωτιά των άλλων.”

“Η Πέγκυ Τρικαλιώτη Άμεση, εκδηλωτική. Στο φινάλε, με τον φρενήρη μονόλογό της, αγγίζει την τελειότητα.

Αντώνης Μποσκοϊτης lifo

“Με την απόδοση του κειμένου όσο και τη σκηνοθεσία της η Κίρκη Καραλή εντόπισε εύστοχα το επίκαιρο του ζητήματος και διακτινώνοντας το έργο σε τόπους και χρόνους του διευρυμένου δυτικού κόσμου διαμηνύει το μάταιο κάθε ιδεολογίας που θα επέτρεπε να αναβιώσει το όνειρο για μια δικαιότερη κοινωνία.”

 Δημήτρης Τσατσούλης imerodromos

“Η Πέγκυ Τρικαλιώτη στο ρόλο της Άλισον, έχει δύναμη, ρυθμό, ρεαλισμό και πάθος στην ερμηνεία της. Μας συστήνεται εκ νέου.”

“Ο Σήφης Πολυζωίδης ως Κλιφ, δίνει ζωή, παλμό και σκηνικό εκτόπισμα σε ένα χαρακτήρα που συχνά περνά απαρατήρητος σε αυτό το έργο. Τον χτίζει με επιμέλεια, ηρεμία και συνέπεια, παίζοντας ρυθμιστικό και κατασβεστικό ρόλο στις εντάσεις των άλλων χαρακτήρων.”

 Γιώργος Χριστόπουλος onlytheater

“Τα εύσημα για τα θεμέλια σε αυτό το οικοδόμημα …. να μη χάσει το έργο την πατίνα του χρόνου αλλά παράλληλα να αποκτήσει το άρωμα και τη γεύση της σημερινής εποχής… ανήκουν στον Χρήστο Κεχαγιά που έκανε τη Μετάφραση και στον Ανδροκλή Δεληολάνη ο οποίος ασχολήθηκε με την αναλυτική προσέγγιση του έργου.

“Σπάνια συμβαίνει κάτι τέτοιο…Άγγελος Μέντης, ο σκηνογράφος, αυτό που σχεδίασε …σε έκανε να το παρατηρείς, να το χαζεύεις… τα σκηνικά ήταν για τα «Νιάτα» ένας ιδιαίτερος μαγνήτης…. ο πέμπτος πρωταγωνιστής του έργου”

“τα κοστούμια με την υπογραφή του Απόστολου Μητρόπουλου… καθένα ήταν και μια πρόταση διαχρονική … και εδώ η απλότητα απέκλεισε κάθε ενδεχόμενο φθηνού εντυπωσιασμού.”

 Παναγιώτης Μήλας catisart

“Ο Χάρης Τζωρτζάκης, είναι πραγματικά μια αποκάλυψη “

“Η Πέγκυ Τρικαλιώτη, … καταθέτει υποκριτική αξιώσεων! “

“Ο Σήφης Πολυζωίδης αναδεικνύεται ιδανικός ερμηνευτής του Κλιφ, με αρκετές πινελιές χιούμορ και με απόλυτη αίσθηση του ρόλου του εξισορροπιστή κυματοθραύστη.”

 Κώστας Ζήσης all4fun

“Ένα έργο με συγκλονιστική σκηνοθεσία και ερμηνείες, ατμοσφαιρικό και γεμάτο ένταση και πάθος. Είναι μία από τις καλύτερες παραστάσεις της χρονιάς, που συγκινεί με τον τρόπο που ξεγυμνώνονται οι ψυχές των ηρώων της.”

“Το καστ των ηθοποιών συγκλονιστικό, με απόλυτη χημεία μεταξύ τους.”

“Η Κίρκη Καραλή, η ευρηματική σκηνοθέτης του έργου, απέδωσε το έργο με εκπληκτικό τρόπο… η ματιά της αυθεντική.”

 Κυριακή Γαλανοπούλου kallitexnes

“Μια έντονη και ασφυκτικά συγκινησιακή παράσταση που σε αφήνει με δυνατούς προβληματισμούς.”

 Μαίρη Ζαρακοβίτη noizy

“Η Πέγκυ Τρικαλιώτη στο ρόλο της Άλισον είναι ένα υποκριτικό φαινόμενο πάνω στη σκηνή.”

“ο Χάρης Τζωρτζάκης … εμφανίστηκε στη σκηνή σαν ορμητικός χείμαρρος έτοιμος να παρασύρει τα πάντα στο πέρασμά του.”

 Μαριάντζελα Ψωμαδέλλη radioalchemy

“Ο Jimmy (Χάρης Τζωρτζάκης) ταυτίζεται απόλυτα με τον ρόλο του· παρορμητικός και ανάλγητος, σκληρός και κυνικός, θυμίζοντας έναν λιγότερο cult Στάνλεϋ Κοβάλσκι· ένας χαρακτήρας έντονα πεσιμιστικός, έτοιμος ωστόσο να κατασπαράξει τον άλλον για να επιβιώσει.”
“Ο Σήφης Πολυζωΐδης, αληθινός και ειλικρινής, προβάλλει μια συναισθηματική αυθεντικότητα σε συνδυασμό με μια πρωτόγνωρη ενσυναίσθηση· ενωτικός, αρρενωπά τρυφερός, εμπνέει έναν ανεπαίσθητο και οικείο ερωτισμό, είναι ο άνθρωπος κλειδί που αφήνει να εκτονωθούν οι αυτοκαταστροφικές εντάσεις με λιγότερη παραφροσύνη.”

Λία Τσεκούρα Artharbour

Συντελεστές της Παράστασης

Μετάφραση – Έρευνα: Χρήστος Κεχαγιάς
Απόδοση- Δραματουργική Επεξεργασία – Σκηνοθεσία: Κίρκη Καραλή
Αναλυτική Προσέγγιση: Ανδροκλής Δεληολάνης
Σκηνικά: Άγγελος Μέντης
Κοστούμια: Απόστολος Μητρόπουλος
Ηχητικό περιβάλλον: Λιάνα Τζερεφού
Για το ρόλο του πατέρα δανείζει τη φωνή του ο Ανδροκλής Δεληολάνης
Δημιουργία trailer: Ειρήνη Στείρου
Φωτογραφίες Παράστασης: Νίκος Πανταζάρας
Βοηθός Παραγωγής: Ειρήνη Βουρλάκου

Παραγωγή: ANDRODELY p.c.

Πρωταγωνιστούν:

Πέγκυ Τρικαλιώτη, στο ρόλο της Άλισον
Χάρης Τζωρτζάκης, στο ρόλο του Τζιμ
Σήφης Πολυζωίδης, στο ρόλο  του Κλιφ
Ολυμπία Σκορδίλη, στο ρόλο της Έλενας

Δημοτικό Θέατρο Μυτιλήνης

Παραστάσεις: Δευτέρα 5 & Τρίτη 6 Φεβρουαρίου, Ώρα 21.00

Τιμές εισιτηρίων: 13 ευρώ γενική είσοδο και 10 ευρώ μειωμένο (φοιτητικό, ανέργων)

Προπώληση: Ταμείο Δημοτικού Θεάτρου

Πληροφορίες – Κρατήσεις: 2310257218, 6932040527

Διάρκεια Παράστασης: 105 λεπτά

Ώρες ταμείου: 10.30-14.00 & 18.30-21.00

Σχετικά θέματα

Απόψεις