Με παράταση του πιστοποιητικού από το υπουργείο έκανε δρομολόγια το «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ»!

ΗΜΕΡΟΔΡΟΜΟΣ ΗΜΕΡΟΔΡΟΜΟΣ Πολιτική • 15 Σεπτεμβρίου 2017

Mε παρατάσεις κυκλοφορούσε το δεξαμενόπλοιο «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ», που προκάλεσε τεράστια ρύπανση στον Σαρωνικό. Συγκεκριμένα, όπως αποδεικνύεται από έγγραφο – το οποίο αποκάλυψε o 902.gr -του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων του Υπουργείου Ναυτιλίας το πιστοποιητικό αξιοπλοΐας του πλοίου είχε λήξει στις 27 Ιούλη και είχε λάβει παράταση για δύο μήνες.  

Όπως καταγράφεται στο ρεπορτάζ «στις 26 Ιούλη δόθηκε παράταση μέχρι τις 6 Αυγούστου».Παραθέτουμε το σύνολο του ρεπορτάζ του 902. gr κι εδώ πορείτε να δείτε το σύνολο των εγγράφων:  «Σύμφωνα με το πρωτόκολλο αξιοπλοΐας που είχε εκδώσει στο δεξαμενόπλοιο ο Κλάδος Ελέγχου Πλοίων του υπουργείου Ναυτιλίας, στο πλοίο μετά από επιθεώρηση καταγράφησαν οι εξής παρατηρήσεις: «1. ΣΕΠ: Από 11/6/2016 να διενεργηθεί τακτική Επιθεώρηση στη θάλασσα σε όλους τους τομείς. Διαφορετικά το Πρωτόκολλο Γενικής Επιθεώρησης (ΓΕΠ) παύει να ισχύει. 2. Εξοπλισμού (πρώην ΕΝΕΣΠΥ): Κατά την πρώτη Επιθεώρηση μετά την 1/1/2017, να εφοδιαστεί με εγκεκριμένο σύστημα ειδοποίησης φυλακής γέφυρας (BNWAS). 3. Εξοπλισμού (πρώην ΕΝΕΣΠΥ): Μέχρι 11/04/2017 να γίνει αντικατάσταση του συρματόσχοινου καθαίρεσης της κοινής λέμβου», ενώ σε 4η παρατήρηση που συμπληρώθηκε αργότερα και είναι γραμμένη χειρόγραφα, αναφέρεται ότι «μέχρι 30/6/2017 να προσκομισθεί βεβαίωση ελέγχου των δύο αεροφιάλων εκκίνησης της κύριας μηχανής».

Το πρωτόκολλο έληξε στις 27 Ιούλη του 2017, χωρίς να αναφέρεται αν είχαν αποκατασταθεί οι παρατηρήσεις αυτές και αν έχει γίνει εκ νέου επιθεώρηση ώστε να καταγραφούν τυχόν νέα προβλήματα. Ωστόσο, εκδόθηκε παράταση του πιστοποιητικού έως τις 6 Αυγούστου του 2017 και στη συνέχεια «έρχεται» νέα παράταση που έληγε στις 27 Σεπτέμβρη του 2017. Η παράταση δεν πρόλαβε να ολοκληρωθεί και το πλοίο ναυάγησε στις 10 Σεπτέμβρη, προκαλώντας την τεράστια ζημιά στο Σαρωνικό.

Χαρακτηριστικό της προσπάθειας της κυβέρνησης να συγκαλύψει τις ευθύνες είναι πως επιχείρησε να υποβαθμίσει τα ερωτήματα που προέκυπταν από καταγγελίες ναυτεργατών για το μηχανοστάσιο του πλοίου, που περιγράφεται ως «ρημάδι», ενώ οι σωληνώσεις του, ακόμα κι αυτές που έχουν να κάνουν με τη θάλασσα, είχαν παντού τρύπες και μπαλώματα… Οι ίδιες καταγγελίες αναφέρουν ότι η σκουριά είχε «φάει» και σημεία των λαμαρινών στα στεγανά του πλοίου, με αποτέλεσμα συχνά να «μπάζει» κι από εκεί νερά. 

Ο επικεφαλής του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων, Γ. Ζήκας, όταν ρωτήθηκε για την κατάσταση του πλοίου και πώς απαντά στις καταγγελίες που το χαρακτήριζαν επικίνδυνο, απάντησε ότι «διαθέτει πιστοποιητικά σε ισχύ» και πως «είχε διενεργηθεί επιθεώρηση με ικανοποιητικό αποτέλεσμα»».

Ετικέττες: ,

Διαφήμιση

Τα σχόλια δεν είναι διαθέσιμα

Άποστολή άρθρου μέσο Email